نکات طلایی در مورد پرکننده های زیر چشم

90 / 100

مقدمه

پرکننده های زیر چشم (under eye fillers) ، اگر چشمان شما همیشه خسته به نظر می رسد ، دایره های تیره یا ظاهری گود رفته و توخالی – ممکن است یکی ازافرادی باشید که به اندازه کافی نمی خوابند. اما اگر استراحت می‌کنید و می‌دانید که کیفیت و کمیت لازم از خواب‌های را خوب دریافت می‌کنید،ممکن است روش زیبایی که می‌تواند شما را آرام‌تر نشان دهد مانند تزریق پرکننده‌های پوستی در ناحیه زیر چشم مجذوب خود شوید. آیا می توانید کاندیدای خوبی باشید؟ در این مقاله به بررسی پرکننده های زیر چشم می پردازیم و همچنین اطلاعاتی از یک متخصص پوست برتر در مورد مشکلاتی که می تواند بروز پیدا کند آورده شده است.

نکات طلایی در مورد پرکننده های زیر چشم-https://dermatologyclinic.ir

فیلرهای پوستی چیست؟

پرکننده های زیر چشم (under eye fillers) یکی از انواع پرکننده های پوستی آرایشی هستند. به طور کلی، پرکننده‌های پوستی بسیار محبوب هستند: به گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، 3.4 میلیون عمل با استفاده از پرکننده‌های زیبایی “بافت نرم” در سال 2020 انجام شد (این شامل همه پرکننده‌ها می‌شود، نه فقط آنهایی که ناحیه زیر چشم را درگیر می‌کنند).

پرکننده های پوستی توسط سازمان غذا و دارو (FDA) به‌عنوان دستگاه‌های پزشکی تنظیم می‌شوند، و FDA بیان می‌کند که مطالعات فیلرهای پوستی (آنهایی که مورد تأیید FDA هستند) نشان می‌دهد که مردم به طور کلی از نتایج راضی هستند.

پرکننده های زیر چشم چیست؟

در این نوع پرکننده های پوستی ، فیلر هیالورونیک اسید در ناحیه زیر چشم تزریق می‌شود و فضا را پر می‌کند، کسانی که پرکننده های زیر چشم تزریق کرده اند راضی هستند و می گویند ظاهر سیاهی و/یا چشم‌های گودی را بهبود می‌بخشد. طبق گفته FDA، هیالورونیک اسید یک پلی ساکارید (نوعی قند) است که به طور طبیعی در بافت های بدن ما یافت می شود.و به شکل ژل، با آب ترکیب شده و متورم می شود و اثر صاف کننده یا پرکننده دارد.

آکادمی جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت آمریکا (AAFPRS) می گوید از آنجایی که اسید هیالورونیک یک ماده نرم و ژل مانند است، در مناطقی مانند ناحیه چشم و لب که این نرمی مهم است استفاده می شود. در طول زمان توسط بدن جذب می شود، به همین دلیل است که پرکننده پوست اثر موقتی دارد.

مونا گوهارا، متخصص پوست، استادیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی ییل، می گوید: «اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن ما، اطراف استخوان ها و در پوست ما، از بدو تولد وجود دارد. وقتی آب را در بدن ما جذب می کند، مانند یک میکرو اسفنج است. بدن – پف می کند! با افزایش سن، اسید هیالورونیک را بدن به تدریج از دست می دهد وپوست شروع به خشک شدن، افتادگی و چروک شدن می کند. از آنجایی که اسید هیالورونیک این جذب آب را دارد، هنگامی که به عنوان پرکننده استفاده می شود، پوست را گسترش می دهد و همچنین خطوط و چین و چروک های ظریف را صاف می کند.

فواید پرکننده های زیر چشم چیست؟

همانطور که در Annals of Dermatology گزارش شده است، سیاهی زیر چشم یک مشکل پزشکی نیست. اینها یک نگرانی آرایشی هستند. اسید هیالورونیک داده شده توسط میکرونیدلینگ می تواند برای بهبود افتادگی پوست یا قطرات اشک (نامی فانتزی برای منافذ طبیعی زیر چشم، نزدیک بینی) و همچنین حلقه های تیره ناشی از چین و چروک استفاده شود. در اطراف یا روی پوست صاف استفاده کنید. طبق مطالعه‌ای که در سال 2012 در مجله جراحی پوست و زیبایی منتشر شد، این لایه‌های اشک می‌توانند با ” انداختن سایه تیره روی پلک پایین” باعث ایجاد حلقه‌های تیره شوند.

چه زمانی پرکننده های زیر چشم بهترین گزینه نیست؟

دکتر گوهارا می‌گوید: «هیپرپیگمانتاسیون زیر چشم‌ها همچنین می‌تواند از ملانین [پوست به طور طبیعی تیره‌تر زیر چشم] یا رگ‌های خونی درست زیر پوست باشد. در این صورت، ممکن است نتایجی را که در زیر چشم می‌بینید به دست نیاورید. دایره های چشم به دلیل سایه از توخالی است. وقتی سایه از توخالی وجود داشته باشد، درمان بسیار مؤثرتر است.» اما او ادامه می‌دهد: «اگر پزشک بتواند پوست را از رگ‌های زیرین جدا کند و با پرکننده کمی فاصله بین آن‌ها ایجاد کند، می‌تواند کمی کار کند. اما بهترین نتیجه زمانی خواهد بود که تاریکی از ناحیه فرورفته یا توخالی زیر چشم وجود داشته باشد.

عوارض جانبی پرکننده های زیر چشم چیست؟

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، می توانید انتظار کمی کبودی داشته باشید، زیرا ناحیه زیر چشم دارای پوست نازک تری با رگ های خونی زیاد است. تورم نیز شایع است. عوارض جانبی احتمالی دیگری نیز وجود دارد: اگر پرکننده های زیر چشم به درستی تزریق نشوند، ممکن است ناحیه متورم تر و تغییر رنگ به نظر برسد. این را می توان از طریق تزریق با آنزیمی که فیلر را تجزیه می کند، درمان کرد. عفونت ها یا ایجاد گره ها نیز از عوارض جانبی احتمالی (و قابل درمان) هستند. همچنین عوارض بسیار جدی تر – اما نادر – از جمله نابینایی وجود دارد.

و این بر این واقعیت تأکید می کند که شما واقعاً باید به دنبال پزشکی باشید که در این روش به خوبی آموزش دیده باشد – یعنی یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره که در درمان های زیبایی آموزش دیده است یا یک جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره. بهتر است به یک پزشک دارای مجوز بورد مراجعه کنید. دکتر گوهارا می‌گوید: «این یک موقعیت دشوار است، کار کردن در ناحیه چشم، جایی که ممکن است همه چیز اشتباه شود.

پرکننده های زیر چشم چگونه با بوتاکس مقایسه می شود؟

به گفته AAFPRS، یک نوروتوکسین، بوتاکس (و سایر محصولات نوروتوکسین مشابه) در مقادیر کم به عضلات صورت شما تزریق می شود. این کار از انقباض ماهیچه های شما جلوگیری می کند و منجر به شل شدن پوست می شود که به آن ظاهری صاف تر می دهد. دکتر گوهارا می گوید: «بوتاکس عضلات را شل می کند.”پرکننده های زیر چشم کاملاً متفاوت هستن ” این فیلرها روی ماهیچه ها تأثیر نمی گذارند.

ماندگاری پرکننده های زیر چشم چقدر است؟

ماندگاری پرکننده های زیر چشم به ترکیبات و مارک محصول بستگی دارد. برخی از پرکننده های زیر چشم ممکن است تا چند ساعت ماندگاری داشته باشند، در حالی که دیگران ممکن است تا ۸ یا ۱۰ ساعت ماندگاری داشته باشند.

همچنین، عوامل مختلفی می‌تواند بر ماندگاری پرکننده های زیر چشم تأثیر بگذارد، از جمله نوع پوست، شرایط اقلیمی، عرق کردن، و استفاده از محصولات پوستی دیگر در کنار آن.

به طور کلی، پرکننده های زیر چشم ماندگاری بیشتری دارند اگر پوست خشک دارید و از پرکننده های سبک و بدون چربی استفاده کنید. همچنین، اگر پرکننده زیر چشم را با پودر زیر چشم ترکیب کنید، ماندگاری آن را می‌توانید افزایش دهید.

چه کسانی باید از پرکننده های پوستی اجتناب کنند؟

استفاده از پرکننده های پوستی برای برخی افراد ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، افرادی که دارای شرایط زیر هستند باید از استفاده از پرکننده های پوستی اجتناب کنند:

  1. پوست حساس: افرادی که پوست حساس دارند، مانند افرادی که به بیماری صدفی یا آسم مبتلا هستند، بهتر است از پرکننده های پوستی خودداری کنند.
  2. پوست آسیب دیده: افرادی که پوست آسیب دیده یا زخم دارند، باید از پرکننده های پوستی خودداری کنند، زیرا این محصولات ممکن است تحریک کننده برای پوست آسیب دیده باشند و باعث تشدید آسیب شوند.
  3. پوست چرب و آکنه‌دار: افرادی که پوست چرب و آکنه‌دار دارند، باید از پرکننده های پوستی با محتوای چربی بالا خودداری کنند، زیرا این مواد ممکن است باعث افزایش تولید چربی در پوست شوند و باعث تشدید آکنه شوند.
  4. حساسیت به مواد شیمیایی: افرادی که حساسیت شدیدی به مواد شیمیایی دارند، باید از استفاده از پرکننده های پوستی خودداری کنند، زیرا این مواد ممکن است باعث تحریک پوست شوند و حساسیت را تشدید کنند.
  5. برای استفاده از پرکننده های پوستی، بهتر است قبل از استفاده، برچسب محصول را مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه شرایط پوستی خاص، به پزشک خود مراجعه کنید.

نتیجه گیری:

در این مقاله به بررسی پرکننده های زیر چشم پرداختیم و مزایای ان را شرح دادیم. امید است این مطالب مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084