هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو

هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو چقدر است؟
91 / 100

هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو چقدر است؟

بوتاکس یکی از روش های نوین در درمان چین و چروک است، امروزه اکثر افراد به دنبال جوان سازی صورت خود هستند. بوتاکس یکی از بهترین گزینه ها برای جوانسازی و رفع چروک در قسمت پیشانی و ابرو است. با ما همراه باشید تا بیشتر با هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو و جزییات مرتبط با بوتاکس آشنا شوید.

بوتاکس چیست؟ و هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو چقدر است؟

بوتاکس از سمی به نام بوتولینوم ایجاد می شود این سم بدن را دچار مسمومیت غذایی کرده و باعث فلج پلک و زیر و چشم می شود، البته بوتاکس در دز پایین و کنترل شده ای از این سم ساخته شده است.

این محصول با تزریق به نواحی پیشانی و ابرو سلول ها مرتبط با ایجاد چروک را فلج کرده و تا رشد مجدد سلول ها از به وجود آمدن چین و چروک در نواحی پیشانی و ابرو جلوگیری می کند.

عوامل تعیین هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو

هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو به عوامل متعددی وابسته است، برخی از این عوامل عبارتند از:

  1. حجم تزریقی بوتاکس هر چه بیشتر باشد هزینه نیز بالاتر می رود
  2. جلسات تزریق البته گاهی ممکن است تزریق فقط در یک جلسه چند ساعته انجام شود
  3. محل تزریق بوتاکس 
  4. اعتبار و تجربه دکتر 
  5. آدرس کلینیکی که در آن قصد تزریق بوتاکس را دارید.
  6. نوع  botaxتزریقی 

این ۶ مورد تعیین کنندگان اصلی هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو هستند در ادامه بیشتر  به این موضوعات خواهیم پرداخت.

تاریخچه بوتاکس

اولین کاشف بوتاکس دکتر ادوارد شانتز بود، داستان کشف بوتاکس بسیار جالب است. در دهه ۱۹۷۰ در حالی که دکتر شانتز و گروهش به دنبال درمان لوچی چشم میمون ها با کمک باکتری بوتولینوم بودند متوجه کاهش قابل توجه چین و چروک های اطراف چشم میمون ها شدند.

هر چند این ماده در درمان لوچی چشم تاثیر گذار بود اما بیشتر باعث تحولی عظیم در حوزه زیبایی و پزشکی گردید. البته تا سال ۱۹۸۷ که دو پزشک ونکووری متوجه اهمیت بوتاکس در عمل های زیبایی نشده بودند فقط چشم پزشکان از این ماده استفاده می کردند.

هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس در نواحی پیشانی و ابرو

اکثر مردم گمان می کنند ژل و بوتاکس یک محصول هستند در صورتی که بین این دو محصول چند تفاوت بزرگ وجود دارد؛ بوتاکس عضلات را به طور موقت فلج می کند و ژل زیر چین و چروک ها را پر می کند اما روند ایجاد چین برعکس بوتاکس هم چنان در تزریق ژل فعال است.

هم چنین عوارض تزریق بوتاکس نسبت به ژل بسیار کمتر خواهد بود. هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو و از تزریق ژل مقرون به صرفه تر است.

انواع botox

همان طور که در عوامل تعیین هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو بیان شد بوتاکس چند نوع مختلف دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد؛

بوتاکس دیسپورت: این بوتاکس در مسور انگلستان ساخته شده و با داشتن پروتئین نسبت به دیگر محلول های بوتاکس از فواید بیشتری برخوردار است، از بوتاکس دیسپورت در رفع خط های نازک روی صورت نیز استفاده می شود.

بوتاکس زئومین: این برند آلمانی معروف اولین پروطرفدار ترین بوتاکس های انتخابی در بین پزشکان است، چرا که این محصول در دمای متوسط نگه داری نی سود و هیچ گونه مواد نگه دارنده ای ندارد در ضمن زمان نتیجه گیری از این محصول طبیعی ده روز است.

بوتاکس مسبورت: مسبورت یکی از برند های معتبر ایرانی در زمینه تولید محلول بوتاکس است، مسبورت نسبت به دیگر محلول های معرفی شده قیمت کمتری دارد اما داروی تقلبی این محصول نیز در ایران بسیار فراوان است‌. 

این سه برند botox نسبت به دیگر برند ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو به ترتیب انواع شده از گران تا متوسط است.

عوارض بوتاکس پیشانی و ابرو

یکی دیگر از نگرانی های افرادی که قصد تزریق بوتاکس را دارند عوارض بعد از بوتاکس است این عوارض در صورت تزریق غیر اصولی رخ می دهد که به شرح ذیل است:

  • کبودی 
  • خارش 
  • سوزش 
  • احساس درد در ناحیه تزریق شده 

این گزینه ها اگر در مدت زمان کم و کوتاه از بین نرفته اند باید به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ البته این مشکلات بیشتر برای افرادی که پزشک معالجه معتبر نداشته اند اتفاق می افتد. گاهی نیز ممکن است بیمار به مواد سازنده محلول بوتاکس حساسیت نشان دهد.

بوتاکس پیشانی و ابرو

در بوتاکس پیشانی چین و چروک های افقی و عمودی ایجاد شده بر طرف می شوند و با بوتاکس ابرو، ابرو لیفت شده و اصطلاحا بالا می رود بوتاکس پیشانی و ابرو اکثرا برای افراد میان سال استفاده می شود چرا که در دوره جوانی عضلات به صورت خودکار چین و چروک صورت را رفع می کند.

چه کسانی نباید هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو را بپردازند؟

بوتاکس را همه ی افراد نمی توانند استفاده کنند؛ استفاده از بوتاکس محدودیت های مختلفی دارد مانند:

  1. افراد باردار؛ به دلیل مشکلاتی که ممکن است بوتاکس برای جنین به وجود بی آورد از تزریق بوتاکس منع می شوند.
  2. بانوان شیرده؛ این دسته نیز مانند افراد بالا با توجه به تغذیه کودک از شیرشان نباید بوتاکس تزریق کنند.
  3. افراد زیر ۱۸ سال؛ باتوجه به عملکرد عضلات نوجوانان و جوانان تا سن میان سالی دچار چین و چروک نمی شوند پس نیازی به استفاده از محلول botox ندارند.
  4. کسانی که بیماری خاص دارند؛ این افراد نه تنها برای بوتاکس بلکه برای تمام عمل های زیبایی باید با پزشک مشورت کند.
  5. افراد دارای اختلال عصبی و عضلاتی؛ بوتاکس عضلات پیشانی و ابرو را به طور موقت فلج می کند برای این بیماران ممکن است بوتاکس عوارض زیادی را به همراه داشته باشد.
  6. افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند؛ در این دسته بعد از بوتاکس ممکن است، علائمی چون خس خس سینه، درد شدید در ناحیه پیشانی و ابرو و کهیر و کبودی نمایان شود.

این ۶ دسته نباید بوتاکس را تزریق کنند البته بانوان باردار و شیرده می توانند بعد از پشت سر گذاشتن دوره شیردهی برای تزریق بوتاکس اقدام کنند.

تزریق بوتاکس و هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو

مزایای تزریق بوتاکس پیشانی و ابرو

همان طور که در بالا عنوان شد بوتاکس نسبت به دیگر راه های درمان چین و چروک بسیار کم عوارض تر است، همچنین هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو نسبت به دیگر راه های رفع وین و چروک کمتر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای بوتاکس پیشانی و ابرو این است که شما قبل از تزریق محلول بوتاکس هیچ گونه مراقبتی را نیازمند نخواهید بود.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و ابرو

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی عبارت است از:

  • سر را نباید زیاد خم کنید یا در مدت طولانی پیشانی را به پایین متمایز کنید.
  • از فشردن محل تزریق به شدت خود داری کنید ممکن است این کار منجر به تجمع محلول یا ایجاد سردرد شدید شود.
  • از برخورد باد با پیشانی جلو گیری کنید.
  • محل تزریق تا چند ساعت بعد از عمل کبود است، لطفا هیچ گاه از یخ برای رفع این کبودی ها استفاده کنید.
  • بعد از عمل می توانید از استامینوفن به عنوان یک مسکن کمک بگیرید.
  • تا یک هفته از سفر های هوایی بپرهیزید.
  • تا چند روز از فعالیت های ورزشی سنگین مانند یوگا، دوچرخه سواری و …. بپرهیزید.
  • محل تزریق را به هیچ عنوان ماساژ ندهید نه با دست و نه با ماساژور های الکتریکی ماساژ باعث حرکت بوتاکس به سمت دیگر نواحی پیشانی می شود این کار ممکن است نتیجه بوتاکس را به کلی تغییر دهد‌.

مراقبت های بعد از بوتاکس ابرو

  • بعد از بوتاکس تا گذشت کامل دوره درمان از میکروبیلدینگ و موارد مشابه خود داری کنید 
  • تا ۶ ساعت بعد از عمل دست زدن به ابرو و محل تزریق ممنوع است.
  • دو روز بعد از تزریق محلول بهترین زمان برای استحمام خواهد بود.
  • تحت هیچ شرایطی تا خوب شدن کبودی و علائم تزریق بوتاکس به طور کامل از استخر و سونا استفاده نکنید.
  • از عینک هایی که به اطراف ابرو فشار وارد میکنند تا یک ماه استفاده نکنید.

این موارد مراقبت های کوچک اما تاثیر گذار در نتیجه گیری دلخواه عمل بوتاکس است.

تفاوت هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو بانوان و آقایان

هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو:

افراد بوتاکس را یم عمل زیبایی برای بانوان می دانند اما بهتر است بدانید شروع چین و چروک در آقایان زود تر از بانوان است.

تفاوت هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو بین آقایان و بانوان به دلیل صفتی پیشانی آقایان نسبت به بانوان است، هم چنین دز تزریقی محلول بوتاکس در آقایان کمتر از بانوان خواهد بود، این امر دلیلی بر پرداخت کمتر هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو توسط آقایان نسبت به بانوان است.اغلب

تزریق بوتاکس برای آقایان

فواید بوتاکس پیشانی و ابرو

بوتاکس به جز رفع چین و چروک فواید بسیار ذیگری نیز برای بدن دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست این فواید عبارتند از:

  1. قرینه سازی دو طرف صورت باهم به صورت یک سان و متعادل سازی صورت 
  2. درمان میگرن با تزریق بوتاکس
  3. درمان پرش پلک (عصبی)
  4. رفع افتادگی پلک
  5. درمان انحراف چشم 

این ها فقط مواردی از بیماری هایی هستند که با تزریق محلول بوتاکس درمان می شوند. همیشه تزریق بوتاکس فقط به منزله زیبایی یا جوانسازی نیست در بسیاری از عمل های تزریق در کنار جنبه زیبایی از جنبه درمانی این محصول نیز استفاده می شود.

سم بوتولینوم 

اکثر افراد با شنیدن ماده تشمیل دهنده بوتاکس یعنی سم بوتولینوم از تزریق این محلول خود داری می کنند به این افراد توصیه نی کنند این بخش را از دست ندهد تا بیشتر با بوتولینوم آشنا شوید.

بوتولینوم از خود از باکتری سمی با نام کلسبوتونیوم تشکیل شده است این سم چند گروه بندی دارد که به ترتیب حروف لاتین(A_G) را شامل می شود البته هنوز از این سم انواع مختلفی کشف می شود.

بوتاکس یاbotox نام تجاری این محصول در کشور ایران است. سم بوتولینوم با فلج کردن سلول یا عضلات روند پیری را کاهش می دهد عملکرد این محلول موقت است و بعد از گذشت مدتی مغز مجددا به پوست و عضلات فرمان سلول سازی را ارسال می کند.

دلیل از بین بردن بوتاکس چیست؟

اولین و مهم ترین دلیل از بین بردن بوتاکس عوارض آن است، دلیل بروز این عوارض می تواند مراجعه به پزشک غیر متخصص و ناشی باشد یا استفاده از محلول بوتاکس غیر استاندارد باشد.

دلیل دوم ممکن است فرد به هر علتی از تزریق بوتاکس پشیمان باشد قصد ار بین بردن بوتاکس را داشته باشد.

البته در نظر داشته باشید بوتاکس به طور معمول بین ۴ تا ۸ ماه ماندگاری دارد و به مرور زمان از بین می رود‌.

تزریق بوتاکس بر روی خط اخم پیشانی

نظر کاربران نی نی سایت راجب بوتاکس پیشانی و ابرو

همان طور که مطلع اید، نی نی سایت یکی از سایت های مختص بانوان برای اشتراک گذاری تجربیات شان با یکدیگر است. در تایپیک های ایجاد شده در مورد بوتاکس پیشانی و ابرو می توان درصد رضایت بالایی را در مورد بوتاکس مشاهده کرد همچنین اکثر کاربران موقت بودن بوتاکس را یک مزیت بزرگ تلقی می کنند، معتقد اند بوتاکس به خاطر موقت بودن و کم عوارض بودن بهترین راه برای لیفتینگ ابرو و از بین بردن خطوط پیشانی است.

ضمنا طبق تایپیک های ایجاد شده در این سایت پر مخاطب می توان دید بانوانی که از این محصول برای رفع خطوط و چین های صورت استفاده کردند بعد از اتمام مدت زمان بوتاکس برای ترمیم و تزریق مجددا اقدام نموده اند یا به خاطر این موضوع که عزینه بوتاکس پیشانی و ابرو کم است و یا به دلیل کم عوارض بودن محلول بوتاکس این کار را می کنند.

بازه زمانی تاثیر گذاری بوتاکس 

بوتاکس برای فلج کردن سلول هایی که باعث ایجاد چین و چروک شده اند نیازمند زمان است، این زمان ممکن است بین ۲ روز تا دو هفته در نوسان باشد اما برای اکثر مراجعه کننده گان بعد از گذشت دو تا سه روز تاثیر و نتیجه بوتاکس شروع به نمایان شدن می کند. مدت زمان عنوان شده به نوع محلول بوتاکس و صفتی پیشانی و دز تزریقی بستگی دارد. ضمنا مدت زمان ماندگاری بوتاکس به طور معمول و استاندارد بین ۴ تا ۸ ماه است، اگر تزریق اصولی و به دست یک دکتر مجرب انجام شده باشد ، ماه بوتاکس شما را از دست چین و چروک ها نجات داده است.

بهترین سن برای بوتاکس

بهترین سن برای انجام تزریقات جوانسازی در میانسالی است، اما بعد از ۱۸ سالگی نیز شما مجاز به تزریق بوتاکس هستید. افراد زیر ۱۸ اکیدا خف تزریق بوتاکس را ندارند چرا که در این دسته از افراد سلول های پیری و ایجاد کننده چین و چروک هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند. بوتاکس ممکن است برای نوجوانان و کودکان عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. البته پزشکان نیز حق هیچ گونه تزریق بوتاکس به منظور زیبایی برای افراد زیر ۱۸ سال را ندارند.

بوتاکس ابرو برای بالا بردن ابرو و رفع افتادگی پلک

چرا بوتاکس اثر نکرد؟

یکی از سوالات متداول بیماران بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و ابرو این است چرا بوتاکس اثر نکرد یا کی بوتاکس اثر می کند؟ اگر با گذشت دو هفته بعد از تزریق تاثیری در چین و چروک های پیشانی تان ندید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است دز تزریقی بوتاکس کم بوده باشد یا محلول بوتاکس رقیق بوده باشد. رقیق بودن بوتاکس باعث حرکت محلول در زیر پوست می شود و ممکن است مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کند. کلینیک و پزشک معتبر و کار کشته و البته با تجربه می تواند مقدار غلظت مناسب محلول botox را به آسانی تشخیص دهد. 

چند باور غلط راجب بوتاکس

چندین باور غلط راجبه بوتاکس وجود دارد که بهتر از قبل از اقدام به تزریق با آن ها آشنا شوید تا برخی از نگرانی های شما را رفع کند

  1. باور غلط اول بر می گردد به تمدید نکردن بوتاکس اگر بوتاکس تمدید نشود پوست دچار چین و چروک بیشتر یا افتادگی میشود. این موضوع کاملا اشتباه است بوتاکس یک داروی موقت خواهد بود و در صورت تمدید نشدن فقط و فقط پوست به حالت اول خود بر می گردد و هیچ مشکلی بعد از دوره بوتاکس برای پوست ایجاد نمی شود.
  2. هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو بالا است! یکی دیگر از باور های غلط جامعه بالا بودن هزینه بوتاکس است. بوتاکس بسیار مقرون به صرفه و متناسب خواهد بود این فکر که پیشانی محل رشد چین و چروک های زیادی است و بوتاکس به همین دلیل گران خواهد بود کاملا اشتباه است.
  3. بوتاکس یک ماده سمی است بله این باپر تا حدودی میتوان درست خواند اما بوتاکس در صورت تزریق زیر پپست به عنوان یک داروی درمانی استفاده می شود هم چنین تزریق بوتاکس پیشانی و لیفتینگ ابرو با بوتاکس تا کنون باعث فلجی کسی نشده است.

این سه باور رایج ترین و غلط ترین باور های جامعه در مورد تزریق بوتاکس است، شما با تحقیق صحیح راجب بوتاکس به غلط بودن این باور ها پی خواهید برد.

تزریق اصولی محلول بوتاکس

نکات مهم راجب بوتاکس ابرو

بوتاکس ابرو با بالا بردن ابرو باعث رفع افتادگی پلک و پایین بودن ابرو می شود اما تزریق این محلول نکاتی را به همراه دارد. در زمان تزریق از مواد آرایشی مانند ژل یا صابون ابرو برای حالت دهی به ابرو استفاده نکنید تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از لیفتینگ ابرو به کمک لوازم آرایشی بپر هیزید. دقت داشته باشید چون محلول بوتاکس در زیر ابرو تزریق می شود تا چند روز برای ماساژ دادن چشم ها دست نگه دارید و هم چنین تا چهار ساعت بعد از عمل به صورت نشسته استراحت کنید و بعد از چهار ساعت می توانید بخوابید.

علائم افراد بعد از بوتاکس 

بعد از بوتاکس شما علائم آنی یا یک روزه را به همراه دارید بهتر است برای عمل یک فرد را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشید تا هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو را پرداخت کند و مراقب شما باشد چرا که بعد از عمل ممکن است این علائم در شما نمایان شود.

  • خستگی 
  • احساس خواب آلودگی در بعضی افراد ممکن است این عمل کرد معکوس پاسخ بدهد و بیمار دچار بی خوابی شود.
  • بی حوصله گی 
  • سردرد 
  • سوزش محل تزریق 
  • بی حالی

البته همه این علائم در مدت چند ساعت یا یک روز به طور کامل رفع می شوند.

سخن پایانی

هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو و عوامل اثرگذار در قیمت آن را بررسی کردیم. در پایان باید گفت نمی توان برای بوتاکس یک هزینه ثابت را بیان کرد یا معیار را بیماران قبلی پزشک قرار داد. هزینه بوتاکس پیشانی و ابرو در هر فرد با توجه به نیازش متغیر خواهد بود. بوتاکس می تواند جایگزین مناسبی برای عمل های خطرناک زیبایی مانند کشیدن پوست یا تزریق ژل باشد.برای دریافت اطلاعات دقیق تر و بیشتر شما می توانید با مشاورین سایت ارتباط برقرار کنید تا به طور کامل مشاورین متخصص و مجرب ما پاسخ گو سوالات شما عزیزان باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084