1)ریزش مو سرچیست؟

درمان ریزش مو شدید
93 / 100
ریزش مو سر

ریزش مو سر معمولاً به تدریج ایجاد می شود. ممکن است تکه تکه یا سرتاسر به صورت پراکنده  باشد.

بدن انسان به جز در کف دست ها، کف پا و لب ها به طور کامل با فولیکول های مو پوشیده شده است. بیشتر فولیکول ها ریز هستند و بسیاری از موهای تولید شده آنقدر بلند نمی شوند که از منافذ بیرون بیایند.

مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. تنها قسمت زنده مو ریشه است (که گاهی اوقات به عنوان پیاز شناخته می شود) که به پایه فولیکول متصل است. فولیکول اکسیژن و مواد مغذی را به ریشه می رساند و ساقه مو را با ماده روغنی به نام سبوم روان می کند.

مو در یک چرخه ثابت رشد، استراحت و تجدید است. روی پوست سر تقریباً 100000 فولیکول مو وجود دارد. در طول سه سال، هر یک از این فولیکول‌ها یک مو تولید می‌کنند که رشد می‌کند، استراحت می‌کند، می‌ریزد و سپس دوباره رشد می‌کند. یعنی هر 1000 روز 100000 تار مو می ریزد. این معادل 100 تار مو در روز است.

تا زمانی که موی جدیدی که از آن فولیکول رشد می کند، همان موهایی باشد که جایگزین شده است، تراکم مو ثابت می ماند. در ریزش موی طرح‌دار، هورمون‌ها روی فولیکول تأثیر می‌گذارند و آن را کوچک‌تر می‌کنند و موهای جدید کوتاه‌تر و نازک‌تر از موهای جایگزین می‌شوند. در نهایت موهای جدید آنقدر کوتاه و ظریف هستند که نامرئی می‌شوند و پوست سر کچل می‌شود.

الگوی ریزش مو سر مردانه،زنانه

الگوی ریزش مو مردانه

ریزش موی سر متلاشی شده یک ریزش موی پیشرونده است که در یک الگوی خاص رخ می دهد. این الگو در مردان با الگوی زنان متفاوت است. مردان دچار فرورفتگی در شقیقه ها، نازک شدن و در نهایت یک نقطه طاسی در بالای سر (راس سر) می شوند، سپس در نهایت طاسی کامل در کل تاج سر ایجاد می شود. موهای بالای گوش و پشت سر نسبتا کم شده است.

ریزش مو سر با الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنیک)

در حالی که تعدادی درمان برای طاسی با الگوی مردانه وجود دارد، هیچ درمانی وجود ندارد. درمان ها شامل ماینوکسیدیل و فیناستراید است. لوسیون ماینوکسیدیل بدون نسخه در داروخانه ها در دسترس است، اما قرص فیناستراید فقط با نسخه پزشک در دسترس است. گزینه های زیبایی شامل اسپری های استتار، کلاه گیس و جراحی کاشت مو است.

ریزش مو در زنان (آلوپسی آندروژنتیک)

ریزش مو سر در زنان باعث نازک شدن پراکنده در بالای پوست سر می شود تا یک نقطه طاسی. ریزش مو سرالگویی در بیش از 55 درصد از زنان با افزایش سن رخ می دهد. برای اکثر زنان، ریزش مو سر ظریف است، اما حدود 20 درصد از زنان دچار ریزش مو سرمتوسط یا شدید می شوند.

عوامل ریزش مو

عوامل ریزش مو

هم مردان و هم زنان با افزایش سن، ضخامت و حجم مو را از دست می دهند. این نوع طاسی معمولاً ناشی از بیماری نیست. این امر با افزایش سن، وراثت و تغییرات در هورمون تستوسترون مرتبط است. طاسی ارثی، یا الگوی طاسی، مردان را بسیار بیشتر از زنان تحت تاثیر قرار می دهد. طاسی با الگوی مردانه ممکن است در هر زمانی پس از بلوغ رخ دهد. حدود 80 درصد از مردان در سن 70 سالگی علائم طاسی با الگوی مردانه را نشان می دهند.

مهمترین عوامل ریزش مو سر درمردان|زنان

استرس فیزیکی یا عاطفی

استرس فیزیکی یا احساسی ممکن است باعث ریزش نیم تا سه چهارم موهای سر شود. این نوع ریزش مو تلوژن افلوویوم نامیده می شود. وقتی شامپو می‌زنید، شانه می‌زنید یا دست‌هایتان را میان موهایتان می‌کشید، موها معمولاً به تعداد انگشتان دست بیرون می‌آیند. ممکن است هفته ها تا ماه ها پس از دوره استرس متوجه این موضوع نشوید. ریزش مو طی 6 تا 8 ماه کاهش می یابد. تلوژن افلوویوم معمولاً موقتی است. اما می تواند طولانی مدت (مزمن) شود.

علل این نوع ریزش مو سر عبارتند از:

تب بالا یا عفونت شدید

زایمان

جراحی بزرگ، بیماری شدید، از دست دادن خون ناگهانی

استرس عاطفی شدید

رژيم‌هاي غذايي سخت، به ويژه آنهايي كه حاوي پروتئين كافي نيستند

داروها، از جمله رتینوئیدها، قرص های ضد بارداری، مسدود کننده های بتا، مسدود کننده های کانال کلسیم، داروهای ضد افسردگی خاص، NSAID ها (از جمله ایبوپروفن)

برخی از زنان 30 تا 60 ساله ممکن است متوجه نازک شدن مو شوند که کل پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد. ریزش مو ممکن است در ابتدا شدیدتر باشد و سپس به تدریج کند یا متوقف شود.

علل دیگر

سایر دلایل ریزش مو، به خصوص اگر در الگوی غیرعادی باشد، عبارتند از:

آلوپسی آره آتا (لکه های طاس روی پوست سر، ریش و احتمالاً ابروها؛ مژه ها ممکن است ریزش کنند)

کم خونی

بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس

برخی از بیماری های عفونی مانند سیفلیس

شامپو زدن و سشوار کشیدن زیاد

تغییرات هورمونی

بیماری های تیروئید

عادات عصبی مانند کشیدن مداوم مو یا مالیدن پوست سر

پرتو درمانی

کچلی پوست سر (کرم حلقوی پوست سر)

تومور تخمدان یا غدد فوق کلیوی

مدل های مویی که تنش زیادی به فولیکول های مو وارد می کند

عفونت های باکتریایی پوست سر

درمان ریزش مو خانگی

درمان ریزش مو خانگی

ریزش مو سر ناشی از یائسگی یا زایمان اغلب پس از 6 ماه تا 2 سال از بین می رود.

برای ریزش مو سر به دلیل بیماری (مانند تب)، پرتودرمانی، استفاده از دارو یا دلایل دیگر، نیازی به درمان نیست. معمولاً پس از پایان بیماری یا پایان درمان، موها دوباره رشد می کنند. ممکن است بخواهید از کلاه گیس، کلاه یا پوشش دیگری استفاده کنید تا زمانی که موها دوباره رشد کنند.

بافت مو، تکه های مو یا تغییر مدل مو ممکن است ریزش مو را پنهان کند. این به طور کلی کم هزینه ترین و ایمن ترین روش برای ریزش مو سر است. تکه های مو نباید به پوست سر بخیه شوند (دوخته شوند) زیرا خطر ایجاد اسکار و عفونت وجود دارد.

ریزش مو سر ناشی از یائسگی یا زایمان اغلب پس از 6 ماه تا 2 سال از بین می رود.

برای ریزش مو سر به دلیل بیماری (مانند تب)، پرتودرمانی، استفاده از دارو یا دلایل دیگر، نیازی به درمان نیست. معمولاً پس از پایان بیماری یا پایان درمان، موها دوباره رشد می کنند. ممکن است بخواهید از کلاه گیس، کلاه یا پوشش دیگری استفاده کنید تا زمانی که موها دوباره رشد کنند.

بافت مو، تکه های مو یا تغییر مدل مو ممکن است ریزش مو را پنهان کند. این به طور کلی کم هزینه ترین و ایمن ترین روش برای ریزش مو است. تکه های مو نباید به پوست سر بخیه شوند (دوخته شوند) زیرا خطر ایجاد اسکار و عفونت وجود دارد.

درمان خانگی ریزش موشدید درزنان

در واقع، تحقیقات بسیار محدودی وجود دارد که نشان دهد ویتامین ها و مکمل های مو باعث رشد مو در افراد به طور کلی سالم می شوند.

با این حال، کمبود برخی از مواد مغذی با ریزش مو سر مرتبط است. در این موارد، یک مکمل ممکن است فوایدی را ارائه دهد.

کمبود چندین ماده مغذی – از جمله برخی ویتامین های B، ویتامین D، ویتامین C، آهن و روی – ممکن است به ریزش مو سر کمک کند.

ویتامین های گروه B

کمبود ریبوفلاوین، بیوتین، فولات و ویتامین B12 با ریزش مو سر مرتبط است .

در حالی که بیوتین یکی از محبوب ترین مکمل ها برای مو، پوست و ناخن است، تحقیقاتی که از مزایای آن برای افرادی که مصرف کافی بیوتین دارند، محدود است .

کمبود ریبوفلاوین، فولات و بیوتین نادر است. با این حال، برخی از افراد ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار داشته باشند، از جمله افرادی که رژیم های غذایی محدود کننده دارند .

کمبود ویتامین B12 به ویژه در افراد مسن و افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می کنند، شایع تر است .

ویتامین سی

ویتامین  C که یک آنتی اکسیدان قوی است و که بر سلامت مو نیز تأثیر بگذارد، از جمله:

کمک به سنتز کلاژن، که حاوی اسیدهای آمینه است که می تواند برای ساخت کراتین استفاده شود .

افزایش جذب آهن

محافظت از مو در برابر استرس اکسیداتیو، که با ریزش مو سر مرتبط است.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کمبود ویتامین C نادر است و بسیاری از افراد احتمالاً به اندازه کافی این ویتامین را از رژیم غذایی خود دریافت می کنند.

ویتامین دی

کمبود ویتامین D با ریزش مو مرتبط است، اما تحقیقات حمایت از مکمل ویتامین D برای رشد مو محدود است (2Trusted Source، 9Trusted Source، 10Trusted Source).

با این حال، از آنجایی که اکثر مردم احتمالاً ویتامین D کافی را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند، ارزش دارد که از یک متخصص مراقبت های بهداشتی بپرسید که آیا می توانید از مکمل ویتامین D بهره مند شوید.

اهن

آهن یک ماده معدنی مهم برای بسیاری از عملکردهای بدن، از جمله حمل اکسیژن به بافت های سراسر بدن شما است .

کمبود آهن، که شایع ترین کمبود مواد مغذی در جهان است، می تواند منجر به کم خونی و ریزش مو سر، به ویژه در زنان شود .

فلز روی

روی، یکی دیگر از مواد معدنی مهم، به عملکرد سیستم ایمنی، سنتز DNA و بهبود زخم کمک می کند .

کمبود روی می تواند منجر به ریزش مو شود، اگرچه تحقیقات در مورد استفاده از مکمل های روی برای رشد مو بی نتیجه است .

برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟

ریزش مو سر ممکن است با افزایش سن تا حدودی اجتناب ناپذیر به نظر برسد، اما بسیاری از مردان جوان نیز با نازک شدن و ریزش زودرس مو دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که نمی‌توانیم زمان یا پیری بیولوژیکی را متوقف کنیم، و نمی‌توانیم سایر عوامل مهم مانند ژنتیک خود را تغییر دهیم، می‌توانیم سلامت موهای خود را بهبود بخشیم و با اطمینان از خوردن مواد مغذی متعادل، متعادل و سالم از ریزش مو سر جلوگیری کنیم.:

اسفناج

تخم مرغ

سویا

كدو حلوايي

آووکادو

رشد مو منوط به دریافت کل کالری کافی است. رژیم غذایی طولانی مدت، به ویژه در ارتباط با مصرف ناکافی پروتئین، باعث می شود بدن گردش سلول های مو را متوقف کند. علاوه بر این، چندین ماده مغذی دیگر مانند بیوتین، روی، ویتامین C و سلنیوم برای سالم نگه داشتن فولیکول های مو و تحریک رشد موهای جدید حیاتی هستند. اگر مضطرب متوجه نازک شدن موهای براق خود شده اید، یا مشتاقید که خط رویش مو را از بین ببرید، حتما بشقاب های خود را با غذاهای زیر پر کنید که می توانند از ریزش مو جلوگیری کنند.

اسفناج

اسفناج از نظر مواد مغذی غلیظ است و دارای بسیاری از ترکیبات حمایت کننده از مو مانند آهن، فولات، ویتامین C، منیزیم و پتاسیم است. یک فنجان همچنین حاوی بیش از 50 درصد RDI برای ویتامین A است که به تولید

سبوم کمک می کند، نرم کننده طبیعی مو که از خشک شدن، ترک خوردن، شکافتن و مردن آن جلوگیری می کند.

تخم مرغ

تخم مرغ می تواند از ریزش مو جلوگیری کند زیرا منبع عالی پروتئین و بیوتین است. پروتئین برای تشکیل کلاژن و کراتین، پروتئین های ساختاری مو ضروری است. بیوتین برای جلوگیری از ریزش مو سر حیاتی است و کمبود این

ماده مغذی با نازک شدن موها همراه است. زرده همچنین حاوی آهن و ویتامین D است که گردش خون مناسب و در نتیجه تغذیه برای جلوگیری از ریزش مو را تشویق می کند. در نهایت، تخم مرغ منبعی از L-lysine است، اسید

آمینه ای که نشان داده شده است که ریزش مو را کاهش می دهد.

سویا

دانه های سویا، توفو، ادامام، تمپه و روغن سویا حاوی فیتواستروژن جنیستئین هستند که مطالعات نشان داده است که مقاومت در برابر آلوپسی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. سویا همچنین منبع خوبی از اسیدهای آمینه

لازم برای تشکیل سلول های موی جدید است. به عنوان مثال، آنها حاوی 161٪ از RDI برای L-سیستئین هستند که نشان داده شده است که تراکم مو را افزایش می دهد و ریزش مو را به حداقل می رساند.

كدو حلوايي

ویتامین A برای بهبود سلامت مو و پوست شناخته شده است زیرا تولید سبوم را افزایش می دهد، روغن طبیعی که منافذ و فولیکول های مو ترشح می کنند تا مو و پوست سر شما را تغذیه و مرطوب کند. دانه ها نیز منبع فوق العاده

ای از اسیدهای چرب مغذی مو و روی هستند.

آووکادو

آووکادو حاوی چربی های ضروری برای رشد مو است. آنها همچنین یک غذای پر انرژی و مغذی هستند، به این معنی که کالری زیادی دارند اما مواد مغذی با ارزش زیادی نیز دارند. مصرف بیش از

حد کالری باعث افزایش وزن می‌شوند، اما از آنجا که سلول‌های فولیکول مو یکی از سلول‌های «سریع تقسیم‌شونده در بدن» هستند، اگر کمبود کالری طولانی‌مدت داشته باشید، نازک شدن و ریزش مو یکی از این سلول‌ها است.

اولین تظاهرات فیزیکی توجه داشته باشید. بنابراین، از آنجایی که در دسترس بودن انرژی کم (از رژیم غذایی یا دریافت کالری ناکافی) با ریزش مو مرتبط است، اگر برای تامین نیازهای کالری خود تلاش می کنید، افزودن

غذاهای پرانرژی مانند آووکادو و آجیل به بشقاب خود مفید است.

ماهی چرب

ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، ساردین و سایر ماهی های چرب، اسیدهای چرب امگا 3 لازم برای ایجاد و حفظ غشای سلولی را فراهم می کنند. تحقیقات نشان داده است که این اسیدهای چرب ضروری می توانند

ریزش مو را کاهش دهند. برای مثال نشان داده شده است که اسید آراشیدونیک تکثیر فولیکول های مو و رشد مو را تحریک می کند. ماهی چرب همچنین حاوی ویتامین D است که در چرخه رشد مو ضروری است و می تواند

رشد مو را تحریک کرده و از ریزش مو جلوگیری کند. کمبود ویتامین D با بیماری ریزش مو، آلوپسی مرتبط است.

گردو

همه آجیل ها مواد مغذی کلیدی را برای جلوگیری از ریزش مو سر فراهم می کنند، مانند اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E، روی و منیزیم. گردو به ویژه سرشار از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان است که برای غشای سلولی

سالم حیاتی است. چربی های امگا موجود در آجیل، فولیکول های مو را هیدراته و تغذیه می کند و تولید سبوم را افزایش می دهد تا از خشک شدن و نازک شدن موها جلوگیری کند. گردو همچنین حاوی سلنیوم است که یک ماده

مغذی مهم در شروع رشد موهای جدید و رشد فولیکول های مو است.

فلفل قرمز

بیشتر میوه ها و سبزیجات مقداری ویتامین C دارند، اما فلفل قرمز منبعی بسیار قوی است. این ماده مغذی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است که رادیکال های آزاد را در بدن شما خنثی می کند تا از آسیب اکسیداتیو

به سلول های شما و پیری زودرس سلولی جلوگیری کند. همچنین تولید کلاژن، پروتئین ساختاری حیاتی برای رشد مو، پوست و ناخن را تحریک می کند. ویتامین C عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد، جریان خون را در

پوست سر افزایش می دهد .

درمان ریزش مو شدید

درمان ریزش مو شدید

جلوگیری از ریزش مو سر

در برخی موارد، ممکن است بتوان از ریزش مو سر جلوگیری کرد یا حداقل آن را کاهش داد. با این حال، این به علت اصلی ریزش مو سر فرد بستگی دارد.

برخی از بهترین روش های پیشگیری عبارتند از:

خوردن یک رژیم غذایی متعادل

با استفاده از شانه هایی با فضای بازتر بین موها

اجتناب از رفتارهای خشن و مدل مو

در صورت امکان، داروها را برای جلوگیری از عوارض جانبی ریزش مو سر تغییر دهید

اجتناب از کشیدن یا پیچاندن مو

در مورد جلوگیری از ریزش مو بیشتر بدانید:

افراد ممکن است نتوانند برخی از انواع ریزش مو سررا کاهش دهند یا از آن جلوگیری کنند. در این موارد، مردان می توانند روش های درمانی فعال را امتحان کنند.

دارو

داروهای بدون نسخه (OTC) در دسترس هستند که ممکن است به درمان ریزش مو سر کمک کنند. از جمله فوم ها و پمادها هستند.

دو داروی رایج ماینوکسیدیل (Rogaine) و فیناستراید (Propecia) هستند.

1. ماینوکسیدیل

دانشمندان ابتدا ماینوکسیدیل را برای درمان فشار خون بالا توسعه دادند. توسعه دهندگان دریافتند که این دارو عوارض جانبی رشد موی بیش از حد و ناخواسته دارد. این اثر به شرکت های دارویی دلیلی داد تا آن را به عنوان درمانی برای طاسی مردان در نظر بگیرند.

محققان دقیقا نمی دانند که ماینوکسیدیل چگونه کار می کند. به نظر می‌رسد این دارو فولیکول‌های مو را گشاد می‌کند که باعث رشد تارهای ضخیم‌تر مو می‌شود.

علاوه بر این، به نظر می رسد ماینوکسیدیل دوره رشد مو را طولانی تر می کند و در نتیجه موهای بلندتر و تعداد تارهای مو بیشتر می شود.

ماینوکسیدیل زمانی ایمن و موثر است که افراد به درستی از آن استفاده کنند. در افراد زیر 40 سال موثرتر است.

یک بررسی در سال 2019 اشاره می کند که ماینوکسیدیل موضعی توسط سازمان غذا و دارو (FDA) فقط برای درمان آلوپسی آندروژنتیک در مردان و زنان تأیید شده است. با این حال، پزشکان ممکن است استفاده بدون برچسب

ماینوکسیدیل را برای سایر اختلالات مو، مانند آلوپسی آره آتا، آلوپسی اسکار، و اختلالات ساقه مو توصیه کنند.

FDA خاطرنشان می کند که اصطلاح “خارج از برچسب” به داروهای تأیید شده ای اطلاق می شود که پزشکان برای استفاده های غیرمجاز تجویز می کنند.

درباره مصرف مواد مخدر بدون برچسب بیشتر بیاموزید.

ماینوکسیدیل می تواند عوارض جانبی ایجاد کند، از جمله:

ریزش مو سر

تحریک و قرمزی پوست

پوسته های خارش دار، زرد یا سفید روی پوست سر

درماتیت تماسی آلرژیک

رشد بیش از حد مو در بدن، از جمله روی صورت در برخی از زنان

ماینوکسیدیل برای افرادی که باردار یا شیرده هستند یا افرادی که به ترکیبات دارو حساسیت دارند مناسب نیست.

دارای قدرت 5% و 10% می باشد.

درباره ماینوکسیدیل بیشتر بدانید.

بهترین درمان ماینوکسیدیل: روگین

منفی: ممکن است 2 تا 4 ماه طول بکشد تا نتایج نشان داده شود

Rogaine یک فوم ماینوکسیدیل 5٪ برای مردان بالای 20 سال است.

به گفته سازندگان Rogaine، این محصول برای انواع مو مناسب است و به راحتی قابل استفاده است.

با این حال، ممکن است 2 تا 4 ماه طول بکشد تا یک فرد نتایج را ببیند. علاوه بر این، این محصول ممکن است عوارض جانبی مانند تحریک پوست، پوسته پوسته شدن پوست، درماتیت تماسی و رشد بیش از حد مو در سایر نواحی بدن داشته باشد.

افراد می توانند فوم را روی موهای خشک یا مرطوب بمالند و آن را در مناطقی که مو در حال نازک شدن هستند ماساژ دهند. پس از خشک شدن محصول، افراد می توانند موهای خود را طبق معمول حالت دهند.

مناسب برای تمام انواع مو

بدون بو

به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است

مورد تایید FDA

منفی

برای افرادی که باردار یا شیرده هستند مناسب نیست

ممکن است 2 تا 4 ماه طول بکشد تا نتایج نشان داده شود

در صورت توقف درمان، ریزش مو سر احتمالا ادامه خواهد داشت

ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند

2. فیناستراید

فیناستراید یک درمان تایید شده توسط FDA برای طاسی با الگوی مردانه است.

دانشمندان در ابتدا فیناستراید را برای درمان سرطان پروستات ایجاد کردند. با کاهش میزان هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) در پوست سر کار می کند.

به نظر می رسد DHT باعث نازک شدن فولیکول های مو در پوست سر می شود، بنابراین کاهش سطح DHT ممکن است باعث رشد مجدد مو و کاهش ریزش مو شود.

این دارو حاوی چندین هشدار در مورد استفاده از آن است. فقط برای مردان بالغ مناسب است و برای افرادی که باردار یا شیرده هستند مناسب نیست.

بر خلاف ماینوکسیدیل، فیناستراید روی رشد مو در سایر قسمت های بدن تأثیری ندارد.

فیناستراید به دو شکل موضعی و خوراکی موجود است. یک بررسی در سال 2020 بیان می کند که فرمولاسیون موضعی این دارو نسبت به نسخه خوراکی کمتر احتمال دارد عوارض جانبی شدید ایجاد کند.

عوارض جانبی احتمالی فیناستراید عبارتند از:

اختلال در نعوظ

کاهش میل جنسی

کاهش حجم انزال

افسردگی

افرادی که از فیناستراید برای درمان ریزش مو سر با الگوی مردانه استفاده می کنند، ممکن است تا زمانی که به مدت 3 ماه از این محصول استفاده نکرده باشند، نتایج قابل توجهی را تجربه نکنند.

درباره فیناستراید بیشتر بدانید.

بهترین درمان فیناستراید: رومن

حرفه ای: شامل ویزیت آنلاین رایگان با پزشک است

منفی: ممکن است به مدت 3 ماه نتیجه نشان ندهد

رومن یک شرکت بهداشت از راه دور است که خدمات خود را به مردان مبتلا به ریزش موسر، انزال زودرس و اختلال نعوظ ارائه می دهد.

مزوتراپی مو سر

p r p مو سر

کاشت مو سر

چه زمانی به یک متخصص پوست ومو مراجعه کنیم:

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم

در صورت داشتن هر یک از موارد زیر با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید:

ریزش مو سر در یک الگوی غیر معمول

ریزش مو سر به سرعت یا در سنین پایین (مثلاً در نوجوانی یا بیست سالگی)

درد یا خارش همراه با ریزش موسر

پوست سر زیر ناحیه درگیر قرمز، پوسته پوسته یا غیر طبیعی است

آکنه، موهای صورت، یا چرخه قاعدگی غیر طبیعی

شما یک زن هستید و دارای الگوی طاسی مردانه هستید

لکه های طاس روی ریش یا ابروهای شما

افزایش وزن یا ضعف عضلانی، عدم تحمل دمای سرد یا خستگی

نواحی عفونت روی پوست سر شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084