مزوژل و کاربرد آن در پزشکی زیبائی

76 / 100

خوانندگان گرامی در این مقاله قصد دارم شما را با مزوژل و کاربرد آن در پزشکی زیبائی که یکی ازجدیدترین، بهترین و موثرترین درمان­های موجود برای از بین بردن مشکلات پوستی به ویژه اطراف چشم ها و صورت که مزوژل نام دارد و امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، آشنا نمایم.

مزوژل
مزوژل

مزوژل چیست؟


یکی از مدرن ترین روش ها برای درمان مشکلات پوستی مزوژل است. اسید هیالورونیک یکی از مهم ترین ترکیبات مزوژل است که قند طبیعی روی سطح پوست نیز می باشد و با نگه داشتن آب در ساختار خود باعث آبرسانی و شادابی پوست می شود.

سطوح اسید هیالورونیک مانند الاستین و کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد و چین و چروک در نواحی مختلف ظاهر می شود. به همین دلیل است که اسید هیالورونیک در بسیاری از محصولات پوستی مانند سرم ها، ماسک ها و حتی تزریقات استفاده می شود.

انواع مزوژل :


مزوژل مانند سایر ژل های تزریقی انواع مختلفی دارد. ماندگاری و کیفیت در انواع مزوژل ها متفاوت است. در ادامه مطالب با انواع آن آشنا می کنیم:

جالپرو


Jalpro یکی از بهترین مزوژل هاست. این برند در رفع چین و چروک صورت تاثیر بسزایی دارد و مقرون به صرفه بوده و ماندگاری طولانی دارد. افراد مبتلا به آلرژی دارویی یا بیماری های خودایمنی نباید از این مزوژل استفاده کنند. علاوه بر این، افراد مبتلا به زخم های صورت یا عفونت های پوستی و همچنین زنان باردار و شیرده نیز باید از مصرف جالپرو خودداری کنند.

پروفایلو

پروفایلو ها  نوع دیگری از مزوژل هستند. این مزوژل علاوه بر رفع چین و چروک صورت از شل شدن و افتادگی پوست نیز جلوگیری می کند. پروفایلو باعث تولید الاستین و کلاژن در پوست صورت می شود و به عنوان درمان ترکیبی با روش­های دیگر استفاده می شود. این مزوژل به عنوان یک عامل سفت کننده، تقویت کننده و تحریک کننده تولید کلاژن و الاستین و همچنین بهبود بافت و سفت کننده پوست استفاده می شود.

پروسترولین

پروسترولین یکی دیگر از مزوژل های پرکاربرد است. این ژل حاوی اسید هیالورونیک و پپتیدهایی است که به رفع چین و چروک و جوانسازی پوست صورت کمک می کند. پروسترولین علاوه بر از بین بردن چین و چروک، پوست را روشن و شفاف می کند، پوست صورت را احیا می کند و لکه های قدیمی را از بین می برد.

بلامین

Bellamine یکی از بهترین مزوژل های موجود است. از این مزوژل برای درمان چین و چروک و رفع علائم پیری نیز استفاده می شود. این یکی شامل مقدار زیادی اسید هیالورونیک به همراه 18 اسید آمینه و آنتی اکسیدان است. به همین دلیل می تواند در مرطوب سازی پوست، جذب آب بیشتر و کاهش چین و چروک صورت بسیار موثر باشد.

تفاوت مزوژل و مزوتراپی چیست؟

به طور کلی، اساسی ترین تفاوت بین مزوژل و مزوتراپی وجود پروتئین کلاژن و ترکیبات اسید هیالورونیک 48 درصد در ترکیب مزوژل است که باعث می شود ظرفیت پر کردن مزوژل بسیار بالاتر از آن مزوژل درمانی باشد.

در نتیجه با وجود این مزوژل نتیجه و پاسخ بهتری نسبت به مزوتراپی دارد و میزان جوانسازی پوست در این تکنیک چندین برابر مزوتراپی است.

تفاوت دیگر این دو تکنیک این است که مزوژل در جایگزینی کلاژن از دست رفته پوست و جلوگیری از پیری پوست بسیار موثرتر از مزوتراپی است. علاوه بر این، اثر تزریق مزوژل بلافاصله و بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است، در حالی که در تکنیک مزوتراپی این نتیجه بلافاصله حاصل نمی شود. مزوژل ظاهری کاملا طبیعی به پوست می دهد و پوست را سفت می کند.

از دیگر مزیت های مزوژل نسبت به مزوتراپی باید به این نکته اشاره کرد که مزوژل دارای مجوز وزارت بهداشت و تاییدیه CE اروپا است، بنابراین اعتبار این تکنیک بسیار بالاتر از مواد اولیه است. روش مزو و موقعیت بهتر در سطح جهانی الف.

مزوتراپی فقط برای از بین بردن چین و چروک روی پوست استفاده می شود، در حالی که مزوژل کاربردهای زیادی دارد مانند:

  • از بین بردن گودی زیر چشم
  • شیب فک
  • بهبود ظاهر صورت
  • مشکلات مربوط به بینی را حل می کند
  • حفره های عمیق ایجاد شده در پوست را از بین می برد
  • رفع چین و چروک و لبخند زدن
  • قسمت های مختلف صورت را پر و حجم دهی می کند

با این حال، همه این عوامل باعث می‌شود که مزوژل به روشی ارجح و محبوب‌تر از مزوتراپی تبدیل شود و طرفداران زیادی برای این روش در سراسر جهان وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

جراحی زیبایی

کاربردهای مزوژل چیست؟

استفاده از مزوژل از طریق تزریق به بافت های پوست شما باعث تولید کلاژن و ترمیم بافت ها و پوست قدیمی و آسیب دیده شما می شود و در عین حال خاصیت ارتجاعی و الاستین پوست شما را افزایش می دهد. در نهایت، چین و چروک های سطحی و سطحی از بین می روند، پوست شاداب تر می شود و فرآیند جوان سازی پوست سریعتر انجام می شود.

با استفاده از این روش می توان چین و چروک دور چشم و همچنین خطوط لبخند را از بین برد. تزریق این ماده به زیر چشم باعث از بین رفتن سیاهی دور چشم می شود. این روش با استفاده از کلاژن سازی، علاوه بر اثرات جوانسازی، خون رسانی به ناحیه چشم و رطوبت رسانی به پوست را نیز دارد.

جوانسازی مزوژل بر روی انواع پوست انجام می شود و با جذب مواد مغذی پوست خشک شما از این حالت خارج شده و شاداب تر می شود.

همچنین یکی از مهمترین کاربردهای مزوژل ها جوشکاری است. این درمان زیبایی برای خلاص شدن از شر آکنه های قدیمی مرتبط با لکه های تیره و فرورفتگی بسیار موثر است.

مزوژل به ایجاد رطوبت طولانی مدت در عمق پوست کمک می کند. با این روش پوست شما روشن تر، شاداب تر می شود و دیگر جای زخم آکنه وجود ندارد. مزوژل حاوی اسید هیالورونیک است که اثر جوانسازی و رفع آکنه طولانی مدت دارد. این ماده بر پایه آب بوده و اثر مرطوب کنندگی روی پوست دارد و پوست شما را نرم می کند. مقدار کمی مزوژل زیر پوست شما پوست را عمیقاً مرطوب می کند.

علاوه بر این، از این ماده در درمان نواحی حساس مانند زیر چشم، آکنه و اسکار آکنه استفاده می شود.

بیشتر بخوانید :

پیکرتراشی

لیزر موهای زائد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084