نحوه انتخاب فیلر صورت و انواع فیلر های موجود

انتخاب فیلر صورت-https://dermatologyclinic.ir/
90 / 100

مقدمه

امروزه انتخاب فیلر صورت مناسب به یکی از دغدغه های بزرگ تبدیل شده است. فیلرهای صورت که به عنوان پرکننده‌های پوستی نیز شناخته می‌شوند، به‌طور موقت صورت افراد را شاداب و جوان‌تر نشان می‌دهند. این تزریق ها می توانند لب های نازک را حجیم کنند، ابروها را بالا بکشند، استخوان گونه ها را تقویت کنند، حلقه های زیر چشم را از بین ببرند و خطوط لبخند را حذف کنند.

پرکننده‌های پوستی را می‌توان در کمتر از یک ساعت تزریق کرد. عوارض جانبی با توجه به انتخاب فیلر صورت می تواند متفاوت باشد عوارض شامل کبودی خفیف، تورم یا قرمزی در محل تزریق باشد. در ادامه مقالات مربوط به تزریق ژل و فیلر در این مقاله به بررسی انتخاب فیلر صورت می پردازیم و انواع انها را شرح می دهیم.

نحوه انتخاب فیلر صورت قبل از استفاده

محصولات پرکننده پوستی زیادی در بازار وجود دارد. یافتن نوع مناسب برای شما بستگی به بودجه شما، تجربه و تفاوت های پوست شما دارد – مثلاً اینکه پوست شما چقدر الاستیک یا غیر قابل ارتجاع است.

به خاطر داشته باشید که آنچه برای دوست شما مناسب است ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. اگر به فکر انجام این روش هستید، نکات کلیدی در مورد برخی از پرکاربردترین پرکننده های پوستی وجود دارد.

پرکننده ها در مقابل آرامش دهنده ها

فیلر صورت یا پرکننده های پوستی را با سایر تزریق ها مانند بوتاکس، دیسپورت یا زئومین که شل کننده چین و چروک هستند، اشتباه نگیرید. اگرچه، مانند پرکننده‌ها، این محصولات تزریقی هستند، اما عملکرد آنها بسیار متفاوت است – شل کننده ها با فلج کردن موقت ماهیچه‌هایی که باعث ایجاد چین وچروک های پنجه کلاغی، شیارهای پیشانی و خطوط «یازده» بین ابروها می‌شوند کار میکنند.

انتخاب فیلر صورت به روش های مختلف مانند تزریق ژل ژوویدرم ،ژل اسکالپتر،ژل رادیس و … انجام می گیرد.

انتخاب فیلر صورت Juvéderm

ژل ژوویدرم مجموعه ای از پرکننده ها است و فرم های مختلفی برای استفاده در نواحی مختلف صورت طراحی شده است.Juvéderm Voluma XC برای افزودن خطوط جوانی به گونه ها استفاده می شود که به طور طبیعی با گذشت زمان صاف می شوند. همچنین خطوط پرانتز متوسط ​​تا عمیق اطراف بینی و دهان شما (معروف به چین های بینی) و خطوطی که از گوشه های دهان به سمت چانه کشیده می شوند (خطوط ماریونت) را صاف می کند.

Juvéderm Ultra XC لب ها را حجیم می کند، همانطور که Juvéderm Volbella XC نیز برای نرم کردن خطوط عمودی لب استفاده می شود. اگرچه کاملاً بدون درد نیستند، بیشتر پرکننده‌های HA با لیدوکائین بی‌حس‌کننده تزریق می‌شوند تا ناراحتی در طول و بعد از درمان به حداقل برسد.

Juvéderm چگونه کار می کند

ماده اصلی در ژل ژوویدرم (Juvéderm) اسید هیالورونیک (HA) است، یک قند طبیعی موجود در بدن که به پوست رطوبت، حجم و خاصیت ارتجاعی می بخشد. همانطور که HA با افزایش سن کاهش می یابد، پوست حجم خود را از دست می دهد و چین و چروک ها بیشتر ظاهر می شوند.

هنگامی که HA تزریق می شود، مانند یک اسفنج عمل می کند و آب را به داخل پوست جذب می کند. در نتیجه، ناحیه ای که در آن تزریق شده است را پر می کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که تزریق HA باعث افزایش تولید کلاژن پوست می‌شود.

یکی از مزایای فیلرها مبتنی بر HA این است که HA به طور طبیعی در بدن ایجاد می شود، بنابراین خطر واکنش آلرژیک وجود ندارد.

Juvéderm چقدر طول می کشد

بسته به ماده (برخی نازک‌تر و روان‌تر و برخی دیگر ضخیم‌تر هستند، بنابراین می‌توانند به طور بالقوه دوام بیشتری داشته باشند)، اثرات Juvéderm می‌تواند از شش ماه تا 18 ماه قبل از اینکه بدن مواد را به تدریج جذب کند، باقی بماند.

اگر به این فکر می‌کنید که اگر از نتیجه‌ راضی نباشید، چه اتفاقی می‌افتد، نترسید: پرکننده‌های حاوی HA را می‌توان تا حدی یا به طور کامل با هیالورونیداز، آنزیمی که HA را تجزیه می‌کند، حذف کرد.

انتخاب فیلر صورت Restylane

انتخاب فیلر صورت مانند Juvéderm، یک خانواده از محصولات Restylane وجود دارد که برای درمان نواحی مشکل‌دار مختلف، گاهی اوقات همپوشانی دارند. Restylane اصلی چین و چروک ها را از بین می برد و می توان از آن برای حجم دادن به لب های نازک استفاده کرد.

Restylane Lyft (قبلاً Perlane-L)، ژل بسیار ضخیم تر، برای اصلاح چین و چروک ها و چین های شدید مانند چین های بینی و همچنین کاهش حجم گونه ها استفاده می شود. همچنین FDA برای افزودن پری به پشت دست ها تایید شده است.

Restylane Silk به ویژه برای تقویت لب ها طراحی شده است، زیرا از ذرات ریزتر نسبت به سایر محصولات ساخته شده است.و جزء بهترین انتخاب فیلر صورت است

Restylane چگونه کار می کند

این یکی دیگر از محصولاتی است که بر توانایی صاف کنندگی فوری اسید هیالورونیک متکی است. تزریق‌ها همچنین ممکن است تولید کلاژن طبیعی را تحریک کنند، بنابراین ممکن است به لمس‌آپ‌های کمتری نیاز باشد و دراین صورت نیاز به مواد کمتری دارند.

این محصول یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب فیلر صورت است.

Restylane چقدر طول می کشد

مطالعات بالینی نشان داد که با “درمان کامل”، که شامل یک بار تزریق مجدد است، نتایج با Restylane می تواند تا 18 ماه باقی بماند. نتایج در گونه ها تا یک سال و تا شش ماه در چین و چروک ها با Restylane Lyft ماندگاری دارد. نتایج در لب ها با Restylane Silk تا شش ماه ماندگاری دارد.

انتخاب فیلر صورت ژل اسکالپترا Sculptra

Sculptra در ابتدا در بیماران مبتلا به ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) که چربی صورتشان از بین رفته بود استفاده شد. اکنون برای هر فردی که می‌خواهد گونه‌ها را بزرگ کند، حفره‌ها یا نواحی فرورفته صورت را پر کند و ضخامت پوست را افزایش دهد تا ظاهر چین‌ها و خطوط را کاهش دهد، برای استفاده آرایشی تایید شده است. این دارو به لب ها تزریق نمی شود.

ژل اسکالپترا چگونه کار می کند

در یک مطالعه بالینی که منتشر شده، اثرات Sculptra تا دو سال پس از اتمام اولین جلسه درمانی (به طور متوسط ​​سه تزریق) ادامه داشت.

انتخاب فیلر صورت رادیس Radiesse

Radiesse برای درمان چین های متوسط ​​تا شدید صورت، مانند چین های نازولبیال استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای حجیم کردن گونه ها و سایر خطوط صورت استفاده کرد. روی لب استفاده نمیشه.

رادیس چگونه کار می کند

Radiesse حاوی میکروکره های هیدروکسی لاپاتیت کلسیم است، نوعی ماده معدنی که در دندان ها و استخوان های انسان یافت می شود. هنگامی که در یک پرکننده استفاده می شود، ذرات کلسیم ریز هستند و در یک محلول ژل مانند غلیظ معلق هستند.

Radiesse بلافاصله حجم از دست رفته را جبران می کند، با گذشت زمان ژل جذب می شود و بدن کلسیم را متابولیزه می کند و کلاژن خود را پشت سر می گذارد.

رایس نیز جز، محصولات بسیارعالی در انتخاب فیلر صورت به حساب می آید.

رادیس چقدر طول می کشد

نتایج با Radiesse یک سال یا بیشتر دوام می آورد. با این حال، از آنجایی که کلسیم هیدروکسی لاپاتیت تولید کلاژن طبیعی را تحریک می کند، ممکن است برای حفظ نتیجه نیاز به لمس کمتر (و مواد کمتر) باشد.

آیا پرکننده های صورت می توانند عدم تقارن صورت را بهبود بخشند؟

بله، با انتخاب فیلر صورت یا همان پرکننده های صورت می‌توانند در بهبود عدم تقارن صورت کمک کنند. اگرچه هدف اصلی این پرکننده‌ها افزایش حجم و پر شدن فضای خالی در پوست و بهبود چین و چروک‌های صورت است، اما در برخی موارد می‌توانند برای بهبود عدم تقارن صورت نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

به عنوان مثال، در مواردی که یکی از چشمان بزرگتر یا کوچکتر از دیگری است یا یکی از گونه‌ها نسبت به دیگری بلندتر یا کوتاه‌تر است، می‌توان از پرکننده‌های صورت برای تعادل دادن صورت استفاده کرد. همچنین، در مواردی که بینی یا فک بالایی یا پایینی نسبت به دیگری بزرگتر یا کوچکتر است، نیز می‌توان از پرکننده‌های صورت برای تعادل دادن صورت استفاده کرد.

با این حال، باید توجه داشت که استفاده از پرکننده‌های صورت برای بهبود عدم تقارن صورت نیز نیازمند تجویز و نظارت یک پزشک متخصص است. همچنین، باید به دقت انتخاب شود تا جلوگیری از بروز عوارض جانبی ناخواسته مانند التهاب، خارش، سرخی و یا تورم در منطقه تزریق شده شود.

آیا پرکننده های صورت می توانند چهره شما را به جای جوانتر نشان دادن پف کرده نشان دهند؟

برخی از افراد پس از دریافت فیلرهای صورت پف کرده به نظر می رسند. این ممکن است نتیجه دریافت بیش از حد فیلر یا دریافت مکرر فیلر باشد که می‌تواند باعث کشیده شدن پوست و افتادگی آن شود. برخی از تحقیقات توصیه می‌کنند که ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی مقادیر کمی را در یک زمان تزریق کنند و به طور منظم در طول عمل لبخند بزنند تا مطمئن شوند هیچ ناحیه‌ای بیش از حد پر نشده است.

آیا فیلر صورت برای همه مناسب است؟

فیلر صورت برای بسیاری از افراد مناسب است، اما نه برای همه. به طور کلی، انتخاب فیلر صورت برای افرادی مناسب است که نیاز به بهبود حجم و شکل صورت دارند، چین و چروک‌های صورت، علائم پیری و یا عدم تعادل در ظاهر صورت دارند. این شامل افرادی است که می‌خواهند:

  • حجم و پری صورت خود را افزایش دهند
  • چین و چروک‌های صورتشان را کاهش دهند
  • لب‌های باریک و یا گونه‌های شیب دار خود را پر کنند
  • ترمیم بخش‌های صورتی که به دلیل سن، صدمات و یا بیماری‌های پوستی خراب شده‌اند
  • نازکی و یا عدم تعادل در بینی، فک، گونه‌ها و دیگر بخش‌های صورت را تصحیح کنند

اما برای برخی افراد، مثل افرادی که دارای بیماری‌های پوستی، حساسیت به مواد شیمیایی و یا داروهای خاصی هستند، فیلر صورت مناسب نیست. همچنین، برخی موارد مانند بارداری، شیردهی و یا عفونت در منطقه تزریق، نیز از استفاده از فیلر صورت ممانعت می‌کنند.

بنابراین، برای انتخاب فیلر صورت و تزریق آن، بهتر است با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید. پزشک می‌تواند با بررسی وضعیت پوست و شنیدن نیازهای شما، بهترین راهکار را برای بهبود ظاهر صورت شما پیشنهاد دهد.

نتیجه گیری:

در این مقاله به بررسی انتخاب فیلر صورت پرداختیم و چند روش را برایتان شرح دادیم تا شما دوستان عزیر با خیال راحت بتوانید از این محولات استفاده کنید.امید است این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

2 دیدگاه دربارهٔ «نحوه انتخاب فیلر صورت و انواع فیلر های موجود»

    1. پری محمدی

      سلام برای تزریق فیلر یا ژل می تونید به کلینیک های که این خدمات را ارائه می دهند مراجعه کنید.
      پیشنهادی ما کلینیک ویستان است تزریق توسط دکتر لیلا دیلمی درخشان که سالها در این زمینه تجربه دارند.
      تلفن تماس: 09123968270

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084