انواع بوتاکس + بررسی طریقه تزریق و درصد جوان سازی در هر کدام

انواع بوتاکس
94 / 100

انواع بوتاکس برای زیبا و جوانسازی پوست قابل اجرا هستند تا افرادی که به هر دلیلی، دچار چین و چروک روی پوست خود شده اند، بتوانند زیبایی خود را تا حدودی باز یابند. کسانی که خواهان بازگشت درخشش جوانی هستند و می خواهند جوانی خود را حفظ کنند، حداقل یک بار به فکر تزریق بوتاکس افتاده اند.

بوتاکس، یعنی سم بوتولینوم، به زیر پوست تزریق می شود و به باز شدن چین و چروک های ریز و عمیق سطح پوست کمک می کند. در نتیجه به سطح پوست درخشندگی طبیعی می بخشد. به دلیل اثرات موقت بوتاکس و قیمت بوتاکس، ممکن است از خود بپرسید که آیا بوتاکس واقعاً کار می کند؟ ما عملکرد سم بوتولینوم، انواع بوتاکس و نحوه تأثیر آن بر پوست را توضیح می دهیم.

فهرست مطالب

سم بوتولینوم چیست؟

 سم بوتولینوم نوعی باکتری است که به طور موقت عضلات را فلج می کند. متداول ترین روش مورد استفاده از این سم در انواع بوتاکس است.

سم بوتولینوم، همچنین به عنوان کاربرد  بوتاکس نیز شناخته می شود. در زیبایی شناسی سم بوتولینوم، عضلات و غدد عرق مورد هدف قرار می گیرند. نگران نباشید، بوتاکس اثر دائمی بر جای نمی گذارد، فقط یک نتیجه موقت ایجاد می کند. هنگامی که شما بوتاکس می کنید، تمام عضلات پوست شما تحت تأثیر قرار نمی گیرند، فقط عضلات تزریق شده با کلستریدیوم بوتولینوم اثر جوانی دارند. امروزه، زیبایی بوتاکس به طور فعال در زیبایی شناسی صورت، کاربردهای جوانان و درمان تعریق بیش از حد استفاده می شود.

اثرات سم بوتولینوم روی صورت

بوتولینوم چین و چروک صورت را کاهش می دهد و صورت را جوان می کند. حالت های تکراری صورت به مرور زمان منجر به ایجاد چین و چروک های ظریف روی پوست می شود. چین و چروک های درمان نشده عمیق تر شده و منجر به علائم پیری می شوند.

زیبایی بوتاکس باعث سفت شدن صورت می شود و در کاربرد مناسب اثر لیفتینگ ایجاد می کند. در این فرآیند از انقباض عضلات میمیک جلوگیری شده و ماهیچه ها به طور موقت شل می شوند.

 انواع بوتاکس برای بلندکردن ابروها، کاهش خطوط گردن، جوان‌تر نشان دادن دور چشم و جلوگیری از تعریق ترجیح داده می‌شوند. در نتیجه تکرار حرکات تقلیدی، عضلات منقبض شده شل شده و پوست طبیعی تر به نظر می رسد. می توان گفت که بوتاکس بیشتر در اطراف چشم انجام می شود.

 انواع بوتاکس چگونه انجام می شود؟

بوتاکس باید توسط پزشک متخصص در محیط استریل انجام شود. در روش بوتاکس، کلستریدیوم بوتولینوم با یک سوزن بسیار ظریف به عضلات از پیش تعیین شده تزریق می شود. جای نگرانی نیست، بوتاکس عمل دردناکی نیست. ممکن است احساس سوزش و قرمزی خفیفی داشته باشید.

به طور کلی، بوتاکس صورت 10-15 دقیقه طول می کشد. پس از درخواست، می توانید به کارهای روزانه خود ادامه دهید و به سرعت به زندگی تجاری خود بازگردید.

بعد از تزریق انواع بوتاکس چه باید کرد؟

بعد از بوتاکس نباید آن ناحیه را مالش دهید. مالش و ماساژ می تواند باعث انتشار بوتاکس به بافت های اطراف شود. در روز بوتاکس انجام ورزش و مراجعه به آرایشگاه را توصیه نمی کنیم. محیط های بسیار گرم مانند سونا و اتاق بخار می توانند اثر بوتاکس را کاهش دهند و باعث تورم در صورت شوند. به همین دلیل باید در روز اول از محیط های گرم دوری کنید. توصیه می کنیم بین 5 تا 7 روز صبر کنید تا اثر بوتاکس را ببینید.

بوتاکس بین ابرو چقدر باقی می ماند؟

اثر بوتاکس بین ابروها بعد از چند روز مشاهده می شود و در پایان هفته دوم تاثیر کامل خود را نشان می دهد. اثر عمل پس از 3-4 ماه شروع به کاهش می کند و در پایان ماه 6 به طور کامل اثر آن پایان می یابد. توصیه می شود پس از از بین رفتن اثر، این روند را تکرار کنید تا نتایج مداوم و دائمی تری حاصل شود.

بیشتر بدانید: 4 روش طبیعی برای کاهش درد میگرن در حاملگی

 مابین ابروی چه کسانی را می توان بوتاکس اعمال کرد؟

هیچ محدودیت سنی برای اعمال بوتاکس بین ابروها وجود ندارد. همه افراد بالای 18 سال می توانند از این برنامه استفاده کنند، هیچ عارضه ای ندارد.

به طور کلی چین و چروک و شکاف در این ناحیه بسته به عوامل مختلفی مانند نوع پوست و میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید در سن 30 سالگی ایجاد می شود و معمولاً استفاده از آن در این سن شروع می شود.

بوتاکس بین ابرو یکی از انواع بوتاکس است  که در کاهش بسیاری از چین و چروک های بین ابروها موفق است، اما ممکن است در مواجهه با خطوط و چین و چروک های بسیار عمیق ناکافی باشد. با مشورت با پزشک خود در این زمینه می توانید متوجه شوید که آیا بوتاکس بین ابروها بر روی چین و چروک ها و خطوط بین ابروهایی که از آن ناراحت هستید موثر است یا خیر.

کاربرد بوتاکس در منطقه خارجی

ناحیه پیشانی ناحیه ای است که یک سوم فوقانی صورت را شامل می شود. این ناحیه در جوانی صاف است. با این حال، در طول سال ها، خطوط یا چین های جدی در نواحی پیشانی به دلیل استفاده از عضلات مکرر پیشانی و پیری شروع به ظاهر شدن می کنند.

این خطوط چین و چروک، در خط عمودی بین ابروهای عرضی در ناحیه پیشانی قرار دارند. ممکن است یک یا چند خط موازی وجود داشته باشد. زمان و عمق تشکیل این خطوط از فردی به فرد دیگر متفاوت است. عضله ای که پیشانی را به صورت عرضی حرکت می دهد عضله پیشانی است. ماهیچه هایی که ابروها را اخم می کنند، ماهیچه های موجدار هستند.

استفاده بیش از حد از این عضلات باعث می شود که این خطوط، زودهنگام ظاهر و عمیق شوند. برای جلوگیری از این خطوط باید کمتر از این عضلات استفاده کرد.

علائم چین و چروک در افرادی که حالت چهره کمتری دارند دیرتر ظاهر می شود. برعکس، خطوط پیشانی در افرادی که به طور غیرارادی از این عضلات بیشتر استفاده می کنند، سریعتر رخ می دهد.

برای پیشگیری یا درمان ایجاد خطوط پیشانی یا خطوط اخم، ابتدا باید علت آن را فهمید. اگر فردی خطوط عرضی بیشتری روی پیشانی داشته باشد، تا زمانی که ماهیچه های اخم یا پیشانی منقبض شده باشد، این اسکارها افزایش یافته و بارزتر ظاهر می شوند.

هیچ عاملی نمی تواند به اندازه بوتاکس در کاهش خطوط پیشانی موثر باشد. از آن جایی که بوتاکس پیشانی قدرت انقباض این عضلات را کاهش می دهد، بار روی پوست پیشانی کاهش می یابد. به این ترتیب هم چین و چروک های پوست پیشانی باز می شود و هم از افزایش این چروک ها جلوگیری می شود.

 با این حال، اگر خطوط روی پیشانی بسیار عمیق باشد، بوتاکس پیشانی به تنهایی نتایج ایده آلی را ارائه نمی دهد.

باید با پرکننده تقویت شود. در تشخیص افتراقی اگر با کشیده شدن پوست پیشانی، چروک های پیشانی از بین نرود و یا خطوط پیشانی فرو ریخته باشد، ترکیب فیلر خطوط پیشانی و بوتاکس برای خطوط پیشانی بهترین نتیجه را در این گونه موارد می دهد.

 بوتاکس در درمان چروک های اولیه یا خفیف پیشانی به تنهایی کافی است. عمر فیلر که همزمان با بوتاکس روی پیشانی اعمال می شود، طولانی می شود. زیرا مقاومت عضلانی روی پرکردگی ناحیه پیشانی که توسط بوتاکس ثابت می شود، کاهش یافته است. به همین ترتیب، درمان خطوط اخم مانند درمان چین و چروک پیشانی است.

برای درمان می توان از انواع بوتاکس یا دیسپورت حاوی سم بوتولینوم نوع A استفاده کرد. نواحی مصرف و دوز باید بر اساس فرد تنظیم شود. به طور کلی، ایجاد آن بین خطوطی که روی پیشانی ایجاد می شود، از ایجاد چین و چروک در پیشانی هنگام بالا بردن ابروها جلوگیری می کند. استفاده از بوتاکس روی ابروها عضلات اخم را مسدود کرده و رفلکس خشم را کاهش می دهد.

پنجه غاز

 یکی از انواع بوتاکس که روشی برجسته است و برای درمان چین و چروک پای کلاغی استفاده می شود، بوتاکس و فیلر پای کلاغی است. هر کدام از این روش ها داری مزایا و معایب هستند.

برنامه بوتاکس پای کلاغی

خطوط ایجاد کننده چین و چروک دور چشم به دلیل تکرار مکرر برخی از حرکات تقلیدی ظاهر می شوند. در روش درمان، بوتاکس پای کلاغی به گروه ماهیچه ای که باعث این حرکت می شود تزریق می شود.

این یک کاربرد زیبایی شناختی غیر جراحی است که از خطراتی که ممکن است جراحی ایجاد کند جلوگیری می کند.  تزریق با کمک سوزن انجام می شود و بلافاصله پس از تزریق امکان بازگشت به زندگی روزمره وجود دارد.

اگر پاهای کلاغی در سطح وسیعی پخش شوند، بوتاکس از 3 نقطه موازی با چین و چروک ها روی پای کلاغ اعمال می شود. دوز مصرف با توجه به منطقه توسط پزشک متخصص تعیین می شود.

مزایا

 یکی از انواع بوتاکس که به عنوان مرجح ترین روش در نظر گرفته می شود بوتاکس پا کلاغی است، زیرا تأثیر خود را در مدت زمان بسیار کوتاه 2-7 روز نشان می دهد.

مزیت دیگر این است که مدت زمان اثر پس از هر جلسه طولانی تر می شود. بعد از درخواست، فرد می تواند به روال روزانه خود ادامه دهد.

علل خطوط پای کلاغی

با ژست های مکرر، چین و چروک های پوست ممکن است برجسته تر شوند، به خصوص در افرادی که زیاد لبخند می زنند، اخم می کنند یا حالات چهره دیگری دارند.

پوست خشک. اگر پوست خشکی دارید، به احتمال زیاد خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشمانتان وجود دارد.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند عواقب منفی برای سلامت پوست داشته باشد. این نتایج منفی می تواند آثار واضح تری به خصوص روی صورت ما که آسیب پذیرترین ناحیه در برابر اشعه های خورشید است، باقی بگذارد. بنابراین ممکن است این نوع چین و چروک در افرادی که بیش از حد در معرض اشعه خورشید هستند ظاهر شود.

عادات مضر مانند سیگار و الکل باعث می شود که پوست شما شادابی خود را از دست بدهد.

افرادی که مقدار زیادی کافئین مصرف می کنند یا الگوی خواب ندارند، بیشتر در معرض خطوط پنجه کلاغی هستند.

تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی

علاوه بر این، استفاده از رایانه، تبلت و تلفن همراه برای ساعات طولانی می تواند باعث بروز چنین نتایج منفی به دلیل چشم دوختن همزمان شود.

ما می‌توانیم روش‌هایی را که برای داشتن پوستی شاداب‌ تر و بدون خطوط پنجه کلاغی باید اعمال کنید، تقسیم بندی کنیم: روش‌ های پیشگیری و روش‌ های درمانی.

روش های جلوگیری از ایجاد خطوط پای کلاغی چیست؟

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم باید به نکاتی توجه کرد:

سعی کنید پوست خود را مرطوب نگه دارید، زیرا پوست خشک یکی از مهم ترین دلایل چین و چروک پنجه کلاغی است. برای این کار باید مقدار زیادی آب بنوشید.

سبزیجات و میوه ها را در وعده های غذایی خود بگنجانید. از غذاها و نوشیدنی های ناسالم دوری کنید. رژیم غذایی ناسالم یکی از بارزترین عوامل پیری پوست است.

مراقب الگوی خواب خود باشید.

استفاده از کرم ها یا ماسک هایی که از ایجاد خطوط جلوگیری می کنند راه دیگر مقابله است.

ورزش منظم می تواند از سلامت شما محافظت کند و همچنین از پیری پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

لیفت ابرو با بوتاکس

درمان لیفت ابرو با بوتاکس به عنوان زیبایی لیفت ابرو بدون جراحی نیز شناخته می شود. با بالا رفتن سن، چین و چروک و افتادگی در ابروها ایجاد می شود. به طور کلی از 30 سالگی چین و چروک در ناحیه شقیقه و پیشانی، کم پشتی ابروها و افتادگی چشم ها شروع می شود.

این می تواند باعث شود که ویژگی های صورت فرد خسته و رنگ پریده به نظر برسد. به همین دلیل گزینه های درمانی مانند به تاخیر انداختن و از بین بردن کامل این مشکلات وجود دارد. لیفت ابرو با بوتاکس می تواند یک گزینه درمانی موفق در درمان لیفت ابرو بدون جراحی باشد.

 لیفت ابرو با بوتاکس غیر جراحی

وقتی صورت را به عنوان یک کل در نظر می گیریم، ابروها اهمیت بیشتری دارند. در صورت کم پشت شدن ابروها که صورت را کامل می کند و دور چشم را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند حالات چهره متفاوتی را به فرد اضافه کند. می تواند باعث خستگی، عصبانیت یا گیجی شود. لیفت ابرو با استفاده از تزریق، یکی دیگر از انواع بوتاکس است که روی پیشانی و اطراف چشم انجام می شود.

با این تزریق ها عضلات فرم دهنده ابرو ضعیف شده و فرم جدید ابرو ایجاد می شود. تزریق سم بوتاکس به این مناطق کمک می کند تا ابروها باقی بمانند و ابروها پویاتر به نظر برسند.

درمان لیفت ابرو با بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است. ساختار ابروی فرد، اندازه، مشکلات اطراف پیشانی و چشم ها روی فرد تاثیر می گذارد که در آخر با تزریق، لیفت ابرو طبیعی حاصل می شود.

درمان بوتاکس روی شقیقه و اطراف چشم به بلند کردن ابروها کمک می کند. مشاهده شده است که اگر عمل لیفت ابرو با بوتاکس در دوره های خاصی تکرار شود، با افزایش مدت اثر، مدت اثرش افزایش می یابد.

به دلیل بالا رفتن سن و استفاده مکرر از حرکات تقلیدی، افتادگی ابروها اتفاق می افتد. لیفت ابرو با بوتاکس یک روش درمانی غیر جراحی و کوتاه مدت است. یکی از بزرگترین فاکتورها در انتخاب برنامه لیفت ابرو این است که فرد بعد از انجام عمل به راحتی می تواند به فعالیت های روزانه خود بازگردد و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

لیفت ابرو با بوتاکس

در اعمال لیفت ابرو با بوتاکس عمل با آنالیز ناحیه ابرو و صورت و طراحی ابروهای مناسب برای فرد شروع می شود. یکی از مهم ترین عوامل این است که ابرو در وضعیتی سازگار با صورت قرار گرفته و ظاهری طبیعی به ارمغان می آورد. با این فرآیند، ابروهایی که باعث ظاهری خسته و رنگ پریده می شوند از بین می روند و ابرویی پویاتر و سازگارتر طراحی می شود.

با محاسبه نسبت طلایی، سم بوتاکس در دوز های مورد نیاز به ناحیه مشکل دار تزریق می شود. تزریق با سوزن های مخصوص تقریباً 10-15 دقیقه طول می کشد. از آنجایی که این عمل یک کاربرد غیر جراحی است، به راحتی انجام می شود.

سم بوتاکس که برای کمک به لیفت ابرو تزریق می شود، 3 روز بعد از عمل اثر خود را نشان می دهد. در عرض یک هفته نیز تاثیر خود را واضح تر نشان خواهد داد. اگرچه طول مدت اثر در افراد مختلف متفاوت است، اما به طور متوسط   4-6 ماه طول می کشد.

یکی از مهم ترین مزایای لیفت ابرو این است که هیچ گونه جراحی و اسکار ایجاد نمی کند. بالا کشیدن و فرم دادن به ابروها و بالا کشیدن قسمت دم ابرو با روشی است که با بستن پلک و روی هم انداختن ابروها دنبال می شود که افتادگی ناشی از افزایش سن را نشان می دهد.

در شکل دادن به تصویر بی شکل که زمانی رخ می دهد که ابرو از طرفین فرو می ریزد و قسمت میانی آن در هوا می ماند، استفاده می شود. داشتن دانش بسیار جدی از آناتومی برای لیفت ابرو با بوتاکس ضروری است. اگرچه از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما تکرار آن دو بار در سال می‌تواند ساختار ابرو را صاف‌تر و هماهنگ‌تر با ویژگی‌های صورت کند.

در این برنامه باید در نظر داشت که این اثر در واقع با حفظ تعادل بین عضلات ایجاد می شود. می توان آن را نوعی بازی طناب کشی در نظر گرفت. بنابراین، بسته به قدرت عضلانی بیمار، دوز مصرفی، کیفیت پوست و وزن ممکن است نتایج متفاوتی رخ دهد.

دایره لب

  • بوتاکس در اطراف لب به طور کلی برای سه منظور اعمال می شود.
  • کاهش چین و چروک دور لب
  • با افزایش سن، گوشه های لب به سمت پایین می روند و می افتند.
  • به دلیل کوتاهی لب بالا، کشیدن بیش از حد لثه ها.

خطوط روی لب و اطراف آن در افرادی که پوست سفید دارند بیشتر دیده می شود. بوتاکس لب با هدف اصلاح چین و چروک های لب که با حرکات ماهیچه های مقلدی ظاهر می شود انجام می شود.

حجم لب ها را زیاد نمی کند، فقط خطوط پیری را اصلاح می کند. اگر بیمار می‌خواهد لب‌ها پر شود، باید بزرگ کردن لب انجام شود که این نیز یکی دیگر از انواع بوتاکس است.

بلافاصله پس از بوتاکس لب می توانید به زندگی عادی خود بازگردید. پس از استفاده، ممکن است برای مدتی کمی قرمزی در محل تزریق ایجاد شود. به طور متوسط   در عرض 5 دقیقه به حالت عادی باز می گردد.

 لبخند لثه ای

بوتاکس لب را می توان در برخی موارد برای داشتن لبخند زیبایی به کار برد. ظاهر لثه های بیش از 1-2 میلی متر روی لبخند ما تاثیر بدی می گذارد. به همین دلیل با استفاده از متخصص، ظاهر زیبایی به دست می آید.

تزریق بوتاکس در فاصله 3-5 میلی متری از مرز جانبی بال های بینی انجام می شود. قبل از تزریق، پوست باید تمیز شود تا از باقی ماندن مواد آرایشی اطمینان حاصل شود. پس از اعمال کرم بی حس کننده به نواحی مورد تزریق، تزریق انجام می شود که 5 دقیقه طول می کشد. یخ را می توان قبل و بعد از عمل نگه داشت. هیچ محدودیتی برای کار بعد از عمل و ادامه زندگی روزمره وجود ندارد.

نتایج این روش که در صورت استفاده صحیح باعث تورم و کبودی نمی شود، طی 2-3 روز شروع می شود. در عرض 2 هفته، می توانید مشاهده کنید که لبخند شما زیباتر است. برای اطمینان از ماندگاری این روش باید هر 4-8 ماه یکبار تکرار شود.

کاربردها در ناحیه فک و پایین صورت

ما تقریباً می‌توانیم کاربردهای مربوط به چانه را که می‌توان با بوتاکس انجام داد، به دو قسمت نوک چانه و خط فک تقسیم کنیم.

بوتاکس نوک چانه

این یک برنامه بوتاکس برای چین و چروک روی چانه است. با تزریق بوتاکس به نوک چانه، هدف کاهش یا از بین بردن ظاهر پوست پرتقال در این ناحیه است.

خط فک (بوتاکس نفرتیتی)

خط فک برجسته با گردن بلند از زمان مصر نشانه زیبایی بوده است. این درمان که یکی دیگر از انواع بوتاکس است، به نام نفرتیتی ملکه مصری نامگذاری شده است، به طور خاص گردن و خط فک را با استفاده از بوتاکس برای اثری جوان کننده و جوان کننده هدف قرار می دهد.

خطوط گردن و فک در مقایسه با صورت اغلب نادیده گرفته می شوند. با این حال، اگر گردن یا خط فک آویزان و شل باشد، ممکن است این واقعیت نادیده گرفته شود که درمان در جای دیگری است.

درمان موثر پوست ناحیه گردن دشوار است، زیرا بسیار حساس و نازک هستند. با این حال، نتایج بسیار موثری را می توان با درمان بوتاکس نفرتیتی به دست آورد.

بوتاکس نفرتیتی برای باز تعریف چانه و همچنین برای نرم کردن خطوط گردن استفاده می شود تا اثری جوان کننده ایجاد کند که بدون نیاز به مداخله جراحی پوست را صاف می کند.

بوتاکس نفرتیتی چگونه کار می کند؟

تکنیک بوتاکس نفرتیتی شامل یک سری تزریق بوتاکس با دقت در دو ناحیه است. این ماهیچه ها در امتداد خط فک پایین و ناحیه گردن هدف قرار می گیرند.

با بوتاکس که با دقت روی گردن و خط فک اعمال می شود، از آنجایی که ماهیچه ها شل هستند، پوست افتاده به سمت بالا کشیده می شود، سفت می شود تا کشیده و صاف تر شود و این ناحیه سرزنده تر و زیباتر به نظر برسد.

بوتاکس نفرتیتی برای چه کسانی مناسب است؟

برای بیمارانی که خط چانه مشخص نشده، ناحیه گردن دارای چین و چروک و افتادگی، مشکلات چانه شل، افتادگی عمومی صورت و افرادی که ناحیه گردنشان بعد از عمل لیفت صورت پیر به نظر می رسد، مناسب است.

بوتاکس ماساژور

برخی از عادات شخصی می توانند مستقیماً بر انبساط عضلات فک شما تأثیر بگذارند (ماستر). جویدن بیش از حد آدامس، جویدن اقلام سفت مانند یخ یا جویدن گوشت سفت همگی می توانند منجر به بزرگ شدن عضله ماستر شوند. فشردن شبانه به دلیل استرس یا دندان قروچه نیز می تواند باعث بزرگ شدن عضلات فک شما شود.

شکل آرواره ایده آل بین مردان و زنان تفاوت زیادی دارد. در حالی که شکل صورت مربعی بیانی قوی در مردان ایجاد می کند، فرم صورت لاغر در زنان ظاهری نرم تر و زیباتر ایجاد می کند. مخصوصا خانم هایی که صورت گرد یا مربعی دارند برای داشتن ظاهری نرم تر و جذاب تر از بوتاکس ماساژور استفاده می کنند.

 یکی از انواع بوتاکس که با عمل زیبایی شناختی نام برده می شود، بوتاکس ماساژور است که در آن قسمت پایینی صورت، جایی که عضله ماساژور قرار دارد، نازک می شود.

بوتاکس ماساژ هدفش درمان ناهنجاری های قسمت پایین صورت است. با کاهش فرم مربع صورت، فرم صورت متناسب تری به دست می آید که ظاهری مردانه و سفت در صورت ایجاد می کند.

 اگر عضله ماستر بیش از حد بزرگ باشد، نه تنها از نظر زیبایی، بلکه از نظر فیزیکی نیز باعث ناراحتی می شود. به همین دلیل، این روش نیز در برخی موارد برای ارائه درمان، اعم از شکل و عملکرد، اعمال می شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا بوتاکس غیرجراحی به جای تکنیک های جراحی و جراحی کاهش چانه ترجیح داده می شود. اینها شامل نگرانی در مورد جراحی و بیهوشی، نداشتن زمان کافی برای روند بهبودی و… است.

بوتاکس همچنین یک گزینه غیر جراحی جدید برای تغییر شکل صورت با نازک کردن آن ارائه می دهد. بوتاکس ماساژ با نازک کردن چانه بدون چاقوی جراحی، بدون تورم و بخیه فرصتی برای تغییر شکل صورت می دهد.

با بوتاکس می توان چانه را نازک و کوچک کرد. برای تبدیل صورت های گرد و مربع به شکل های مثلثی، بیضی یا قلب استفاده می شود. از طرفی در بیمارانی که شکل چانه آن ها به شدت نازک و نامشخص است، می توان با ایجاد اثر معکوس، عضله ماستر را بزرگ کرد و به چانه شکل برجسته تری داد.

 یکی از انواع بوتاکس که خطر درد یا کبودی در آن وجود ندارد بوتاکس ماساژور است. بسیاری از بیماران در زمان استراحت ناهار برای انجام این روش مراجعه می کنند و سپس می توانند بلافاصله به کار خود ادامه دهند.

به طور کلی بیماران می توانند در عرض 1 هفته نرم شدن عضله ماستر و بعد از 6 هفته فرم جدید فک را مشاهده کنند. مطالعات “تغییرات طولانی مدت” را در نوار چانه پس از 2-3 درمان نشان می دهد. با بوتاکس Masseter، نتایج بسیار طولانی تر، زیبایی شناختی و متقارن در طول زمان به دست می آید.

کوچک کردن چانه با بوتاکس چیست؟

در بوتاکسکاهش چانه، سم بوتولینوم (معروف به بوتاکس) به عضلات فک (به نام عضله ماستر) تزریق می شود تا اندازه آن کاهش یابد. در برخی از گروه های قومی، بیماران تمایل به ایجاد ویژگی های صورت بسیار مربع دارند. بوتاکس می تواند به طور غیر تهاجمی اندازه کلی عضله ماستر را کاهش دهد تا نسبت های صورت را بهبود بخشد.

تفاوت بین تزریق بوتاکس و جراحی کاهش چانه چیست؟

کاهش چانه با بوتاکس یک روش نسبتاً بدون درد و غیر جراحی است که می تواند در یک محیط بالینی انجام شود. جراحی کاهش چانه یک روش جراحی تهاجمی است که شامل ایجاد یک برش یا تراشیدن در استخوان فک برای تغییر شکل است.

مزایا / معایب یکی نسبت به دیگری چیست؟

کاهش چانه با بوتاکس Masseter می تواند یک بهبود طبیعی و ظریف در ناحیه بدون هیچ گونه زمان از کار افتادگی یا عوارض احتمالی ایجاد کند. جراحی کاهش فک می تواند باعث مشکلات حسی، مشکلات دندانی و احتمال درد در سراسر ناحیه TMJ شود. کاهش چانه با بوتاکس در واقع یکی از درمان های TMJ است.

آیا در ابتدا یا روزهای بعد پس از درمان، درد وجود دارد؟

بیماران تحت درمان با بوتاکس پس از تزریق دردی ندارند.

آیا هنگام خوردن غذا احساس درد می کنید؟ آیا محدودیت غذایی بلافاصله پس از درمان ضروری است؟

هنگام خوردن غذا هیچ دردی وجود ندارد. جویدن آدامس، آب نبات و محصولات گوشتی سفت می تواند باعث ضخیم شدن عضلات فک و بزرگ شدن فک شود.

مرحله اولیه که شامل 2-3 درمان است، چقدر طول می کشد؟

توصیه می شود که بیماران 2 تا 4 ماه پس از اولین درمان، درمان دوم را دریافت کنند. اکثر بیماران به درمان سوم نیاز ندارند، با این حال، برای بیمارانی که خواهان اصلاح بیشتر هستند، می توان این کار را دوباره انجام داد.

بوتاکس چند بار باید تکرار شود؟

پس از اولین درمان، اکثر بیماران نیازی به درمان با انواع بوتاکس ندارند. به بیمارانی که کانتور های بیشتری می خواهند توصیه می شود برای تزریق مجدد مراجعه کنند، معمولاً هر 6 ماه یکبار.

بوتاکس توده فیزیکی خون را تغییر می دهد و کمتر آشکار می شود. بیماران مبتلا به عفونت های فعال دندانی و پوستی نیز باید از بوتاکس در ناحیه ماساژور اجتناب کنند. تزریق صحیح بوتاکس توسط پزشک متخصص در زمینه کاری بسیار مهم است. عملیات باید به صورت جداگانه برنامه ریزی شود.

 بیمار با چه مشکلاتی ممکن است مواجه شود؟

به دلیل نزدیکی ماهیچه های درگیر در خندیدن در این ناحیه، ممکن است پس از انتشار سم به این عضلات، اختلالات لبخند ایجاد شود. این وضعیت که زیر 1 درصد قابل مشاهده است نیز موقتی است.

بوتاکس گردن

استفاده از بوتاکس روی گردن به ویژه بر روی نوارهای شکل گرفته گردن موثر است. استفاده از بوتاکس روی این باندها باعث نرم شدن این باندها می شود. همچنین در کاربرد روی خطوط عرضی استفاده می شود، اما معمولاً با کاربردهای پرکننده و مزو تراپی ترکیب می شود.

کاربرد بوتاکس بینی

بوتاکس دو کاربرد در ناحیه بینی دارد. اولین مورد چین و چروک های افقی پشت بینی است که به صورت خطوط خرگوش بیان می شود. این چین و چروک ها به دلیل تاثیر عضله ها دیده می شوند.

این کناره گیری هنگام خندیدن بارزتر می شود و می تواند از نظر بینایی آزاردهنده باشد. برای رهایی از این شرایط، لیفتینگ را می توان با مسدود کردن اثر کششی عضله با بوتاکس بینی انجام داد. بنابراین ساختار بینی از نظر بصری زیباتر به دست می آید. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد آن را همراه با پر کردن بینی نیز اعمال کنید.

افرادی که متوجه می‌شوند که ساختار بینی‌شان وقتی از بیرون نگاه می‌کند آویزان به نظر می‌رسد، ممکن است بخواهند این روش را برای درمان افتادگی انجام دهند. با این حال، هر نوک بینی نمی تواند با بوتاکس به لیفت کافی برسد. تنها با بوتاکس می توان به سطح معینی از ارتفاع دست یافت.

بوتاکس بینی چگونه انجام می شود؟

اگر پس از معاینات، پزشک شما از بین انواع بوتاکس، بوتاکس بینی را برای شما مناسب می داند، با بی حسی، کرم موضعی یا اسپری این برنامه پیاده می شود تا مرحله اول استفاده، بدون درد باشد. این روش کوتاه که 10 تا 15 دقیقه طول می کشد تا بوتاکس روی ساختار عضلانی بینی اعمال شود و باعث ایجاد مشکل می شود، شما را از زندگی روزمره باز نمی دارد. پس از چند روز، اثرات درمان شروع می شود.

محل اعمال بوتاکس در نوک بینی

بوتاکس بینی را می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام داد زیرا در شرایط بالینی اعمال می شود. این برنامه را می توان در 10 تا 15 دقیقه تمام کرد. مدتی طول می کشد تا اثرات درمان توسط بیمار مشاهده شود. اثری که در 2-3 روز شروع می شود در هفته دوم مشخص می شود. علاوه بر این، بیمار باید این روش را به صورت کنترل شده بین 4 تا 8 ماه تکرار کند. زیرا این روش آسان و سریع انجام می شود و نتایج موقتی دارد.

ارتباط با ما

هدف از تزریق انواع بوتاکس بازگرداندن درخشش جوانی پوست با درخشندگی و انرژی بخشیدن به پوست است. اگر قیمت بوتاکس شما را تحت فشار قرار می دهد، توصیه ما به شما استفاده از خدمات کلینیک ماست. شما می توانید انواع بوتاکس بینی را در کلینیک تخصصی ما به بهترین صورت تجربه نمایید. برای خواندن دیگر مقالات ما به بخش زیر مراجعه نمایید.

یش تر بخوانید: لیفت ابرو با بوتاکس

بیش تر بخوانید: انواع بوتاکس صورت

بیش تر بخوانید: بوتاکس پیشانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084