انواع بوتاکس صورت

89 / 100

انواع بوتاکس صورت به طور کامل در این مطلب و مراقبت قبل و بعد از انواع بوتاکس صورت بیان خواهد شد.

چین و چروک های ناشی از حالات بیش از حد صورت، عوامل ژنتیکی یا افزایش سن به راحتی با استفاده از بوتاکس در اطراف چشم، بین ابروها، روی پیشانی و دو طرف بینی برطرف می شوند. این یک روش بسیار ترجیح داده شده برای جلوگیری از موقعیت های منفی مانند چین و چروک روی صورت و اطمینان از اینکه فرد ظاهری جوان و متناسب به دست می آورد، به لطف برنامه های کاربردی ساخته شده توسط افراد حرفه ای با دوزهای مناسب است.

 محبوب ترین تزریق زیبایی در تمام دوران، جایگاه جدی در زندگی ما به خود اختصاص داده است. تقاضا و میزان کاربرد این روش تقریباً از همه کاربردهای زیبایی دیگر پیشی گرفته است. بنابراین، بوتاکس چیست ؟ اثر چقدر طول می کشد ؟ زمینه های کاربرد بوتاکس چیست ؟ و سوالاتی در زمینه انواع بوتاکس صورت پاسخ داده خواهد شد.

انواع بوتاکس صورت

بوتاکس یکی از رایج ترین کاربردها در زمینه زیبایی شناسی پزشکی است که در درمان بسیاری از بیماری های عصبی استفاده می شود. بوتاکس که در درمان تیک، فلج صورت، میگرن و دردهای تنشی، واژینیسم و حتی استرابیسم استفاده می شود، در واقع فقط برای صنعت زیبایی نیست. برای کل بخش سلامت به طور کلی بسیار موثری است.

بوتاکس نام کوتاه سم بوتولینوم است. در واقع، سم بوتولینوم که حاوی پروتئین خالص شده است، گروهی از مولکول‌های تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است. علت نامگذاری و طبقه بندی آن به عنوان سم، به این دلیل است که حرکت انواع خاصی از اعصاب را مسدود می کند و می تواند به عنوان یک ” نوروتوکسین ” در بدن عمل کند. این روش در بین روش های زیبایی پزشکی ترجیح داده شده است.

ماهیچه هایی که ما را قادر به تقلید می کنند به پوست روی آن ها چسبیده اند. استیل کولین که به ماهیچه ها اجازه حرکت می دهد، از انتهای عصب ها به عضلات عبور می کند. حرکات مکرر خطوطی را روی پوست ایجاد می کند که ماهیچه ها به آن ها متصل می شوند. هنگامی که بوتاکس روی گروه عضلانی اعمال می شود که حرکت آنها محدود می شود، از انتقال استین به عضلات کوتیلن جلوگیری می کند و سیگنال های عصبی را مسدود می کند.

مسدود شدن موقت سیگنال های عصبی حرکات ماهیچه ای را محدود می کند. بنابراین، چین و چروک هایی که در اثر حرکات ماهیچه ای ظاهر می شوند و روی پوست می نشینند، می توانند نرم، کاهش یا حتی از بین بروند.

مناطق کاربرد انواع بوتاکس صورت

  • بوتاکس پیشانی: چین و چروک هایی که به صورت افقی روی پیشانی ایجاد می شوند و ادراک زیبایی را مختل می کنند با بوتاکس پیشانی از بین می روند.
  • بوتاکس کانتور چشم: برای چین و چروک های دور چشم استفاده می شود که به نام پای کلاغی نیز شناخته می شود، که در هنگام لبخند زدن خود را به صورت خطوطی که در اطراف چشم ها قرار گرفته اند ظاهر می شود.
  • بوتاکس بین ابروها: خطوط در ناحیه بین ابروها که خطوط فرعون نیز نامیده می شود ، حالت بسیار خشنی به چهره می دهد. آن ها را می توان با بوتاکس بین ابروها برداشت.
  • بوتاکس لب: برای از بین بردن خطوط روی لب استفاده می شود. اثری مثل حجیم کردن لب ها ندارد.
  • بوتاکس چانه: برای رفع چین و چروک نوک چانه استفاده می شود.

انواع بوتاکس صورت و تکنیک های بوتاکس

امروزه بوتاکس از اعمال زیبایی فراتر رفته و برای مقاصد معنوی یا سلامتی استفاده می شود. به همین دلیل انواع نوظهور بوتاکس به 3 گروه تقسیم می شوند.

سایکو بوتاکس

برای از بین بردن چین و چروک هایی که در نتیجه استفاده مکرر از میمیک ها ایجاد می شوند استفاده می شود. این رایج ترین شکل استفاده از بوتاکس است. اساساً به عنوان سایکو بوتاکس تعریف و طبقه بندی می شود زیرا برای ایجاد احساس خوب و شادی در فرد استفاده می شود .

بوتاکس لبخند

معمولاً توسط کارگران صنعت خدمات درخواست می شود. برای ارائه بیانی خندان تر مورد استفاده قرار می گیرد.

بوتاکس برای درمان

این نوعی بوتاکس است که برای افرادی که مشکلات تعریق، مشکلات میگرن، دندان قروچه یا فلج صورت دارند اعمال می شود. صرفاً درمانی است.

بوتاکس برای درمان تعریق

هنگامی که دمای بدن افزایش می یابد، سیگنال های ارسال شده توسط مغز به طور خودکار غدد عرق را فعال می کنند. تعریق یک مکانیسم دفاعی است که توسط بدن تولید می شود تا خود را خنک کند. با این حال، معمولاً تعریق بیش از حد یک موقعیت بسیار چالش برانگیز و آزاردهنده در زندگی اجتماعی است.

بوتاکس روشی موثر و بدون دردسر در درمان تعریق است. می توان آن را در نواحی دست، پا و زیر بغل اعمال کرد. بر خلاف سایر تکنیک ها، بوتوز که در درمان تعریق استفاده می شود، زیر پوست تزریق می شود، نه عضلانی.

پس از استفاده از بوتاکس تعریق زیر بغل، دست و پا، شکایت تعریق را در عرض 3-7 روز به طور کامل خاتمه می دهد. اثر درمان 9-12 ماه طول می کشد.

بوتاکس کودک

بوتاکس نوزاد یکی از تکنیک های اعمال بوتاکس است. با تزریق بوتاکس در نقاط مورد نیاز با اثر کمتر و با دوز کمتر، اطمینان حاصل می شود که عضلات صورت به طور طبیعی حرکت می کنند اما پوستی که به آن چسبیده است چروک نمی شود.

نتایج طبیعی تری با برنامه ریزی شخصی به دست می آید. می توان آن را روی خطوط عمودی ایجاد شده در ناحیه پیشانی، خطوط عمودی ایجاد شده بین ابروها و پنجه کلاغی اعمال کرد. در بوتاکس نوزاد، دوز باید با هر تزریق تنظیم شود.

مینیمال بوتاکس

مینیمال بوتاکس یکی از انواع بوتاکس صورت است که یک تکنیک بوده و با توجه به ساختار پوست، سن، استفاده از حالات صورت و وضعیت پوست به طور خاص طراحی شده و تنها در نقاط لازم با حداقل دوز تزریق می شود. برای جلوگیری از بیان کسل کننده و تصویر بسیار تنش که برای سن مناسب نیست استفاده می شود.

بوتاکس ماساژور

این تکنیکی است که در قسمت پایین صورت برای کاهش عضله ماستر یا رفع مشکل دندان قروچه اعمال می شود. عموماً به عنوان بوتاکس فشرده کننده شناخته می شود.

این یک تکنیک بوتاکس است که با لاغرتر نشان دادن عضله ماساژ دهنده، فرم متناسب و بیضی شکل صورت را هدف قرار می دهد که باعث ظاهری مردانه در قسمت پایین صورت می شود. در واقع، این تکنیکی است که بیشتر برای اهداف درمانی استفاده می شود.

بوتاکس پیشگیرانه

 یکی دیگر از انواع بوتاکس صورت، بوتاکس پیشگیرانه است. برای جلوگیری از عوارض پیری و محافظت زودهنگام از پوست استفاده می شود. در این تکنیک حداقل دوز تزریق اعمال می شود. مشخص است که به خصوص ستاره های جوان عرصه ی هنر این کار را برای محافظت از ساختارهای پویا صورت خود انجام می دهند.

میبوتاکس چگونه ساخته می شود؟

ابتدا یک جلسه ارزیابی دقیق بین مراجعه کننده و پزشک برگزار می شود. یک برنامه درمانی با توجه به اطلاعات دریافتی از فرد تهیه می شود. در ارزیابی؛ مشخص می شود که آیا بوتاکس قبلا اعمال شده است یا خیر، و اگر انجام شده باشد، آیا نتیجه آن انتظارات را برآورده می کند یا خیر.

قبل از شروع مرحله کاربرد، ناحیه مورد تزریق با کرم بی حس کننده تمیز و بیهوش می شود . پس از اطمینان از بی حسی ناحیه، مقداری از داروی رقیق شده به ماهیچه هایی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند، تزریق می شود. ماندن در وضعیت عمودی به مدت 1 تا 2 ساعت پس از مصرف باعث می شود که دارو در ناحیه تزریق شده باقی بماند.

اثر بوتاکس چقدر طول می کشد؟

آیا بوتاکس یک روش دائمی است؟ این سوال برای خیلی ها یک کنجکاوی است. با تزریق انواع بوتاکس صورت، از روز سوم پس از تزریق اثرش به وضوح مشاهده می شود و در روز پانزدهم به اوج خود می رسد.

اگرچه تأثیر این روش از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در اولین کاربردها بعد از ماه سوم به تدریج اثر خود را از دست می دهد. در پایان 6 ماهگی کاملاً اثر خود را از دست خواهد داد. مشاهده شده است که اگر تزریق به طور مرتب تکرار شود، اثر خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. ممکن است در افرادی که از عضلات صورت خود استفاده می کنند و ژست های زیادی انجام می دهند و افرادی که عضلات صورت بزرگ دارند، فرآیند تزریق نیاز به تکرار بیشتری داشته باشد.

بوتاکس برای مردان

اگرچه تصور می شود که انواع بوتاکس صورت بیشتر مورد تقاضای خانم ها باشد. در واقع، این اپلیکیشنی است که به شدت مورد تقاضای آقایان نیز هست. بوتاکس پیشانی ، بوتاکس گردن ، بوتاکس ماساژور (بوتاکس سفت کننده دندان) ، بوتاکس ابرو ، بوتاکس زیر بغل (برای درمان تعریق)، بوتاکس میگرن و بوتاکس پنجه کلاغی از جمله تکنیک های بوتاکس هستند که بسیار مورد تقاضای آقایان است.

آیا بوتاکس یک عمل دردناک است؟

خیر، کرم بی حس کننده را روی محل استفاده می زنند تا بدون استفاده از بوتاکس احساس درد و دردی نداشته باشید. به این ترتیب، این روش برای اکثر مردم کاملا راحت است. افرادی که به درد و رنج بسیار حساس هستند. آنها می گویند که در هنگام وارد کردن سوزن، احساس سوزن سوزن شدن یا گزگز خفیفی ایجاد می شود.

چه کسانی را نمی توان با بوتاکس درمان کرد؟

انواع بوتاکس صورت را نمی توان برای کسانی که باردار یا شیرده هستند، کسانی که به بوتاکس حساسیت دارند و کسانی که بیماری های خونی دارند، کسانی که اختلالات عصبی عضلانی (اختلالات عضلانی، عصبی یا عصبی عضلانی) دارند، کسانی که مشکل عفونی در ناحیه استفاده دارند یا مشکل عفونی دارند اعمال نمی شود.

آیا حالت صورت با استفاده از انواع بوتاکس صورت از بین می رود؟

در شرایط مناسب، اعمال بوتاکس توسط پزشک متخصص باعث از بین رفتن حالات صورت نمی شود. دوز و ناحیه اعمال شده هنگام استفاده از بوتاکس بسیار مهم است. از آنجایی که چنین فاکتورهایی در روش های انجام شده توسط پزشک متخصص بسیار محاسبه و اعمال می شوند، از بین رفتن بیان وجود ندارد.

نباید فراموش کرد که استفاده از بوتاکس که به صورت ناخودآگاه انجام می شود می تواند باعث مشکلات سلامتی بسیاری شود، از عفونت شروع می شود و به استرابیسم می رسد.

تفاوت بوتاکس مردان با زنان

بوتاکس زنان و بوتاکس مردانه تفاوتی ندارند و از داروهای مشابهی استفاده می شود. اساساً بوتاکس زنانه و بوتاکس مردانه روش هایی هستند که از یک دارو استفاده می کنند. با این حال، هنگام اعمال بوتاکس برای مردان باید مراقب بود.

آیا بوتاکس در دوران بارداری انجام می شود؟

یکی از نگرانی های اصلی در مورد “بوتاکس در دوران بارداری” این است که سم بوتولینوم می تواند از جفت عبور کند و به طور بالقوه به جنین در حال رشد آسیب برساند.

آیا بوتاکس در دوران شیردهی انجام می شود؟

ایمنی انواع  بوتاکس صورت در دوران شیردهی موضوعی است که در بین متخصصان پزشکی بحث دائمی است. اگرچه بوتاکس به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، بسیاری از زنان در این فکر هستند که آیا بوتاکس در دوران شیردهی بی خطر است یا خیر.

آیا بوتاکس میگرن مضر است؟

محلول بوتاکس برای دردهای میگرنی به طور کلی به خوبی قابل تحمل است و عوارض جانبی جدی نادری دارد. برخی از عوارض جانبی مانند درد، قرمزی، تورم و کبودی در نواحی مصرف پس از بوتاکس میگرن به وجود می آید.

آیا بوتاکس میگرن را درمان می کند؟

بوتاکس اولین درمان پیشگیرانه میگرن مزمن مورد تایید FDA است. هنگامی که بوتاکس در دوزهای کوچک در نواحی خاص استفاده می شود، به طور موقت انقباضات عضلانی را برای حدود 4-5 ماه کاهش می دهد.

آیا بوتاکس میگرن موثر است؟

بوتاکس ماده ای است که در کشور ما وضعیت دارویی دارد. در واقع فروش آن به مردم در داروخانه ها ممنوع است و فقط پزشکان مجاز به فروش آن هستند. دلیل این امر این است که فقط در دستان حرفه ای منبع شفا است و به اشتباه استفاده می شود .

بایدها و نبایدها بعد از انواع بوتاکس صورت

پس از لمس زیبایی شناختی کوچکی که برای زیبا به نظر رسیدن انجام می دهیم، مواردی وجود دارد که پزشک شما می خواهد که انجام ندهید. در بیشتر مواقع، با لذت انجام بوتاکس، ممکن است این توصیه ها جدی گرفته نشود.

 بعد از بوتاکس فک که معمولاً به عنوان بوتاکس فشار دادن دندان شناخته می شود، باید نکاتی در نظر گرفته شود.

بعد از 4-6 ساعت پس از بوتاکس می توان صورت را شسته و حمام کرد. با این حال، فعالیت هایی مانند دوش گرفتن، حمام، سونا با آب باید حداقل 24 ساعت به تعویق بیفتد. مصرف الکل بعد و قبل از بوتاکس توصیه نمی شود.

انواع چین و چروک روی صورت

چین و چروک های پویا بیشتر در پیشانی، بین ابروها، اطراف چشم ها و اطراف دهان دیده می شوند. چین و چروک دور چشم که به آن پای کلاغی نیز می گویند، روی پیشانی و خطوط اطراف دهان باعث پیرتر دیده شدن افراد می شود و خطوط بین ابروها حالتی خشمگین و خشن را نشان می دهد. بوتاکس، می تواند با کاهش انقباض این ماهیچه ها حالتی آرام و جوان تری به وجود آورد.

استفاده از بوتاکس به جای اصلاح مستقیم چین و چروک، با کاهش حرکات ماهیچه ای که باعث آن می شود، اثر غیرمستقیم خواهد داشت.

 پیاده سازی

بوتاکس؛ Dysport به عنوان یک تزریق عضلانی تجویز می شود. از انژکتورهای سوزن مانند انسولین با نوک بسیار ظریف استفاده می شود. در حین تزریق ممکن است درد بسیار خفیفی احساس شود.

هنگامی که کاهش حرکات ماهیچه‌های مقلدی مورد نظر باشد، به عضلات میمیک تزریق می‌شود و زمانی که برای کاهش شکایات تعریق مورد نظر باشد، به پوست تزریق می‌شود.

بوتاکس؛ مقدار و قدرت دیسپورت به عوامل فردی زیادی مانند دفعات درمان مجدد و سرعت ترمیم عصبی عضلانی بستگی دارد. بوتاکس؛ پس از قرار دادن دیسپورت بر روی عضلات مورد نظر، اثر لاغری پس از 3-5 روز به تدریج افزایش می یابد و این افزایش حداقل به مدت دو هفته ادامه می یابد.

بهترین نتایج از نظر رفع چین و چروک حداقل دو هفته و گاهی دیرتر به دست می آید. در این بازه زمانی، ممکن است متوجه عدم تقارن یا بی نظمی در نواحی تحت درمان شود. این عدم تقارن بوتاکس است. با اعمال Dysport بهبود خواهد یافت. مدت اثر انواع بوتاکس صورت، 3-9 ماه است، اما به طور متوسط   شش ماه طول می کشد.

بوتاکس به طور منظم به مدت دو سال؛ هنگامی که افرادی که از Dysport استفاده می کنند به همان ترتیب استفاده را ادامه می دهند، ضعف قابل توجهی در عضلات تقلید و در نتیجه بهبود دائمی در خطوط پویا رخ می دهد.

به همین دلیل استفاده از بوتاکس در فواصل طولانی تری پس از سال دوم کافی است.

برای بهترین نتیجه، حداقل چهار ساعت پس از اعمال بوتاکس در ناحیه چین و چروک صورت، سر نباید به جلو خم شوید. در این مدت، ناحیه تحت درمان را نباید به شدت مالش یا ماساژ داد. حرکت فعال نواحی تحت درمان در این مدت مفید است، زیرا این کار به افزایش پاسخگویی عضلاتی که Dysport به آنها اعمال می شود کمک می کند.

شرایطی که در آن درمان بوتاکس توصیه نمی شود

به دلایلی که به طور کامل شناخته نشده است، برخی از بیماران حساسیت یا مقاومت کمتری نسبت به اثرات بوتاکس دارند. بوتاکس آنطور که انتظار می رود در این بیماران اثر خوب و طولانی از خود نشان نمی دهد.

درمان بوتاکس برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

در صورت وجود سابقه بیماری عصبی (سیستم عصبی) (مثلاً میاستنی گراویس، سندرم ایتون-لامبرت) و به خصوص اگر در مرحله فعال باشد، بوتاکس درمانی ترجیح داده نمی شود.

مردم موظفند به پزشک اطلاع دهند که تمام داروهایی که استفاده می کنند اعم از داروهای جایگزین و بدون نسخه را تجویز کند.

هدف اصلی از تزریق بوتاکس بین ابروها که برای رفع مشکلات چین و چروک یا خطوط بین ابروها اعمال می شود، کاهش قدرت عضلات بین ابروها است . بنابراین، چین و چروک بین ابروها کمتر مشخص می شود.

اگر بین ابروها چین و چروک باشد، باعث می شود چهره پیرتر و حالت چهره تهاجمی تر به نظر برسد. کاهش ظاهر این چین و چروک ها با انجام انواع بوتاکس صورت، امکان پذیر می شود. با این روش ظاهر ناخواسته از بین می رود و جوانسازی صورت نیز حاصل می شود.

در حالی که بوتاکس بین ابروها ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد، از عمیق شدن چین و چروک ها و خطوط موجود نیز جلوگیری می کند.

مشاهده شده است که درمان منظم بوتاکس باعث کاهش خطوط بین ابروها حتی پس از پایان اثر آن می شود. مشکل چین و چروک بین ابروها با این درمان نتیجه مثبتی به همراه دارد.

این برنامه یک فرآیند بسیار آسان است و به طور متوسط   5-10 دقیقه طول می کشد. این دوره به تعداد چین و چروک ها و خطوط بین ابروهای فرد بستگی دارد. قبل از استعمال، کرم بی حس کننده روی ناحیه مالیده می شود و/یا یخ زده می شود تا فرد در حین استفاده احساس درد نکند.

پس از تزریق بوتاکس بین دو ابرو، فرد می تواند به راحتی به زندگی روزمره خود ادامه دهد، هیچ دردی احساس نمی شود. برای قرمزی های کوچکی که ممکن است در نقاط تزریق ایجاد شود، می توان از کمپرس سرد استفاده کرد. این اسکارهای کوچک نیز پس از عمل به سرعت ناپدید می شوند.

در عین حال، بین ابروها حفره هایی وجود دارد و اگر سطح چین و چروک زیاد باشد، ممکن است نیاز به پرکردن بین ابروها باشد. پس از معاینه، پزشک شما درمان مناسب را برای شما تعیین می کند.

لیفت ابرو با بوتاکس

درمان لیفت ابرو با بوتاکس به عنوان زیبایی لیفت ابرو بدون جراحی نیز شناخته می شود. با بالا رفتن سن، چین و چروک و افتادگی در ابروها ایجاد می شود. به طور کلی از 30 سالگی چین و چروک در ناحیه شقیقه و پیشانی، کم پشتی ابروها و افتادگی چشم ها شروع می شود. این می تواند باعث شود که ویژگی های صورت فرد خسته و رنگ پریده به نظر برسد. به همین دلیل گزینه های درمانی مانند به تاخیر انداختن و از بین بردن کامل این مشکلات وجود دارد.

 لیفت ابرو با بوتاکس می تواند یک گزینه درمانی موفق در درمان لیفت ابرو بدون جراحی باشد.

ارتباط با ما

ما در این مقاله انواع بوتاکس صورت را بیان کردیم و گفتیم استفاده از این روش بر روی چهره، زیبایی صورت را چندبرابر خواهد کرد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک ما از خدمات ارزنده ما با بهترین موارد بهره مند شوید.

بیش تر بخوانید: لیفت ابرو با بوتاکس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084