تزریق فیلر چانه | مزایا و معایب و ماندگاری آن

90 / 100

تزریق فیلر چانه (Chin filler injection) بیشتر برای «شکل دادن به چانه» به کار می رود و یک درمان غیرجراحی است که برای بهبود شکل یا نرم کردن ناهنجاری‌های جزئی چانه استفاده می شود.

این یک جایگزین برای انجام جراحی های تهاجمی مانند جنیوپلاستی یا کاشت چانه است که البته این موارد همیشه خطرات بالایی به همراه دارد. تقویت چانه غیر جراحی به دلیل نتایج رقابتی و بدون درد و همچنین هزینه ناچیز آن در مقابل جراحی محبوبیت خاضی دارد. در ادامه مقالات مربوط به تزریق ژل و فیلر به بررسی تزریق فیلر چانه می پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

  

بهبود شکل ظاهری چانه

چانه نوک تیز یا برجسته را می توان با پرکننده های چانه بازسازی کرد تا برجسته بودن صورت کاهش یابد. چانه هایی که خیلی به عقب قرار گرفته اند یا نامشخص هستند را می توان با پرکننده فک به طور مستقیم در این ناحیه به سمت جلو آورده و گردی قسمت پایینی صورت را تیزتر کرد و ظاهری جوان تر و بهتر ایجاد کرد.

گودی چانه را می توان پر کرد و چین ها و خطوط اطراف ناحیه تحتانی صورت را با فیلر صاف کرد. چانه دوتایی را نیز می توان با هدف سفت شدن پوست افتاده و مشخص کردن استخوان فک پوشاند.

 تزریق فیلر چانه (Chin filler injection) با قرارگیری استراتژیک از نظر زیبایی چانه عقب‌رفته یا فرورفته را بهبود می‌بخشد.

نتایج بزرگ کردن چانه، با ماندگاری بالا و ظاهر طبیعی بر زیبایی ذاتی شما بدون تغییر اساسی یا ظاهر بیش از حد تاکید می کند.

روشی بدون درد و سریع با حداقل ناراحتی، نتایج فوری به همراه دارد.

تیز کردن زوایای فک پایین

زوایای قسمت پایینی فک بیشترین وزن را برای تعیین خط فک تحمل می کند. عدم تقارن در سراسر فک را می توان با پرکننده فک اصلاح کرد و زاویه فک ها را تیز کرد.

برای کسانی که فک قوی دارند و به دنبال نرم کردن آن هستند یا به دنبال تسکین دندان های به هم فشرده یا دندان قروچه هستند، ساییدن دندان ها، تزریق آرامش عضلانی با استفاده از بوتاکس ممکن است مفید باشد.

تزریق فیلر چانه (Chin filler injection) روشی غیر تهاجمی است که حالت چانه را تغییر می دهد این یک روش عادی برای کسانی که میخواهند نمای کناری خود را تغییر دهند. و صورت متعادلی داشته باشند مناسب است.

پرکننده های چانه می توانند خط فک قوی ایجاد کنند و چهره را جوان تر نشان دهند. این تزریق ها همچنین می توانند تعامل بیشتری را بین صورت و گردن ایجاد کنند.
فردی که قصد تزریق فیلر چانه را دارد باید به یک جراح زیبایی که در این زمینه تجربه کافی دارد مراجعه کند. پرکننده های زیادی وجود دارد که هر کدام خطرات و مزایای خاص خود را دارند، بنابراین افراد باید گزینه ها را با یک متخصص مراقبت های بهداشتی واجد شرایط در میان بگذارند.
فیلرها می توانند کاهش حجم ناشی از افزایش سن را در صورت بازگردانند. افراد می توانند پرکننده های چانه را برای موارد زیر انتخاب کنند.

چانه را تقویت و مشخص کنند

  •     افزایش برآمدگی چانه
  •     بهبود تقارن صورت
  •     خط فک را کانتور کنند
  •     بازسازی ساختار قسمت پایین صورت
  •     خطوط چانه را تغییر دهند
  •     نرم کردن شکاف چانه

تزریق پرکننده چانه چقدر طول می کشد؟

پرکننده های مختلفی موجود هستند که هرکدوم عملکرد متفاوت دارند. به طور کلی محصولات متراکم تری که به صورت عمیق تزریق می شوند عمر طولانی تری دارند.

اما همیشه هم به این صورت نیست.

پرکننده‌های اسید هیالورونیک یک روش کوتاه‌مدت است که معمولاً 6 تا 12 ماه طول می‌کشد. بنابراین، پزشکان ممکن است این مورد را به کسانی که برای اولین بار از فیلرها استفاده می‌کنند توصیه کنند.

یکی دیگر از پرکننده ها،هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم است، که یکسال ماندگاری دارد.

پرکننده‌های بافت نرم برای بزرگ‌کردن چانه مورد تایید FDA نیستند، بنابراین این استفاده خارج از برچسب در نظر گرفته می‌شود.

قبل از تزریق چه انتظاری باید داشت؟

فردی که قصد دارد فیلر تزریق کنند باید یک جلسه با پزشک خود داشته باشد. و سوالات و دغدغه هایی که دارد را با پزشک در میان بگذارد و در مورد عوارضی که ممکن است بروز دهد اطلاعات کسب کند. همچنین پزشک در مورد سوابق بیماری سوالاتی می پرسد که باید به درستی جواب داده شود.

هنگامی که فردی برای عمل پرکننده چانه مراجعه می کند، جراح زیبایی ناحیه را تمیز می کند و ممکن است از کرم بی حس کننده استفاده کند. و فیلر را به بافت های نرم چانه تزریق می کند.

نتایج بسته به نوع محصول و منطقه تزریق متفاوت است. برخی از افراد بعد از اینکه فیلر را دریافت کردند دچار تورم و کبودی خفیف می شوند.

فرد می تواند فوراً بعد از تزریق به زندگی عادی بازگردد، اما جراح زیبایی ممکن است به او توصیه کند که یک یا دو روز قبل از ورزش یا شرکت در سایر فعالیت های سنگین صبر کند.

عوارض تزریق فیلر چانه

اگرچه پرکننده های پوستی عوارض کمتری دارند ولی با این حال ممکن است عوارض زیر پیش بیاید

  •     خارش
  •     کبودی
  •     تورم
  •     عفونت
  •     پر شدن بیش از حد
  •     اعوجاج
  •     جای زخم
  •     آبسه ها

گاهی اوقات، سیستم ایمنی بدن با فیلر مثل یک جسم خارجی برخورد می کند این بدان معناست که بدن امکان دارد گرانولوم های جسم خارجی ایجاد کند که توده های بافتی هستند یا ندول های غیر التهابی که تومورهای جامد هستند.

در موارد نادر، یک فرد ممکن است عوارضی مانند:

  •     آسیب بافت نرم
  •     کوری
  •     سکته

انتخاب یک متخصص بهداشتی واجد شرایط برای غربالگری افراد از نظر مشکلات مربوط به سلامت می تواند خطر ابتلا به این مشکلات را کاهش دهد.

هزینه تزریق پرکننده بسته به عوامل مختلفی از جمله:

  •     تخصص و صلاحیت پزشک
  •     زمان و تلاش مورد نیاز
  •     نوع پرکننده
  •     نوع رویه
  •     موقعیت جغرافیایی

اکثر افراد برای دستیابی به نتایج مطلوب به چندین سرنگ فیلر نیاز دارند.

جایگزین، گزینه ها

اگر فردی جایگزین دائمی برای پرکننده چانه بخواهد می تواند پیوند چربی را انتخاب کند.

پیوند چربی

اگرچه این یک روش پرکننده تزریقی است، اما نیاز به جراحی دارد.

ابتدا پزشک از لیپوساکشن برای برداشتن چربی از شکم، ران ها یا سایر نواحی بدن استفاده می کند. سپس چربی فیلتر شده و تزریق می شود. می تواند حجم را بازیابی کند، لایه ها را پر کند یا خطوط را بسازد.
این روش به چربی پیوند زده می شود و منبع خونی برای بقا ایجاد می کند. حدود نیمی از چربی تزریق شده به طور دائم در محل جدید زنده می ماند.
پیوند چربی برای انجام ایمن و دستیابی به نتایج رضایت بخش نیاز به آموزش خاصی دارد. بنابراین، افراد باید فقط یک جراح زیبایی با تجربه را برای درمان خود انتخاب کنند
یک جراح زیبایی می تواند در حین جراحی برای بهبود تعادل صورت افراد، کاشت چانه

آیا فیلر چانه برای همه مناسب است؟

فیلر چانه به عنوان یک روش زیبایی‌سازی برای بهبود ظاهر چانه شناخته شده است. با این حال، این روش برای همه مناسب نیست. به طور کلی، فیلر چانه برای افرادی که به دنبال روشی غیرجراحی برای بهبود ظاهر چانه خود هستند، مناسب است.

اما برای افرادی که دارای آسیب‌های جدی در نواحی چانه هستند مانند عفونت، التهاب‌های پوستی، آلرژی و یا دارای اختلالات خونریزی هستند، بهتر است از این روش خودداری کنند. همچنین، افرادی که دارای عوارض جانبی ناخواسته دارند مثل عفونت، خارش، تورم، درد و یا تغییر رنگ پوست هستند، نباید از این روش استفاده کنند.
اما برای افرادی که دارای آسیب‌های جدی در چانه هستند، مانند نواحی پوستی، آلرژی و یا دارای اختلالات موجود هستند، بهتر است از این روش خودداری استفاده کنید. همچنین، افرادی که دارای عوارض جانبی ناخواسته هستند مانند آسیب، خارش، تورم، درد و یا تغییر رنگ پوست، نباید از این روش استفاده کنند.

نتیجه گیری:

تزریق فیلر چانه روش‌های غیرجراحی هستند که شامل تزریق پرکننده های پوستی موقت به بافت‌های نرم چانه می‌شوند. افرادی که قصد تزریق پرکننده چانه را دارند باید با یک جراح زیبایی مشورت کنند تا پزشک جراح بهترین نوع پرکننده و مناسب بودن آن را برای شخص مشخص کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084