بهترین سن بوتاکس در چند سالگی است؟ فواید و عوارض بوتاکس صورت

سن بوتاکس
90 / 100

بهترین سن بوتاکس در اواسط و اواخر دهه 20 است. به ویژه برای کسانی که از میمیک های زیادی استفاده می کنند و برای کاهش فعالیت بیش از حد عضلات صورت بدون به خطر انداختن خود بوتاکس انجام می دهند.

این نیاز در افرادی که پوستشان از نظر ژنتیکی مستعد چین و چروک است و شانس محافظت کافی از پوست خود را ندارند و در معرض آفتاب شدید قرار دارند، حتی بیشتر است.

در واقع این یک آمادگی برای افراد 30-40 و 50 ساله بدون چین و چروک است. به یاد داشته باشید که به محض ایجاد چین و چروک، باز کردن آن بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است. در این سنین می توان بدون فریز کردن میمیک ها با روش هایی به نام بوتاکس کودک یا “مینیمال بوتاکس” شما را برای سنین بالاتر آماده کرد.

دهه ی سوم زندگی دوره ای است که متوجه خطوط بین ابروهای خود می شویم. گاهی با چین و چروک دور چشم (پا کلاغی) متوجه می شویم که در حال پیرشدن هستیم.

نباید فراموش کرد که پس از چروک هایی که در این دوره شروع به عمیق شدن می کنند، تولید کلاژن در ناحیه چین و چروک کاهش می یابد و این چین و چروک ها به سرعت به سمت تبدیل شدن به اسکار دائمی پیش می روند. استفاده از بوتاکس بی دردسرترین، مقرون به صرفه ترین و بی گناه ترین راه برای جلوگیری از این فرآیند است.

پس از 40 سالگی، پوست به سرعت شروع به نازک شدن می کند و بافت چربی زیر پوست شروع به کاهش می کند. این بدان معنی است که توانایی آن برای مقاومت در برابر چین و چروک به سرعت کاهش می یابد. اگر قبل از این مدت بوتاکس نکرده اید، ممکن است چین و چروک های ساکن داشته باشید، یعنی چین و چروک هایی حتی در حالت استراحت نیز ایجاد شود. نه تنها چین و چروک های پویایی که هنگام حرکت دادن عضلات صورت ایجاد می شوند، بلکه خطوط دائمی نیز می توانند حتی زمانی که تقلید نمی کنید ایجاد شوند.

بهترین سن بوتاکس باید در سلامت و زیبایی هر بیمار جداگانه ارزیابی شود و روش درمانی مناسب انتخاب شود. بوتاکس محدودیت سنی ندارد اما به دلایل زیبایی در افراد زیر 18 سال با ارزیابی نیاز بیمار نباید از آن استفاده کرد. برخی از بیماران ممکن است مستعد ایجاد چین و چروک باشند. درمان سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت) را می توان از اوایل دهه 20 شروع کرد و می توان اظهار داشت که بهترین سن بوتاکس نیز همین دوره است تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری شود.

درمان پیشگیرانه سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت) می تواند از چین و چروک های پویا ناشی از حرکت عضلات تقلید صورت قبل از عمیق شدن در بیماران جوان جلوگیری کند.

از چه سنی باید استفاده از سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت) را قطع کرد؟

 همانگونه که بهترین سن بوتاکس کاملا مشخص نیست برای قطع کردن سم بوتولینوم نیز هیچ محدودیت سنی بالایی وجود ندارد. بسیاری از بیماران 60 ساله و بالاتر می توانند از سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت) و درمان های مکمل بهره مند شوند.

برای شروع تزریق سم، بهترین سن بوتاکس معنی ندارد. بهترین سن بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است. توصیه کلی در مورد این موضوع این است که تزریق را زمانی شروع کنید که اولین بار متوجه چین و چروک شدید. بنابراین، صحبت از حد پایین یا بالاتر از نظر سنی چندان دقیق نخواهد بود.

با این حال، نباید فراموش کرد که کاربردهای آرایشی باید برای افراد بالای 18 سال انجام شود. بهترین سن بوتاکس برای درمان نیز معمولا از دهه 20 و اوایل دهه 30 شروع می شود تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری شود.

در 20 سالگی

بسیاری از زنان 20 ساله فقط با حرکات صورت چین و چروک دارند. این ها به عنوان چین و چروک های پویا شناخته می شوند زیرا فقط زمانی ظاهر می شوند که عضلات صورت خود را حرکت دهید. به عبارت دیگر، شروع درمان بوتاکس در سن 20 سالگی یک اقدام احتیاطی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در آینده است.

آسیب های ناشی از نور خورشید و سیگار کشیدن از عوامل اصلی پیری زودرس هستند. زنان سیگاری در معرض خطر ایجاد چین و چروک های زودرس هستند. برای این افراد بهترین سن بوتاکس در سنین پایین است.

در 30 سالگی

اگر در دهه 30 زندگی خود هستید، احتمالا متوجه اولین خطوط و چین و چروک های خود شده اید. بیش تر زنان تا اواخر دهه 30 زندگی خود دچار خطوط عمیق و چین و چروک دائمی نمی شوند، بنابراین هنوز زمان خوبی برای بررسی بوتاکس است.

در این سن، چین و چروک ها را می توان حتی زمانی که حالت چهره انجام نمی دهید، دید. یکی از دلایل اصلی چین و چروک در افراد 30 ساله استرس است. ثابت شده است که استرس مانع طبیعی پوست، یعنی توانایی آن برای التیام خود را کاهش می دهد.

در 40 سالگی

تا زمانی که به 40 سالگی خود برسید، احتمالاً چین و چروک های بیشتری خواهید داشت. این به این دلیل است که با بالا رفتن سن افراد، بازسازی سلول‌های پوست بیشتر طول می‌کشد و کلاژن و الاستین پوست سریع‌تر تجزیه می‌شوند.

بسیاری از زنان تمایل به استفاده از بوتاکس در سن 40 سالگی دارند و این دوره را با عنوان بهترین سن بوتاکس می شناسند.

درمان بوتاکس به تنهایی ممکن است برای مقابله با خطوط و چین و چروک در این سنین کافی نباشد. از آنجایی که چین و چروک ها احتمالاً عمیق هستند، ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه به استفاده از پرکننده های پوستی نیاز باشد.

دهه 50

در سن 50 سالگی، بسیاری از چین و چروک ها عمیق تر شده و بافت پوست شما به طور قابل توجهی تغییر کرده است. لکه های ناشی از افزایش سن ممکن است به دلیل آسیب نور خورشید ظاهر شوند. از آنجایی که با افزایش سن، سطح کلاژن و الاستین کاهش می‌یابد، ممکن است متوجه شوید که پوستتان افتاده است.

یائسگی تاثیر قابل توجهی روی پوست دارد. با کاهش سطح استروژن، حفظ رطوبت برای پوست شما دشوارتر خواهد شد، که باعث می شود پوست شما به راحتی خشک و چروک شود.

در دهه 50، ممکن است نیاز باشد که درمان بوتاکس با سایر روش‌ های درمانی مانند پر کننده‌های پوستی ترکیب شود تا ظاهر چین و چروک‌ های سرسخت کاهش یابد.

در دهه 60

بسیاری از زنان در دهه 60 خود می خواهند با درمان های زیبایی غیرجراحی “جوان تر” و “کمتر خسته” به نظر برسند، نه اینکه با جراحی های زیبایی تهاجمی تر “بیش از حد” به نظر برسند.

گفته شده است اگر تمام عمر از پوست خود مراقبت کرده باشید، تا زمانی که به 60 سالگی برسید چین و چروک خواهید داشت. اندازه چین و چروک های شما بستگی به این دارد که چقدر از پوست خود مراقبت می کنید.

اگر تزریق بوتاکس را دیر شروع کردید، سیگار می کشیدید، به طور منظم الکل مصرف می کردید یا از آفتاب گرفتن لذت می بردید، احتمالاً چین و چروک بیشتری خواهید داشت.

در این سن، سایر روش‌ها مانند بوتاکس و پرکننده‌ها می‌توانند به صاف شدن چین و چروک‌ها کمک کنند، اما نتایج کمتر رضایت‌بخش خواهند بود.

هیچ محدودیت سنی بالایی برای درمان بوتاکس وجود ندارد، بنابراین سن به تنهایی نباید از شروع درمان جلوگیری کند. با این حال، اگر قبلا هیچ درمانی دریافت نکرده اید، باید به خاطر داشته باشید که بوتاکس صورت شما را به طور کامل جوان نمی کند.

مطالبی در مورد بوتاکس

خانم هایی با پوست افتاده و پر از چین و چروک به شدت احساس ناراحتی می کنند و این ناراحتی متأسفانه در محیط اطرافشان نیز منعکس می شود. خوشبختانه امروزه زنان به لطف روش های بوتاکس در این زمینه درمانده نیستند و نسبت به سال های قبل بسیار خوش شانس هستند.

بوتاکس با تزریق ماده سم بوتولینوم به عنوان یک ماده فعال در زیر پوست با سوزن های بسیار نازک انجام می شود که به طور موقت هدایت عصبی را متوقف می کند، بهترین سن بوتاکس تا به حال مشخص نشده و هیچ محدودیتی نیز برای انجام آن وجود ندارد.

قطع موقت هدایت عصبی، تکرار استفاده از بوتاکس را در فواصل معین در ناحیه تحت درمان ضروری می کند. در این مرحله باید این اطمینان را داد که از آنجایی که استفاده از بوتاکس با مواد مورد تایید FDA انجام می شود، اثرات مضری بر سلامت انسان ندارد، علاوه بر این، یک روش زیبایی پزشکی قابل اعتماد است که در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بعد از بوتاکس

تقریباً همه خانم هایی که این برنامه را انجام می دهند، از ظاهری که بعد از بوتاکس دارند راضی هستند و وقتی تأثیر اعمال شروع به کاهش می کند، دوباره به کلینیک های زیبایی پزشکی مراجعه می کنند.

در واقع، پاسخ به این سوال که بوتاکس از چه سنی باید شروع شود و بهترین سن بوتاکس چه زمانی است توسط متخصصان در اوایل دهه 30 ارائه شده است.

از طرف دیگر، تعداد افرادی که می خواهند قبل از ایجاد چین و چروک روی پوست با بوتاکس پیشگیرانه اقدامات احتیاطی را انجام دهند بسیار زیاد است. فراموش نکنیم که زنان 20 ساله زیادی هستند که برای انجام بوتاکس های پیشگیرانه در کلینیک های زیبایی پزشکی را می زنند.

چرا روش های بوتاکس پیشگیرانه مهم هستند؟

زیرا مداخله قبل از اینکه خطوط ریز روی صورت شما بنشیند، اثربخشی و ماندگاری استفاده از بوتاکس را افزایش می دهد. مانند هر موضوع دیگری، مداخله زودهنگام در چین و چروک پوست بسیار مهم است. به طور خلاصه، اشتباه نیست اگر بگوییم محدودیت سنی خاصی وجود ندارد که بتوان آن را با خطوط خاصی برای عمل بوتاکس انجام داد.

نقاط تزریق بوتاکس

خطوط افقی ایجاد شده در ناحیه پیشانی، خطوطی که بین دو ابرو ظاهر می‌شوند و باعث اخم ابرو می‌شوند، خطوط پنجه کلاغی در کنار هر دو چشم، خطوط عمودی لب بالا و پایین نقاط تزریق بوتاکس هستند.

علاوه بر اینها، در بالا بردن کناره های هر دو ابرو، و همچنین از تزریق بوتاکس می توان در درمان تعریق بیش از حد در دست، پا و زیر بغل نیز استفاده کرد.

آنچه باید در مورد بوتاکس و سن بوتاکس بدانیم

در زندگی روزمره، ماهیچه های تقلید صورت به طور مداوم در نتیجه حرکاتی مانند خنده، غمگینی، تعجب، عصبانیت، گریه یا چشم دوختن کار می کنند. در نتیجه چین و چروک روی پوست صورت به وجود می آید.

به دلیل تکرار این حرکات در طول سالیان، چین و چروک روی پوست دائمی می شود. درجات چروک های مورد نظر؛ ممکن است بسته به عادت فرد در استفاده از میمیک، سن، قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر خورشید، جنسیت، پوست و ساختار عضلانی متفاوت باشد برای همین علت ها می گوییم که بهترین سن بوتاکس برای هر انسانی با دیگری فرق دارد.

در مناطقی که تزریق بوتاکس انجام می شود، راه عبور اعصاب مسدود شده و از انقباض ماهیچه ها جلوگیری می شود. به این ترتیب پوست ناحیه سفت شده و خطوط باز می شوند. خطوط را می توان با روش بوتاکس در دوره اولیه زمانی که شروع به تشکیل می شود درمان کرد.

 عمیق شدن خطوط در طول زمان این امکان را که تزریق بوتاکس به تنهایی یک درمان مناسب باشد را از بین می برد. در این مورد، ممکن است نیاز به اعمال درمان های اضافی برای دستیابی به اثر مطلوب باشد.

قبل از اعمال بوتاکس، ناحیه مورد استفاده استریل می شود و از کرم بی حس کننده موضعی استفاده می شود و ناحیه مورد نظر برای بی حسی قرار می گیرد. هنگامی که بی حسی به دست می آید، بوتاکس با استفاده از سوزن های مخصوص با نوک بسیار ظریف به آن ناحیه تزریق می شود.

بیمار در حین یا بعد از استفاده هیچ گونه درد یا دردی احساس نمی کند. بوتاکس روشی است که هم در استفاده و هم در فرآیند بهبودی بسیار سریع و راحت است.

اثر تزریق بوتاکس معمولاً 4-3 روز پس از تزریق ظاهر می شود. به طور کلی، اثر را می توان به طور کامل در 7 روز مشاهده کرد و برای حدود 4-6 ماه دائمی است. هنگامی که اثر تزریق بوتاکس از بین رفت، می توان این روش را تکرار کرد.

پس از تزریق بوتاکس، تورم خفیف، کبودی و به ندرت افتادگی پلک ممکن است در محل مصرف ایجاد شود. این شرایط در مدت کوتاهی خود به خود برطرف می شود. پس از تزریق بوتاکس، بیمار می تواند از همان جایی که ترک کرده به زندگی روزمره خود ادامه دهد.

از حرکاتی که ممکن است نیاز به خم شدن طولانی مدت و ورزش عضلات صورت داشته باشند، باید در مدت زمان مشخص پس از استفاده از آن خودداری شود. سر به خصوص در 4 ساعت اول پس از تزریق باید بالا نگه داشته شود و از خم شدن به جلو و دراز کشیدن خودداری شود. به همین ترتیب، مراقبت از مصرف غذاهای حاوی کلسیم پس از تزریق بوتاکس، ماساژ ملایم محل مصرف حداقل تا سه روز پس از عمل و رعایت بهداشت بسیار مهم است.

پس از از بین رفتن اثر درمان، خطوط برای مدت معینی به شدت قبلی خود باز نمی گردند. اما اگر ادامه یابد نتایج بسیار موفق تری حاصل می شود. خطوط به تدریج سبک تر می شوند و از ایجاد خطوط جدید جلوگیری می شود.

آیا بوتاکس در سنین پایین ضرر دارد؟

برخی افراد با حرکات بیشتر از حد معمول صحبت می کنند. این باعث ایجاد خطوط و چین و چروک های اولیه به خصوص در ناحیه پیشانی می شود. در این صورت شروع بوتاکس در هیچ سنی ضرر ندارد.

سن شروع بوتاکس

پاسخ کلی به این سوال که چه زمانی بوتاکس را شروع کنیم. بوتاکس را می توان از اوایل دهه 30 شروع کرد. بوتاکس پیشگیرانه یک برنامه مناسب برای زنان در اواخر دهه 20 و اوایل 30 سالگی است.

آیا بوتاکس پوست را پیر می کند؟

مردم زیادی هستند که فکر می کنند، هر چه بوتاکس و فیلرهای بیشتری دریافت کنند، جوان تر به نظر می رسند. با این حال، یک تصویر بد ظاهر می شود. توقف پیری با بوتاکس یا فیلر امکان پذیر نیست.

بهترین سن بوتاکس چه زمانی است؟

بوتاکس ، یکی از محبوب ترین روش های زیبایی پزشکی در سال های اخیر، می تواند برای مردان و زنان در هر گروه سنی اعمال شود. اگرچه بوتاکس یکی از روش های زیبایی پزشکی است که زنان مسن اغلب آن را ترجیح می دهند، شروع درمان بوتاکس در سنین پایین می تواند از چین و چروک هایی که ممکن است در آینده ایجاد شود جلوگیری کند.

تلفظ سن دقیق در این راستا صحیح نیست. زیرا مناسب ترین سن برای شروع استفاده از بوتاکس ممکن است برای فرد متفاوت باشد. صحیح ترین روش شروع بوتاکس زمانی است که خطوط شروع به ظاهر شدن در حالی که روی صورت قرار می گیرند. در مواردی که خطوط عمیق تر شروع به شکل گیری می کنند، ترجیحاً در هنگام لبخند زدن و خنده، درمان با بوتاکس نتایج بسیار موفق تری می دهد.

 هنگامی که این چین و چروک ها عمیق تر و قابل توجه تر می شوند، ظاهر آنها را می توان با روش بوتاکس نرم کرد. با این حال، با افزایش سن پوست، این خطوط ظاهر شیار دار عمیقی به خود می گیرند. و ممکن است از بین بردن خطوط عمیق تر شدن تدریجی با روش بوتاکس امکان پذیر نباشد.

ابتدا ظاهر پوست افرادی که می خواهند بوتاکس انجام دهند بررسی می شود. یک برنامه درمانی با توجه به نیازهای فرد تعیین می شود. در این مرحله دوز ایده آل بوتاکس برای استفاده با توجه به سن و نیاز پوست تعیین می شود. در نتیجه استفاده از دوز ایده آل با تکنیک مناسب، حداکثر سود و ظاهر طبیعی به دست می آید.

شروع زود هنگام بوتاکس باعث کاهش حرکت روی پیشانی یا بین ابروها، صاف شدن پوست و جلوگیری از ایجاد خطوط جدید یا عمیق تر می شود. هنگامی که حرکات تقلید کاهش می یابد، از حالات صورت که باعث ایجاد چین و چروک می شود جلوگیری می شود و از عمیق شدن خطوط صورت جلوگیری می شود.

بهترین سن بوتاکس در افراد مختلف یکسان نیست و از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

بوتاکس یکی از موثرترین و قابل اعتماد ترین روش های زیبایی پزشکی در رفع چین و چروک و پیری صورت است. از آنجایی که تزریق انجام می شود و شامل روش های جراحی نمی شود، می توان آن را بسیار آسان و سریع تکمیل کرد. پروتئین ترشح شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم در کاربرد بوتاکس استفاده می شود.

با مسدود کردن انتقال الکتریکی از اعصاب به عضلات، عملکرد عضله در ناحیه اعمال به طور موقت کاهش یافته یا از بین می رود. در نتیجه با کاهش یا تخریب عملکرد عضله، عضله شروع به انقباض می کند. به این ترتیب چین و چروک روی پوست کاهش می یابد یا از بین می رود. در طول اثر تزریق بوتاکس، فرد حتی اگر بخواهد نمی تواند عضلات تقلیدی خود را کار کند. در نتیجه، پوست شروع به بازیابی می کند و ظاهر بهتری پیدا می کند.

بوتاکس ابرو چگونه است؟

 چروک های ایجاد شده در این ناحیه که به ویژه تحت تأثیر تقلید اخم قرار می گیرد، باعث می شود چهره پیرتر و حالت چهره تهاجمی تر به نظر برسد. کاهش ظاهر این چین و چروک ها با انجام چنین روش هایی در بین ابروها امکان پذیر می شود.

در حالی که بوتاکس بین ابروها ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد، از عمیق شدن چین و چروک ها و خطوط موجود نیز جلوگیری می کند. مشاهده شده است که درمان منظم بوتاکس باعث کاهش خطوط بین ابروها حتی پس از پایان اثر آن می شود. مشکل چین و چروک بین ابروها با این درمان نتیجه مثبتی به همراه دارد.

برنامه ای بسیار آسان است و به طور متوسط  5-10 دقیقه طول می کشد. این دوره به تعداد چین و چروک ها و خطوط بین ابروهای فرد بستگی دارد. قبل از استعمال، کرم بی حس کننده روی ناحیه مالیده می شود و/یا یخ زده می شود تا فرد در حین استفاده احساس درد نکند.

پس از تزریق بوتاکس بین دو ابرو، فرد می تواند به راحتی به زندگی روزمره خود ادامه دهد زیرا هیچ دردی احساس نمی شود. برای قرمزی های کوچکی که ممکن است در نقاط تزریق ایجاد شود، می توان از کمپرس سرد استفاده کرد. این اسکارهای کوچک نیز پس از عمل به سرعت ناپدید می شوند.

در عین حال، بین ابروها حفره هایی وجود دارد و اگر سطح چین و چروک زیاد باشد، ممکن است نیاز به پرکردن بین ابروها باشد. پس از معاینه، پزشک شما درمان مناسب را برای شما تعیین می کند.

اتمام سن بوتاکس

به طور کلی برای بیماران زیر 18 سال بوتاکس انجام نمی شود. اما گاهی اوقات می توان از دوزهای کوچک بوتاکس برای کنترل حالات صورت برای محافظت از پوست یا جلوگیری از عمیق شدن خطوط فرد استفاده کرد. پوست رشد خود را در دهه 20 کامل می کند.

آیا بوتاکس در 22 سالگی انجام می شود؟

 زمان دقیقی برای اینکه بگوییم بهترین سن بوتاکس چه سنی است وجود ندارد. بوتاکس یک برنامه زیبایی شناختی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک است. اگر چین و چروک های شما بیش از حد عمیق شوند، بوتاکس ممکن است در از بین بردن چین و چروک موثر نباشد. به عبارت دیگر در صورت نیاز انجام بوتاکس در دهه 20 سالگی مناسب است.

آیا با بوتاکس جوان تر به نظر می رسیم؟

بوتاکس در قسمت بالایی صورت به خصوص در رفع چین و چروک پیشانی، خطوط اخم و خطوط دور چشم بسیار موثر است. این باعث می شود روشن تر و جوان تر به نظر برسد.

شرایطی که در آن درمان بوتاکس توصیه نمی شود

به دلایلی که به طور کامل شناخته نشده است، برخی از بیماران حساسیت یا مقاومت کمتری نسبت به اثرات بوتاکس دارند. بوتاکس آنطور که انتظار می رود در این بیماران اثر خوب و طولانی از خود نشان نمی دهد.

  • درمان بوتاکس برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.
  • در صورت وجود سابقه بیماری عصبی (سیستم عصبی) و به خصوص اگر در مرحله فعال باشد، بوتاکس درمانی ترجیح داده نمی شود.

مردم موظفند به پزشک اطلاع دهند که تمام داروهایی که استفاده می کنند اعم از داروهای جایگزین و بدون نسخه را تجویز کند.

ارتباط با ما

ما در این مقاله نهایت سعی خود را کردیم تا به بهترین وجه انواع بوتاکس و سن بوتاکس برای برای شما کاربر گرامی بیان نماییم. شما می توانید در کیلینیک ما بهترین مشاوره قبل از بوتاکس و بهترین نوع بوتاکس را تجربه نمایید. برای کسب اطلاعات بیش تر با ما در تماس بوده و یا با دادن نظرات خدمات ما را بهبود بخشید. ❤️❤️❤️

بیش تر بخوانید: لیفت ابرو با بوتاکس

بیش تر بخوانید: انواع بوتاکس صورت

بیش تر بخوانید: بوتاکس پیشانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084