تزریق فیلر زیرچشم | ماندگاری و عوارض آن

90 / 100

مقدمه

تزریق فیلر زیر چشم (Filler injection under the eyes) جزء روش های است که طرفدار خاصی پیدا کرده است.برخی از بیمارانی که از حلقه ها، خطوط یا حفره های زیر چشم خود بیزارند، برای صاف کردن پوست خود به پرکننده های زیر چشم روی می آورند. خواب زیاد، کاهش مصرف نمک و مراقبت از پوست می تواند به جلوگیری از ایجاد کیسه و سیاهی زیر چشم کمک کند. به علاوه، آرایش یا یک عینک رنگارنگ می تواند این مشکلات پوستی رایج را استتار کند. در ادامه مقالات مربوط به تزریق ژل و فیلر به تزریق فیلر زیر چشم می پردازیم.

تزریق فیلرزیرچشم-https://dermatologyclinic.ir

فیلر زیرچشم چیست؟

پرکننده زیر چشم یک تزریق هدفمند اسید هیالورونیک در ناحیه زیر چشم است تا سیاهی، گودی، خطوط یا چین و چروک ناخواسته را به حداقل برساند. متخصصان پوست از مارک های مختلف پرکننده های زیر چشم، از جمله: Belotero، Juvederm Ultra، Radiesse، Restylane و Restylane Silk برای درمان تغییر شکل اشک و سایر موارد استفاده می کنند.

پرکننده‌های زیر چشم را می‌توان در هر جایی در اطراف چشم که خطوط، نقص یا خط ناخواسته‌ای وجود دارد استفاده کرد. به عنوان مثال

از پرکننده های زیر چشم می توان برای کاهش ظاهر گودی زیر چشم، فرورفتگی اشک و خطوط ریز استفاده کرد.

    فیلر پای کلاغی

ممکن است تزریق فیلر زیر چشم برای صاف نرم کردن خطوطی که از گوشه بیرونی چشم شما بیرون می‌زند و ممکن است هنگام لبخند زدن یا خندیدن عمیق‌تر شوند، استفاده شود.

    پرکننده تروگ اشک

تزریق فیلر زیر چشم (پرکننده تروگ اشک) ممکن است برای صاف کردن خط منحنی زیر چشم شما که از گوشه داخلی چشم شروع شده و به سمت گونه کشیده می شود استفاده شود.

    پرکننده چین و چروک زیر چشم

این پرکننده ممکن است برای پاک کردن یا نرم کردن سایر خطوط و چین و چروک های زیر چشم استفاده شود. پوست زیر چشم بسیار نازک و مستعد چین و چروک است.

داشتن انتظارات واقع بینانه مهم است. بیمارانی که پوست ضخیم‌تر و صاف‌تری دارند، ممکن است نتایج بهتری نسبت به افرادی که پوست نازک‌تر و چروک‌تر زیر چشم دارند، داشته باشند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که پرکننده ها ممکن است سایه را کاهش دهند اما نمی توانند رنگ پوست زیر چشم شما را تغییر دهند. یک متخصص پوست می تواند با شما همکاری کند تا برنامه ای برای رفع مشکلات مورد نظر شما ارائه دهد.

تزریق فیلر زیر چشم معمولاً بیش از چند دقیقه طول نمی کشد. اما پس از تزریق، ممکن است چند هفته طول بکشد تا کبودی اطرف چشم محو شود، تورم از بین برود تا نتایج نهایی را ببینید.

پرکننده قفسه اشک

تزریق فیلر زیر چشم (Filler injection under the eyes) قفسه اشک برای به حداقل رساندن ظاهر حلقه‌های تیره زیر چشم که ناشی از سایه‌هایی در ناحیه زیر چشم است کمک کند. همانطور که گفته شد، پرکننده‌ها نمی‌توانند رنگدانه‌های پوست را تغییر دهند، بنابراین روی همه حلقه‌های تیره پوست جواب نمی دهند.

“تعییر شکل اشک” اصطلاحی است که برای توصیف خط یا حفره ای که از گوشه داخلی چشم به سمت گونه کشیده می شود که می تواند روی ناحیه زیر چشم سایه بیاندازد. ناهنجاری اشک ناشی از آناتومی طبیعی ناحیه زیر چشم است، اما برخی از بیماران به دنبال درمان هستند زیرا احساس می‌کنند که باعث می‌شود آنها خسته به نظر برسند یا ظاهری فرورفته به چشمانشان می‌دهد.

بهترین منبع برای پرکننده های زیر چشم عکس های قبل و بعد از طریق متخصص پوست شما است. از پزشک خود بپرسید که آیا منتخبی از عکس‌های بیماران قبلی که پرکننده‌های زیر چشم دریافت کرده‌اند، دارند تا بتوانید از توانایی‌ها و نتایج متخصص پوست خود مطلع شوید.

هزینه پرکننده زیر چشم

یکی از دغدغه های بیماران هزینه تزریق فیلر زیر چشم (Filler injection under the eyes) است که باعث دودلی و نگرانی آنها می شود.

باید گفت هزینه پرکننده زیر چشم بر اساس برند پرکننده، میزان فیلر مورد نیاز و ساختار قیمت گذاری متخصص پوست متفاوت است.

فیلر زیر چشم با سرنگ قیمت گذاری می شود. طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) هزینه متوسط ​​پرکننده اسید هیالورونیک که معمولاً برای زیر چشم استفاده می شود حدود 652 دلار برای هر سرنگ است و اکثر بیماران به چندین سرنگ نیاز دارند.

هزینه کل شما به تعداد کل سرنگ های مورد نیاز بستگی دارد.

ماندگاری پرکننده های زیر چشم چقدر است؟

فیلرهای هیالورونیک اسید زیر چشم معمولاً بین شش ماه تا یک سال دوام دارند که این مدت براساس برند پرکننده محصول متفاوت است. و بعد از این مدت دوباره باید به پزشک خود مراجعه کنند.

معمول است که پرکننده های زیر چشم حدود شش ماه پس از اولین باری که آنها را دریافت می کنید دوام داشته باشند و سپس با درمان های اضافی در آینده ماندگاری بیشتری داشته باشند.

آیا پرکننده زیر چشم بی خطر است؟

در حالی که تزریق اسید هیالورونیک توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای نواحی خاصی از صورت تایید شده است، تزریق زیر چشم به عنوان یک کاربرد “خارج از برچسب” در نظر گرفته می شود.

مهم است که پرکننده های زیر چشم به درستی تزریق شوند و به رگ های خونی تزریق نشوند. اگر این اتفاق بیفتد، ماده پرکننده می تواند به داخل رگ های خونی چشم حرکت کند و باعث کوری شود. به همین دلیل، تزریق فیلر زیر چشم فقط توسط یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک صورت که تجربه زیادی در مورد پرکننده های زیر چشم دارد، مهم است.

برخی از بیماران نباید از فیلر زیر چشم استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر شما:

    -به مواد موجود در پرکننده حساسیت داشته باشید

    -در نزدیکی محل تزریق عفونت داشته باشید

    -کیسه های چشمی بسیار بزرگ داشته باشید

    -فتق های چربی زیر چشم داشته باشید

همچنین مهم است که حداقل پنج روز قبل از تزریق فیلر زیر چشم از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، ویتامین E و جینکو بیلوبا خودداری کنید. این می تواند به کاهش خطر کبودی اطراف چشم پس از عمل کمک کند.

آیا تزریق فیلر زیر چشم برای افرادی که دچار آلرژی هستند، مناسب است؟

در صورتی که شما دچار آلرژی هستید، باید با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا می‌توانید از تزریق فیلر زیر چشم استفاده کنید یا خیر. در بسیاری از موارد، تزریق فیلر زیر چشم برای افرادی که دچار آلرژی هستند، مناسب است، اما باید با موارد زیر آشنا باشید:

  1. در صورتی که دارای حساسیت شدید به موادی هستید که در فیلرها استفاده می‌شود، تزریق فیلر زیر چشم برای شما مناسب نیست.
  2. همچنین، اگر در گذشته به صورت های پرسانسیتیو به تزریق فیلر، بوتاکس و یا داروهای دیگر پاسخ داده‌اید، باید از تزریق فیلر زیر چشم پرهیز کنید.
  3. در صورتی که دارای بیماری‌هایی مانند بیماری‌های ایمنی، دیابت، بیماری‌های قلبی، یا مشکلات خونریزی و یا لخته شدن خون هستید، باید قبل از تزریق فیلر زیر چشم با پزشک خود مشورت کنید.

در کل، برای انجام تزریق فیلر زیر چشم، بهتر است با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا با توجه به وضعیت پوست و سلامتی شما، بهترین روش را برای بهبود ظاهر پوست زیر چشم خود پیشنهاد دهد.

آیا تزریق فیلر زیر چشم می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد؟

بله، تزریق فیلر زیر چشم ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برخی از عوارض ممکن شامل موارد زیر هستند:

ورم

پس از تزریق فیلر زیر چشم، ممکن است در منطقه تزریق ورم رخ دهد که معمولاً پس از چند روز بهبود می‌یابد.

استخوانی شدن

در برخی از موارد، تزریق فیلر زیر چشم ممکن است باعث استخوانی شدن منطقه‌ای شود که فیلر در آن تزریق شده است.

التهاب

در برخی از موارد، تزریق فیلر زیر چشم ممکن است باعث التهاب در منطقه تزریق شود که به درد، قرمزی و یا خارش می‌انجامد.

عفونت

در صورتی که تزریق فیلر زیر چشم به درستی انجام نشود و یا در شرایط نامناسب انجام شود، ممکن است باعث عفونت در منطقه تزریق شود.

به طور کلی، عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم نادر و بسیار کم هستند، اما در صورتی که شما هرگونه علائم غیرمعمول پس از تزریق فیلر زیر چشم تجربه کنید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر علاقه مند به استفاده از پرکننده های زیر چشم هستید، از چشم پزشک خود بخواهید که به یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک صورت با تجربه که تجربه استفاده از پرکننده های زیر چشم را دارد، ارجاع دهد. متخصص پوست شما می تواند مزایا، معایب و خطرات این روش را بررسی کند تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084