9 تا از بهترین دکترهای پوست و مو در تهران را بشناسید.

92 / 100

فهرست مطالب

مقدمه

بهترین متخصص پوست در تهران کیست؟ یک متخصص پوست باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در بسیاری از موارد، ممکن است لازم باشد به یک متخصص پوست مراجعه کنید. اما یک سوال وجود دارد که در کدام شهر به دکتر مراجعه کنیم. آیا مشکل پوستی ما نیاز به درمان دارد؟ آیا برای این درمان می توان به پزشک عمومی یا متخصص پوست مراجعه کرد؟ چگونه بهترین متخصص پوست در تهران را پیدا کنیم؟ در این مقاله به بررسی این سوالها می پردازیم. پس تا پایان با هم همراه باشید.

بهترین متخصص پوست در تهران + لیست 9 تایی https://dermatologyclinic.ir

ویژگی‌های بهترین متخصص پوست در تهران

بهترین متخصص پوست و مو در تهران چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ از آنجایی که جمعیت تهران زیاد است، طبیعی است که مراجعات زیادی به متخصصان پوست صورت می گیرد. به همین دلیل تعداد متخصصان پوست در تهران رو به افزایش است. اما چه ویژگی هایی یک پزشک عمومی را به بهترین متخصص پوست و مو در تهران تبدیل می کند؟ برای اینکه یک پزشک بتواند جزء بهترین پزشک ها باشد باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

اطلاعات به روز شده


علم پزشکی دائما در حال به روز شدن است. بهترین متخصص پوست در تهران باید دانش روز در زمینه های مختلف پزشکی داشته باشد. بنابراین یک پزشک باید در سمینارهای مختلف و دوره های علوم نوین شرکت کند تا دانش خود را به روز کند و از روش های نوین درمانی استفاده کند

تجربه

یکی از ویژگی هایی که بهترین متخصص پوست در تهران باید داشته باشد این است که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد. یک دکتر خوب با رزومه اش قضاوت می شود. بنابراین یک پزشک خوب باید تجربه کافی و رزومه عالی در این زمینه داشته باشد.

اطلاعات کامل دارو

بهترین متخصص پوست و مو در تهران باید اطلاعات کافی در مورد داروهای پوست و مو داشته باشد. علاوه بر این، ارتباط مستحکم با داروسازان شاغل در این زمینه، قادر به تجویز داروی مناسب برای بیمار خواهد بود.

اخلاق

شاید این موضوع ربطی به تخصص پزشک نداشته باشد. اما یکی از پارامترهای کلیدی بهترین متخصص پوست و مو در تهران یا سایر پزشکان است. پزشکان باید با حوصله با مشکلات بیمار برخورد کنند و هر نکته را با چهره ای شاد توضیح دهند. اکثر پزشکان فهیم در تهران دارای جایگاه بالایی هستند. اما در برخی موارد پزشکانی هستند که از وضعیت بیمار بی اطلاع هستند.

اختصاص وقت کافی به هر مریض

یکی از نشانه های حرفه ای بودن پزشک متخصص، پرس و جوی مشکلات بیمار با چهره ای خوب است. سپس به صورت ساده و قابل فهم درباره درمان و روش مصرف دارو برای او توضیح می دهد. متأسفانه برخی از پزشکان زمان کافی برای ویزیت بیماران نمی گذارند و یا گاهی اوقات چندین بیمار را به طور همزمان ویزیت می کنند.

چگونه بهترین متخصص پوست را انتخاب کنیم؟

پوست و مو بدون شک مهم ترین اعضای بدن انسان هستند که با یک نگاه می توان آنها را دید. بنابراین زمانی که با کوچکترین مشکل پوستی مواجه می شویم، به سرعت به دنبال راه حل آن می گردیم. اما مشکل اصلی در درمان بیماری های پوستی یافتن مطمئن ترین و بهترین متخصص پوست است.
یکی از راه های انتخاب بهترین متخصص پوست و مو در تهران، بررسی و مشاوره تخصصی و تجربه پزشکان است. با بررسی آموزش حرفه ای پزشک می توانید متوجه شوید که آیا پزشک تجربه و دانش کافی برای درمان مشکل پوستی شما دارد یا خیر.
دکتری که آموزش های ویژه ای را در زمینه پوست گذرانده است ممکن است با بیماری شما و درمان های فعلی آن آشنا باشد.
از نظرات دیگران استفاده کنید. انتخاب بهترین پزشکان متخصص می تواند با نظرات بیماران کمک کند. می توانید بهترین متخصص پوست را از دوستان و آشنایان خود بپرسید.

متخصص پوست و مو با پزشک پوست چه تفاوت‌هایی دارد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که باید به آن دقت کنید این است که وقتی به مطب می روید پزشک چه تخصص ها و مهارت هایی دارد؟ آیا او مدرک اصلی در رشته اصلی خود دارد یا خیر؟ به طور کلی یک متخصص پوست و مو باید پس از 7 سال پزشکی عمومی دوره های مختلفی را در رشته خود بگذراند و در دوره های عملی مختلف شرکت کند تا صلاحیت های لازم را در این زمینه کسب کند و بتواند به صورت قانونی در این زمینه فعالیت کند.

خدمات پزشکان متخصص پوست و مو چیست؟ 

می توان خدمات متخصصان پوست و مو را به 3 بخش تقسیم کرد.که هر یک را به اختصار بیان می کنیم.

درمان بیماری ها و اختلالات پوستی

متخصصان پوست و مو همه مشکلات پوستی، از جوش گرفته تا کک و مک، خال و سایر ضایعات پوستی را تشخیص می دهند.
پسوریازیس، اگزما و صدها بیماری پوستی توسط متخصصین پوست و مو درمان می شوند. همچنین، متخصصان پوست درمان مناسبی برای ریزش مو، شوره سر و سایر مشکلات مربوط به مو ارائه می کنند.

عمل های جراحی

بسیاری از متخصصان پوست نیز جراحی پوست را انجام می دهند. برای مثال جراحی برداشتن قرنیه، جراحی چشم یا بلفاروپلاستی، برداشتن تومور پوست و … توسط متخصص پوست انجام می شود. دندانپزشکان و آرایشگران از آناتومی پوست آگاهی کافی دارند تا جراحی پوست را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.


خدمات زیبایی از متخصصین پوست و مو


یکی دیگر از وظایف متخصص پوست و مو در تهران ارائه خدمات زیبایی می باشد. خدمات متداول زیبایی شامل تزریق انواع فیلرها از جمله چربی و ژل، خدمات جوانسازی پوست، هایفوتراپی، مزونلینگ، تزریق بوتاکس، لیفت با نخ، لیزر، پی آر پی و … می باشد.


برخی فکر می کنند خدمات زیبایی توسط افراد غیرحرفه ای انجام می شود و مشکلی پیش نمی آید.
اما این باور اشتباه است، بی تجربگی یک پزشک در این زمینه می تواند به طور جبران ناپذیری زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و گاهی اوقات زندگی را به خطر می اندازد. متخصصان پوست از برندهای معتبر بوتاکس و ژل استفاده می کنند، دقیقا می دانند کجا باید تزریق کنند و جان بیمار را به خطر نمی اندازند.

از دیگر مواردی که در درمان بیماری های پوستی نقش بسزایی دارد رعایت توصیه های پزشک در سبک زندگی است. به عنوان مثال، درماتیت یا اگزمای پوستی یک بیماری پوستی شایع است که بدون انجام اقدامات پیشگیرانه (مانند شستن مکرر دست ها، اجتناب از تماس مکرر با مواد شوینده، چرب نگه داشتن دست ها و غیره) از نظر پزشکی قابل درمان نیست.

از دیگر بیماری های ناشی از متخصص پوست می توان به بیماری های زیر اشاره کرد.

-انواع کهیر و آنژیوادم

-اما پلانویتیلیگو (چرکی یا چرکی)

-عفونت های باکتریایی پوست مانند اسکوربوت و سلولیت

-عفونت های باکتریایی مقاربتی مانند سیفلیس و شانکروئید

-عفونت های ویروسی پوست مانند زگیل و تبخال

-ضایعات مربوط به نیش

-بیماری های مثانه

-انواع خال

-ضایعات پیش بدخیم و سرطان پوست

-بیماری های مرتبط با مو مانند ریزش موی منطقه ای و انواع آلوپسی

-بیماری ناخن و بسیاری از بیماری های دیگر

برای تشخیص بیماری پوستی، گاهی اوقات پزشک باید چندین بار بیمار را ویزیت کند تا تغییرات ظاهری ضایعه و پاسخ یا عدم پاسخ به درمان را بررسی کند. همچنین گاهی اوقات از نمونه ای از زخم برای تجزیه و تحلیل استفاده می کند و آن را همراه با محلول به آزمایشگاه می فرستد (مثلاً برای مشکوک شدن به زخم بد یا بررسی زخم های قارچی).

برای درمان بیماری های پوستی علاوه بر درمان های پزشکی زیربنای کار، امروزه با دستگاه های پیشرفته مختلفی روبرو هستیم که جای خود را در این زمینه باز کرده اند. دستگاه هایی که نام آنها روز به روز اضافه می شود و برای درمان های زیبایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که انتخاب نوع دستگاه به ساختار پوست، سن، نوع ضایعه پوستی و سایر عوامل بستگی دارد که با در نظر گرفتن توصیه های پزشک متخصص انجام می شود. بنابراین، از تجربه دیگران به عنوان اولویت اصلی استفاده نکنید.

دامنه فعالیتی متخصص پوست

متخصص پوست در چندین زمینه فعالیت می کنند که در زیر هر یک را توضیح دادیم

1- لایه برداری شیمیایی

یکی از متداول ترین خدماتی که توسط متخصص پوست و مو در تهران ارائه می شود، درمان و ترمیم مشکلات پوستی مانند آکنه و جای زخم است، زیرا متخصص لایه بالایی پوست را با محلول شیمیایی ترمیم می کند. لایه برداری یکی از خدمات ارزان پوست است اما بسته به مواد به کار برده شده و خود پزشک ممکن است قیمت آن متفاوت باشد.

2- تزریقات زیبایی

تزریق بوتاکس یا چربی می تواند جای زخم را کاهش دهد، یکی از خدمات زیبایی رفع چین و چروک یا خطوط ریز است. یک متخصص خوب از بهترین مواد استفاده می کند و به بیمار در مورد مواد تشکیل دهنده توصیه می کند. اطلاعاتی در مورد مراقبت از پوست و عوارض احتمالی ارائه می دهد.

3-سرما درمانی (کرایوتراپی)

سرما درمانی یکی از راه های درمان برخی از مشکلات پوستی رایج مانند زگیل است. به این ترتیب متخصص پوست و مو در تهران سلول های آسیب دیده را با نیتروژن مایع درمان می کند.

4- درمابراژن

درمابراسیون می تواند به ترمیم بافت اسکار، خطوط ظریف و خالکوبی ها و نواحی بالقوه پیش سرطانی پوست کمک کند. در این روش پزشک با برس چرخشی لایه پوست را برمی دارد و کلاژن سازی توسط خود پوست انجام می شود.

5- برداشتن ضایعات

گاهی اوقات این فعالیت برای زیبایی، پیشگیری از شیوع بیماری، پیشگیری از عفونت یا حتی تشخیص سرطان انجام می شود.

6- لیزر

بهترین متخصص پوست و مو در تهران باید از روش های مختلفی برای اصلاح ریزش مو از جمله کاشت مو استفاده کند. همچنین می تواند به صورت اختیاری موهای زائد بدن را با استفاده از لیزر در چند جلسه از بین ببرد.

7- جراحی لیزر

متخصصان پوست همچنین ممکن است از جراحی لیزر برای درمان انواع مشکلات پوستی یا زیبایی استفاده کنند، از جمله:
• خال
• زگیل
• تومورها
• خالکوبی
• چروک های صورت
• نقائص هنگام تولد
هزینه هر یک از درمان های فوق بسته به نیاز شما، منطقه مورد نظر و دستگاه مورد استفاده متفاوت خواهد بود.

8- لیپوساکشن تومسنت

این روش یکی از روش های رایج حذف چربی است، این روش شامل تزریق مقدار زیادی ماده بی حس کننده موضعی به بافت چربی و سپس مکیدن آن از بدن با دستگاه می باشد. البته این روش درمان چاقی نیست بلکه برای کانتورینگ بدن است.

9-پیوند پوست

گاهی اوقات به دلیل پدیده ای در یک قسمت از پوست، متخصص پوست از قسمت دیگری از بدن برای ترمیم آن قسمت از پوست استفاده می کند. هزینه های پیوند پوست برای هر بیماری بسته به شدت و عمق آسیب پوست متفاوت است.

10- نمونه برداری یا بیوپسی

یک متخصص پوست معمولاً برای تشخیص یا رد یک تشخیص خاص، مانند سرطان، نمونه‌ای از پوست می‌گیرد. بیوپسی اصلاحی، بیوپسی کامل و نمونه برداری پانچ.

11- PUVA

PUVA مخفف پسورالن و اشعه ماوراء بنفش نوع A است. متخصصان پوست پسورال از PUVA برای درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، درماتیت و ویتیلیگو استفاده می کنند.

12- جراحی Mohs

جراحی موهس درمانی برای سرطان پوست است. اول یک متخصص پوست سلول ها را از بین می برد تا سلول های سرطانی حذف شوند.آنها را زیر میکروسکوپ بررسی می کند. تا زمانی که دیگر سلول سرطانی وجود نداشته باشد. انجام این عمل نیاز به آموزش خاصی دارد.

بهترین متخصص پوست در تهران را معرفی می کنیم

در ادامه شما را با چند تن از پزشکان برتر پوست و مو در تهران آشنا می کنیم که دارای تمام خصوصیاتی هستند که در بالا به آنها اشاره کردیم

دکتر لیلا دیلمی درخشان متخصص پوست و مو و زیبایی

دکتر دیلمی از متخصصین عالی در زمینه پوست و مو  و زیبایی است. زوم قوی است و تجربه خوبی در این زمینه دارد.

دکتر دیلمی بهترین متخصص پوست و مو در تهران است. حوصله ،ظرافت و کیفیت کاری بالای که دارد توانسته رضایت مشتریان را جلب کند  

تزریق چربی، درمان جراحی یا اسکار ناشی از آکنه و اسکار، برداشتن خال با دستگاه لیزر مخصوص، لیفت صورت غیر جراحی درمان هایفو، پلاستیک غیر جراحی شقیقه، رینوپلاستی غیر جراحی، تزریق ژل و بوتاکس از جمله خدمات این دکتر می باشد.

مطب دکتر لیلا دیلمی درخشان در مرزداران است جهت رزرو وقت همه روزه می توانید با شماره 2146291345 تماس بگیرید

دکتر محمدجواد نخعی

دکتر نخعی یکی دیگر از بهترین متخصصین پوست و مو در تهران به گفته کاربرانی است که خدمات مختلفی از جمله تزریق ژل، تزریق بوتاکس، تزریق چربی، لیزر موهای زائد، درمان جوش و آکنه، رفع خال، کاشت مو، رفع لک پوست را ارائه می دهد. لایه برداری پوست، تزریق فیلر و ژل، فرم دهی و زاویه سازی صورت، درمان بیماری های مختلف پوست، مو و ناخن، کرایوتراپی و لیزر درمانی زگیل های صورت، بدن و تناسلی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و مزوتراپی را ارائه می دهند.

دکتر فرهاد ملک زاد

دکتv ملک زاده جزء بهترین متخصص پوست و مو در تهران به شمار می آید و یکی از مجرب ترین و با تحصیلات عالی درماتولوژیست در تهراناست.

خدمات مختلفی از جمله مزوتراپی، درمان ریزش مو، پاکسازی پوست، جوانسازی صورت، رفع خال، رفع آکنه، آسیب های پوستی، از بین بردن پوست، رفع لکه های پوستی و غیره را انجام دهید. برای گرفتن نوبت می توانید با شماره 02122236469 تماس بگیرید.

دکتر سینا صفایی

وی جزء بهترین متخصص پوست و مو در تهران به ویژه در زمینه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست می باشد. از مزوتراپی، بوتاکس، تزریق ژل و چربی، میکرودرما، انواع لیفت صورت و موارد دیگر، یکی از بهترین های شمال تهران هستند. برای رزرو وقت با شماره‌ی 09212856113 تماس بگیرید.

دکتر حمیده مروج

 از زبده ترین متخصصین پوست در ایران هستند. این فلوشیپ پوست (درماتولوژی) علاوه بر خدمت در یکی از مجهزترین کلینیک های تهران، متخصص پوست (درماتولوژی) و متخصص پوست و مو (در زمینه انواع بیماری های پوستی، جراحی پوست و خدمات زیبایی می باشد.برای تعیین وقت مراجعه با شماره 02122220363 تماس بگیرید.

دکتر فرزین سرکارات

دکتر. سرکارات جراح فک و صورت و یکی از بهترین پزشکان در زمینه عمل های زیبایی صورت می باشد. از سال 2005، دکتر. فرزین سرکارات به غیر از ایران در امارات و دبی به درمان بیماران با عمل های زیبایی صورت نیز می پرداخته است.

دکتر امیر هوشنگ احسانی

امیر هوشنگ احسانی یکی از بهترین متخصصین پوست و مو در تهران به شمار می رود و در بیمارستان رازی نیز فعالیت می کند. دکتر تحقیقات گسترده ای در زمینه لیزر و ریزش مو انجام داده و چندین کتاب موفق در زمینه پوست و مو تالیف کرده است. نظر اکثر بیماران دکتر. در مورد آن مثبت است.

دکتر الهام رادمنش

تجربه خوبی در زمینه تشخیص و درمان بیماری های پوستی دارند و با مطالعه و مشاهده نظرات مثبت کاربران در اینترنت در مورد آنها و تجربه و مهارت آنها در تشخیص پوست و مو دارند

حمید وحیدی

این دکتر دارای برد تخصصی پوست و مو، لیزر، پوست و مو یکی از بهترین متخصصین زیبایی پوست در تهران می باشد. تشخیص دقیق، رفتار خوب و معاینات منظم و کامل از جمله مواردی است که آنها را متمایز می کند. برای گرفتن وقت با شماره‌ی 02186083064 تماس بگیرید.

نتیجه گیری:

پوست یکی از حساس ترین قسمت های بدن است و مراقبت از آن را نباید به کسی سپرد. بنابراین برای حفظ سلامتی خود حتما با یک متخصص واجد شرایط و مجاز در این مورد مشورت کنید. ما در این مقالهبه بررسی بهترین متخصص پوست و مو در تهران پرداختیم و لیست 9 تا از بهترین متخصصان پوست و مو را برای شما معرفی کردیم. وظایف متخصص پوست را توضیح دادیم . امید است این مطالب مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084