پی ار پی زانو در تهران،درمان 100% درد زانو با PRP

تزریق prp زانو در تهران

25 درصد از کل بزرگسالان از درد مزمن زانو رنج میبرند. شایع ترین علت زانو درد، آرتروز یا( Osteoarthritis)است که معمولاً در اثر ساییدگی و پارگی در طول زمان ایجاد می شود. متأسفانه، آرتروز بیماری دردناکی است که درمان آن دشوار است. با این حال، پی ار پی زانو در تهران یا پلاسمای غنی از پلاکت(PRP) برای درد زانو در حال محبوبیت است و فقط به ورزشکاران حرفه ای اختصاص ندارد.

تزریق پی ار پی زانو در تهران یا پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) یک درمان دارویی ترمیمی است که برای درمان انواع مشکلات مفصلی ، تاندون و آرتروز طراحی شده است. برای مبتلایان به زانو درد موضوع بسیار مهمی است زیرا زانو درد یکی از عوامل اصلی کاهش کیفیت زندگی بیماران است. اغلب توانایی راه رفتن، شرکت در سرگرمی ها، کار و مراقبت از خانه را محدود می کند. تزریق پی ار پی زانو در تهران برای کمک به زانو درد اینجاست.

اگر زانو درد با دارو خوب نشود، پزشک تزریق PRP زانو را توصیه میکند.PRPروش درمان فوق العاده ای است زیرا از خون خود بیمار استفاده میشود.

در تزریق PRP از پلاکت های خون بیمار استفاده می شود که به تسکین درد زانو کمک میکند. تزریق پی ار پی زانو در تهران روش نسبتا جدیدی است و ممکن است برای افراد سوالاتی از قبیل مدت زمان اثربخشی تزریق PRP، تعداد دفعات تزریق پی ار پی زانو، مراقبت های بعد از تزریق پی ار پی زانو وجود داشته باشد. در این مطلب همه سوال ها در مورد تزریق پی ار پی زانو در تهران پاسخ داده شده.

تزریق پی ار پی زانو در تهران

4 مرحله آماده سازی بیمار برای تزریق پی ار پی

درمان زانو درد با تزریق پی ار پی زانو در تهران

تزریق پی ار پی زانو در تهران با تزریق پلاکت ها و فاکتورهای رشد از خون فرد به محل درمان انجام می شود. پلاکت های خون دارای فاکتورهای رشد هستند و زمانی که مستقیما به محل آسیب دیده در زانوها تزریق می شوند به ترمیم بافت آسیب دیده و تشکیل سلول های جدید کمک میکنند. با تزریق پی ار پی زانو در تهران بافت های آسیب دیده ترمیم می شوند و در نتیجه درد کاهش می یابد و بیمار میتواند به سادگی مانند قبل راه برود و ورزش کند.

هزینه تزریق پی ار پی زانو در تهران

با تزریق پی ار پی زانو در تهران دیگر نیاز به هزینه های اضافی مانند جراحی نیست. اما میانگین هزینه تزریق پی ار پی زانو در تهران2تا 5 میلیون است.

هزینه تزریق پی آر پی زانو در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

1. محل تزریق:

مفاصل بزرگ: مانند زانو، شانه، و لگن، به طور کلی گران تر از مفاصل کوچک تر هستند.

اندازه ناحیه تحت درمان: هر چه ناحیه تحت درمان بزرگ تر باشد، هزینه تزریق بیشتر خواهد بود.

2. تعداد تزریق ها:

به طور کلی، برای رسیدن به نتیجه مطلوب، به چندین جلسه تزریق نیاز است.

3. نوع پی آر پی:

پی آر پی غلیظ: گران تر از پی آر پی استاندارد است.

4. دستمزد پزشک:

تجربه و تخصص پزشک می تواند بر هزینه تزریق تاثیر بگذارد.

5. محل کلینیک:

هزینه تزریق در کلینیک های واقع در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود.

6. نوع بیمه:

برخی از بیمه ها ممکن است هزینه تزریق پی آر پی را تحت پوشش قرار دهند.

به طور کلی، هزینه تزریق پی آر پی زانو در تهران بین 2 تا 5 میلیون تومان است.

بیشتر بدانید: پی آر پی مو با دستگاه

درمان زانو درد با PRP در چند جلسه انجام می شود؟

تا کنون تعداد دفعات تزریق prp مورد نیاز مشخص نشده است. بیشتر متخصص های تزریق پی ار پی زانو را در یک جلسه انجام می دهند اما بعضی دیگر تزریق PRP زانو را در چند جلسه توصیه می کنند. تزریق پی ار پی زانو در تهران معمولا در 5 الی 6 جلسه با توجه به بازخورد بیمار و تجربه دکتر انجام می شود.

عوارض جانبی تزریق پی ار پی زانو

تزریق پی ار پی زانو در تهران هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. زیرا در این روش برای درمان از خون فرد استفاده می شود و احتمال هیچ عفونتی وجود ندارد. محل تزریق ممکن است مانند سایر تزریق ها کمی قرمز شود.

درمان پارگی مینیسک با تزریق پی ار پی

PRP به تنهایی پارگی مینیسک را درمان نمیکند. زمانی که پارگی مینیسک با جراحی درمان شد در اطراف محل جراحی تزریقPRP انجام می شود. باور فعلی پزشک ها بر این است که تزریق پی ار پی زانو در تهران شانس ترمیم منیسک ترمیم شده پس از بخیه را بهبود بخشد.

زانو درد ناشی از پارگی مینیسک

آرتروز روماتوئید و تزریق پی آر پی زانو

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تزریق PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) در ارتوپدی اثربخشی بسیاری بر آسیب‌های ورزشی و آرتروز دارد. تزریق پی ار پی زانو در تهران همچنین از جراحی جلوگیری می کند.

تزریق پی آر پی را می توان برای درمان استئوآرتریت زانو، لگن، شانه و ستون فقرات، پارگی مینیسک و روتاتور کاف، التهاب مزمن کف پا، آسیب رباط صلیبی قدامی (ACL)، آرنج تنیس بازان، آسیب رباط جانبی اولنار، پیچ خوردگی مچ پا، تاندونیت و رگ به رگ شدن رباط انجام داد.

هنگامی که داروهای OTC مانند Tylenol و Advil دیگر کار اثربخش نیست، تزریق PRP یک جایگزین معقول برای افراد مبتلا به استئوآرتریت است. در بسیاری از افراد، آرتریت به اندازه‌ای شدید است که به داروهای خوراکی پاسخ نمی‌دهد، اما درد هنوز آنقدر شدید نیست که بتوان جراحی زانو را در نظر گرفت. برخی از افراد خیلی جوان هستند که نمی توانند جراحی زانو انجام دهند. در این موارد میتوان تزریق پی ار پی زانو در تهران انجام داد.

آرتروز به طور کلی دلیل ساییدگی و پارگی زانو است. ژنتیک هم نیز نقش دارد. اگر خواهر و برادر و والدین شما آرتروز زانو داشته باشند، به احتمال قوی شما نیز از آن رنج خواهید برد. آسیب یا ضربه نیز می تواند منجر به آرتروز زانو شود.

درمان قطعی آرتروز با تزریق پی ار پی زانو در تهران

آرتروز باعث از بین رفتن تدریجی غضروف یا بالشتک شدن انتهای استخوان های زانو می شود. غضروف به تدریج از بین می رود، هم به دلایل غیرقابل کنترل (وزن شما، یا یک آسیب قبلی)، یا فرسودگی غضروف به دلیل مواد شیمیایی که زانوی شما هنگام شروع روند آرتروز تولید می کند، فرسوده شود. هنگامی که زانوی شما به دلیل آرتروز درد می کند، متوجه تورم، کلیک و ساییدگی نیز خواهید شد. اگر التهاب ناشی از آرتریت شدید باشد زمان استراحت و شب نیز درد خواهید داشت.

متأسفانه، آرتروز را نمیتوان درمان کرد. اما بسیاری از پزشکان برای درمان درد آرتروز زانو به بیماران خود تزریق PRP را پیشنهاد کرده اند. در طول سال‌ها شواهد فزاینده‌ای مبنی بر اینکه PRP می‌تواند به تعدیل درد آرتروز زانو و بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند، وجود داشته است.

تصویر سمت چپ مفصل سالم و تصویر سمت راست مفصل مبتلا به آرتروز

مدت زمان تزریق پی آر پی زانو

کل فرآیند گرفتن خون، آماده سازی آن در سانتریفیوژ و تزریق آن به زانو تقریباً 30 دقیقه طول می کشد.

اثربخشی تزریق پی آر پی زانو

اثربخشی تزریق PRP بر هر میزان درد متفاوت است. متخصص PRP از تکنیکی استفاده می کند که اثربخشی تزریق پی ار پی زانو را بیشتر کند.

پس از تزریق‌ پی ار پی زانو در تهران ، ظرف یک الی دو هفته بهبود درد زانو شروع می شود. درد معمولاً تا 6 هفته پس از تزریق بهبود می یابد. تسکین درد پس از prp اغلب 9 الی 12 ماه طول می کشد. در آن زمان می توانید تزریق دیگری را انجام دهید. اگر پاسخ نسبی داشتید و زانو احساس بهتری داشت، میتوان تزریق PRP دوم را تقریباً دو ماه پس از اولین تزریق انجام داد.

تزریق اسید هیالورونیک یا تزریق PRP

تزریق اسید هیالورونیک (HA) یا تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) دو گزینه درمانی غیرجراحی برای آرتروز زانو هستند که هدف آنها تسکین علائم و کمک به تاخیر در انجام جراحی است.

در حالی که نتایج بالینی متفاوتی برای PRP در مقایسه با HA وجود دارد، تحقیقات اخیر نشان داده است که تزریق PRP می تواند درد و عملکرد مفاصل را در بیماران مبتلا به آرتروز خفیف تا متوسط زانو بهبود بخشد. در یک مطالعه که کارایی PRP همراه با تزریق HA را در مقابل تزریق HA به تنهایی ارزیابی کرد، مشخص شد که PRP یک مکمل مفید در تسکین آرتروز زانو است. بنابراین، در حالی که هر دو روش درمانی مزایای خاص خود را دارند، PRP ممکن است گزینه بهتری برای برخی از بیماران باشد.

مزایای پی ار پی زانو برای ورزشکاران

امروزه ورزشکاران برای عملکرد در بالاترین سطح فشار زیادی را تحمل می کنند که می تواند منجر به آسیب شدید شود. ورزشکاران با استفاده از درمان PRP توانایی بهبود سریع و ایمن از آسیب را دارند. پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP یک درمان ترمیمی غیر جراحی است که از غلظت بالایی پلاکت ها و پلاسما برای ترویج بازسازی و خود ترمیمی در بسیاری از آسیب ها و شرایط ارتوپدی استفاده می کند. یک نمونه خون معمولی تنها حاوی 6 درصد پلاکت است. در مقایسه، پلاسمای غنی از پلاکت حاوی 94 درصد پلاکت ها و 5 تا 10 برابر غلظت فاکتورهای رشد موجود در خون طبیعی است.

اغلب آنچه به نظر می رسد آسیب های شغلی را تغییر می دهد، قابلیت بهبود با استفاده از درمان PRP را نشان می دهد و به ورزشکاران نخبه اجازه می دهد به ورزش خود بازگردند. تزریق پی ار پی زانو در تهران می تواند به کاهش علائم دردناک، بهبودی و به تاخیر انداختن جراحی های تعویض مفصل کمک کند. PRP برای آسیب های ورزشی مانند آرنج تنیس بازان، آرنج گلف بازان، فاسییت کف پا و آسیب های روتاتور کاف مفید است.

درمان درد زانوی ورزشکاران با پی ار پی

3 مزیت تزریق پی ار پی زانو در تهران برای ورزشکاران

1-اثربخشی زیاد بر بهبود و کاهش التهاب  – تزریق پی ار پی زانو در تهران تکنیک پیشرفته ­ای است که فرآیند التیام سریع، ایمن و موثر را فراهم می‌کند. التیام درد همچنین به طور موثر التهاب و تورم را کاهش می دهد.

2- روش کم تهاجمی – تزریق پی ار پی زانو در تهران نیاز به جراحی را کاهش می دهد. روند سریع و آسان است. پزشک ابتدا حدود ده سی سی خون از ورید بزرگ آرنج فرد می گیرد. سپس خون به مدت 10 تا 15 دقیقه در دستگاه سانتریفیوژ چرخانده می‌شود تا پلاکت‌های باقی‌مانده اجزای خون جدا شوند. ناحیه آسیب دیده بدن فرد با بی حسی موضعی بی حس می شود. بخش غنی از پلاکت خون فرد به ناحیه آسیب دیده تزریق می شود.

3- کمک به بهبود آسیب‌های شدید ورزشی–تزریق پی ار پی زانو در تهران برای کسانی که از تروما و سایر آسیب‌های مرتبط با ورزش رنج می‌برند، مناسب است. آسیب های ورزشی ممکن است مفاصل، تاندون ها، رباط ها، ماهیچه ها و سایر بافت های نرم بدن را تحت تاثیر قرار دهد. هدف این رویکرد اصلاح عملکرد و تحرک مفصل یا عضله آسیب دیده است.

بهترین کلینیک تزریق پی ار پی زانو در تهران

انتخاب بهترین کلینیک تزریق پی ار پی در تهران به عوامل مختلفی مانند سابقه و مهارت پزشک، تجهیزات و امکانات کلینیک، هزینه تزریق و نظرات مراجعین بستگی دارد.

برخی از کلینیک های معتبر تزریق پی آر پی زانو در تهران عبارتند از:

• کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر دکتر مریم ملکی: این کلینیک با سابقه بیش از 10 سال در زمینه تزریق پی آر پی، از پزشکان مجرب و تجهیزات مدرن استفاده می کند.
  • کلینیک زیبایی دکتر نیلفروش زاده: این کلینیک با ارائه خدمات متنوع در زمینه زیبایی، تزریق پی آر پی را توسط پزشکان متخصص و باتجربه انجام می دهد.
  • کلینیک تخصصی آتریسا: این کلینیک با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا، تزریق پی آر پی را برای مصارف مختلف درمانی و زیبایی ارائه می دهد.
  • کلینیک تخصصی پی آر پی ایران: این کلینیک به طور تخصصی در زمینه تزریق پی آر پی فعالیت می کند و از پزشکان فوق تخصص در این زمینه بهره می برد.

سابقه و مهارت پزشک: از سابقه و مهارت پزشک در زمینه تزریق پی آر پی اطمینان حاصل کنید.

تجهیزات و امکانات کلینیک: از مجهز بودن کلینیک به تجهیزات مدرن و استریل اطمینان حاصل کنید.

هزینه تزریق: هزینه تزریق پی آر پی در کلینیک های مختلف متفاوت است، قبل از انتخاب کلینیک از هزینه آن مطلع شوید.

نظرات مراجعین: نظرات مراجعین را در مورد کلینیک و پزشک مورد نظر مطالعه کنید.

در نهایت، برای انتخاب بهترین کلینیک تزریق پی ار پی زانو در تهران، بهتر است با چند کلینیک مختلف مشورت کرده و پس از بررسی جوانب مختلف، تصمیم نهایی خود را بگیرید.

توجه: تزریق پی آر پی یک روش درمانی است که باید توسط پزشک متخصص انجام شود. قبل از انجام تزریق، حتماً با یک پزشک مشورت کنید و از عوارض و خطرات احتمالی آن آگاه شوید.

کلینیک ستون فقرات ویستان

شماره تماس بهترین مرکز تخصصی ستون فقرات و دیسک کمر و گردن در تهران : 02144387785

بهترین متخصص تزریق پی ار پی در تهران کیست؟

دکتر شهربانو کاظمی بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران می تواند خدمات تزریق پی ارپی زانو در تهران را با کیفیت عالی ارائه دهد. دکتر شهربانو کاظمی دارای مدرک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی از دانشگاه شیراز و رتبه اول پریانترنی و پریبورد شیراز و رتبه پنجم بورد تخصصی است.

بهترین متخصص تزریق پی ار پی در تهران دکتر شهربانو کاظمی

آدرس مطب دکتر کاظمی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی :اتوبان اشرفی اصفهانی – بر بلوار مرزداران – بعد از خیابان رضایی نژاد و بهار- پلاک 184- ساختمان ایمان – طبقه همکف شرقی(پشت دارو خانه دکتر ختمی).

آدرس دکتر کاظمی بیمارستان ضیائیان: تهران خیابان قلعه مرغی- خیابان ابوذر

شماره تماس دکتر کاظمی طب فیزیکی:02144387785

نوار عصب و عضله در منزل | 10 عارضه ای که با emg آشکار می شود
امبدینگ و لاغری+ آیا امبدینگ معجزه لاغری سال 1402 است؟