انواع پرکننده های پوستی | کاربرد و عوارض آنها

87 / 100

مقدمه

پرکننده های پوستی امروزه یکی از پراستفاده ترین محصولات به شمار می آیند، و در انواع و برندهای مختلفی در بازار موجود هستند.در این مقاله قصد داریم شما دوستان را با انواع پرکننده های پوستی آشنا کنیم و مزایای و معایب هر یک را شرح دهیم .

انواع پرکننده های پوستی-https://dermatologyclinic.ir

کلسیم هیدروکسی لاپاتیت یک ماده معدنی است که در استخوان های انسان یافت می شود. معمولاً برای اهداف زیر استفاده می شود:
– چین و چروک های متوسط ​​تا شدید مانند چین های بینی، خطوط مایو و خطوط اخم.
– افزایش پری گونه ها و سایر خطوط صورت
-افزایش حجم در ناحیه ضایعه روی صورت، همانطور که ممکن است در افراد مبتلا به HIV که داروهای خاصی مصرف می کنند رخ دهد. 

  – چین‌های متوسط ​​تا شدید مانند چین‌های بینی، خطوط مایونت و خطوط اخم

   – بهبود حجم در نواحی ضایعات صورت، مانند مواردی که ممکن است در افراد HIV مثبت که داروهای خاصی مصرف می کنند رخ دهد

هیدروکسی آپاتیت کلسیم به صورت بیوسنتزی تولید می شود، به این معنی که از هیچ محصول حیوانی استفاده نمی شود. این امر خطر واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد و نیازی به آزمایش پوستی ندارد. این نوع پرکننده های پوستی نتایج بسیار طبیعی دارند و عوارض جانبی آن بسیار نادر است. این پرکننده پوستی اولین بار در دندانپزشکی و جراحی های ترمیمی مورد استفاده قرار گرفت و دارای سابقه ای طولانی است.

اسید هیالورونیک

تزریق اسید هیالورونیک می تواند برای بهبود کانتور پوست و کاهش فرورفتگی های پوست به دلیل زخم، آسیب یا خطوط استفاده شود.می‌توانید پیشرفت‌های بالقوه چشمگیری را برای موارد زیر مشاهده کنید.

   – جای جوش

   – فرورفتگی های گونه

   – پای کلاغ در گوشه چشم شما

    -خطوط لبخند عمیقی که از کناره بینی تا گوشه های دهان امتداد می یابند.

    -خطوط اخم بین ابروها

  – خطوط ماریونت در گوشه های دهان

   – تعریف مجدد حاشیه لب

   – اسکارهایی از جمله سوختگی، آکنه و زخم های ناشی از زخم

   – خطوط سیگاری; خطوط عمودی روی دهان

    -چند جای زخم صورت

    -خطوط نگران کننده ای که روی پیشانی شما می گذرد

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می شود. بالاترین سطوح در بافت همبند نرم و مایع اطراف چشم شما وجود دارد. همچنین در مقداری غضروف و مایع مفصلی و بافت پوست وجود دارد. توسعه یافته است و در حال حاضر یکی از محبوب ترین انواع پرکننده های پوستی است. اگر این اصطلاح آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که اغلب از همین ماده در مفاصل دردناک افراد مبتلا به آرتریت برای کاهش درد و ایجاد بالشتک بیشتر استفاده می شود.

پلی آلکیلیمید

پلی آلکیلیمید جزء پرکننده های پوستی نیمه دائمی شناخته شده اند و اغلب توسط جراحان پلاستیک برای موارد زیر استفاده می شود:

   – چین و چروک های عمیق تر مانند چین های بینی یا اسکارهای افسرده را درمان می کند

   – لب های نازک را حجیم می کند

   – تقویت استخوان گونه و خط فک و جایگزینی حجم از دست رفته صورت به دلیل افزایش سن

   – ضایعات صورت ناشی از داروهای HIV را درمان می کند.

پلی آلکیلیمید واکنش بسیار کمی با بافت انسانی دارد، به این معنی که زیست سازگار است و نیازی به آزمایش آلرژی نیست. این رادیو شفاف است، به این معنی که با اشعه ایکس تداخل نخواهد داشت.

پس از تزریق، یک لایه نازک کلاژن به آرامی در یک دوره حدود یک ماهه در اطراف آن تشکیل می شود. ژل در نهایت به طور کامل احاطه شده است. یک روش واحد می تواند دوز زیادی را تزریق کند. محصولی که اعتقاد بر این است که در طول زمان پایدار است، در صورت لزوم می توان آن را حذف کرد.

برای اینکه با پرکننده های پوستی بهتر آشنا شوید پیشنهاد شوید مقاله تزریق ژل و فیلر را مطالعه نمائید.

پلی لاکتیک اسید

پلی لاکتیک اسید یک پرکننده پوستی مصنوعی است که به صورت شما تزریق می شود و باعث تولید کلاژن در بدن شما می شود. این نوع پرکننده های پوستی به عنوان محرک شناخته می شوند.

پلی‌لاکتیک اسید (Poly lactic acid) یک پلیمر بیولوژیکی است که در صنعت پزشکی و زیبایی به عنوان یک ماده جذب شونده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلیمر از ماده پلی لاکتید ساخته شده است که به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود و پس از استفاده، توسط بدن تجزیه شده و به دی‌اکسید کربن و آب تبدیل می‌شود.

همچنین، این پلیمر در درمان نقص‌های پوستی مانند خطوط ریز و چین و چروک، جوش‌های پوستی، اسکار و جای زخم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف پلی‌لاکتیک اسید برای بهبود ظاهر پوست و نقص‌های زیبایی موثر است، اما ممکن است با عوارضی همراه باشد. لذا، برای استفاده از این ماده درمانی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و دستورالعمل‌های مربوط به مصرف آن را به دقت رعایت کنید.

اپلی‌لاکتیک اسید بیش از 40 سال است که به عنوان ماده بخیه استفاده می شوند.سید پلی لاکتیک به خوبی در نیمه پایینی صورت شما کار می کند و برای موارد زیر استفاده می شود:

  • پر کردن خطوط ناشی از خنده
  • چین های عمیق بینی
  •  حجم کردن لب های نازک

این ماده بر خلاف سایر فیلرهای پوستی است زیرا نتایج فوری ایجاد نمی کند. در عوض، تولید کلاژن بدن شما را تحریک می کند، بنابراین نتایج به تدریج در طی چند ماه ظاهر می شوند.

احتمالاً برای دستیابی به نتایج مورد نظر باید هر ماه سه بار درمان شوید. با هر درمان، کلاژن دوباره تحریک می شود. و ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا نتیجه کامل را ببینید. این نوع پرکننده های پوستی نیمه دائمی هستند.

میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)

PMMA به عنوان یک پرکننده نیمه دائمی در نظر گرفته می شود و اغلب برای درمان چین و چروک های متوسط ​​تا عمیق، چین ها و اسکارهای چرکی استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای پرکردن زخم های بسته و افزایش سایز لب ها استفاده کرد.

ناگفته نماند که ، PMMA اغلب به جای درمان جایگزین کلاژن یا درمان هیالورونیک استفاده می شود.

PMMA سالهاست که در ایمپلنت های جراحی دائمی استفاده می شود.

یکی از معایب PMMA این است که برای ایجاد حجم به تعداد زیاد تزریق نیاز است و ممکن است سه ماه طول بکشد تا اثرات آن کاملا مشخص شود. برای اینکه ازنتایج ناخواسته جلوگیری شود، باید جراح پلاستیک شما با روش مناسب، که شامل تزریق در محل اتصال زیر جلدی پوست با استفاده از روش های نخ یا تونل زدن است، آشنایی کاملی داشته باشد.

آیا روش‌هایی برای کاهش عوارض جانبی پرکننده‌ های پوستی وجود دارد؟

بله، برای کاهش عوارض جانبی پرکننده‌ های پوستی روش‌هایی وجود دارد. در زیر به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنم:

استفاده از یخ

استفاده از یخ یک روش ساده و موثر برای کاهش ورم و التهاب پس از تزریق پرکننده‌ های پوستی است. برای این کار، باید یک کیسه یخ را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی منطقه تزریق قرار دهید.

استفاده از کرم‌های ضد التهاب

استفاده از کرم‌های ضد التهاب می‌تواند به کاهش التهاب و درد پس از تزریق کمک کند.

استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها

در صورتی که پس از تزریق پرکنند های پوستی با خارش و آلرژی روبرو شدید، می‌توانید از آنتی‌هیستامین‌ها استفاده کنید.

استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها

در صورتی که پس از تزریق پرکننده‌ های پوستی با عفونت روبرو شدید، می‌توانید از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کنید.

مراقبت از پوست

پس از تزریق پرکننده های پوستی ، باید از مراقبت‌های مناسب پوست استفاده کنید تا باعث کاهش عوارض جانبی شوید. این مراقبت‌ها شامل استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده، استفاده از ضد آفتاب، اجتناب از استفاده از آرایش و مراقبت از پوست در شرایط نامطلوب مانند آب و هوای گرم و خشک است.

لازم به ذکر است که برای کاهش عوارض جانبی فیلرهای پوستی ، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید و نظرات و راهکارهای او را در این مورد دریافت کنید.

پیشنهاد ما برای شما عزیزانی که تزریق فیلرهای پوستی را دارید کلینیک ویستان در مرزداران است تزریق فیلرها توسط دکتر لیلا دیلمی درخشان انجام می شود که سالها در این زمینه تجربه دارد. جهت هماهنگی و رزرو همه روزه می توانید با شماره تماس 2146291345 بگیرید.

نتیجه گیری:

درر این مقاله سعی کردیم شما را با انواع پرکننده های پوستی که دارای برند های معتبر هستند آشنا کنیم. برای اینکه از پرکننده های پوستی (فیلرها) شناخت بهتری بدست آوریم.توصیه می کنیم دیگر مقالات سایت ما که در این زمینه است مطالعه نمائید.

1 دیدگاه دربارهٔ «انواع پرکننده های پوستی | کاربرد و عوارض آنها»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084