فیلر لب چیست؟ با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

94 / 100

مقدمه

تزریق فیلر لب (Lip filler injection) تاثیر زیادی در شاداب و جوان نشان دادن صورت ما دارند. در دنیای امروزی لب های حجیم و بزرگ جذابیت ویژه ی به صورت می دهد. اما عواملی مانند وراثتی بودن، افزایش سن و سال باعث میشود کلاژن کم تری تولید شود که همین امر موجب نارک و باریک شدن لب ها می شود. که باعث نارضایتی و عدم اعتماد به نفس می‌شود. در چنین شرایطی تزریق فیلر لب به منظور فرم دهی و حجم دادن به لب ها یکی از روش های کاربردی است که می تواند با کمترین درد، عوارض و تنها در چند دقیقه زیبایی و جوانی را به چهره شما بازگرداند.

تزریق فیلر لب-https://dermatologyclinic.ir

فیلر لب چیست؟

پرکننده های لب اغلب از اسید هیالورونیک ساخته می شوند. اسید هیالورونیک نقش مهمی در تامین رطوبت بدن در نقاط مختلف دارد. به همین دلیل در فرم دهی و شادابی صورت بسیار مفید هستند. بنابراین استفاده از این نوع فیلرها به منظور تزریق لب در صورتی که از برندهای معتبر و دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی باشد، عارضه ای در پی نخواهد داشت.

تزریق فیلر لب (Lip filler injection) برای افزایش حجم و فرم لب ها انجام می شود. مقدار تزریق بستگی به فرم فعلی لب، مدل لب جدید با توجه به سلیقه مشتری و صلاحدید پزشک دارد.

نکته مهمی که باید موقع تزریق فیلر لب مورد توجه واقع شود تناسبب لب های بالا و پایین است تا به نتیجه ایده ال تری دست یابیم. علاوه بر این، فرم لب ها برای هر فردی متفاوت و خاص است و نباید انتظار داشت که فرم لب ها پس از تزریق مانند بقیه باشد.

فیلر لب چگونه تزریق می شود؟

برای اینکه بهترین نتیجه را از تزریق فیلر لب (Lip filler injection) داشته باشید، اول از همه یک پزشک زیبایی باید از ساختار پوست، آناتومی لب ها و اصول زیبایی شناسی اجزای صورت اطلاعات دقیق و کافی داشته باشد تا بتواند زیبایی کامل را حفظ کند. تناسب صورت در این راستا، پزشکان زیبایی که سابقه و تجربه بیشتری در زمینه تزریق فیلر برای تعداد بیشتری از متقاضیان با فرم های مختلف لب دارند، گزینه مناسبی برای مراجعه خواهند بود و پزشکان کلینیک ویستان بهترین و مجرب ترین در این زمینه هستند.

ثانیاً پزشک باید با تکنیک های تزریق فیلر لب آشنا باشد که شامل محل مناسب، میزان تزریق و تزریق در لایه های مناسب پوست مطابق مدل تزریق (مثلا تزریق فیلر روسی). فانتزی و غیره).

مراحل عمل پرکننده لب

مراحل عمل پرکننده لب به طور کلی به شرح زیر است:

– مشاوره با متخصص زیبایی در خصوص انتخاب بهترین روش تزریق با توجه به علایق، فرم صورت و فرم لب فعلی و سپس انتخاب بهترین فیلر لب بر اساس روش تزریق و بودجه شما.

-سپس آرایش لب را پاک کرده و محل تزریق را با محلول ضد میکروبی یا الکل ضد عفونی کنید.

– بی حس کردن ناحیه با استفاده از بی حسی تزریقی یا کرم های بی حس کننده موضعی. به طور کلی برای افرادی که آستانه درد پایینی دارند، استفاده از بیهوشی عمومی تزریقی هم برای راحتی خود و هم برای آسایش پزشک و هم برای افزایش تمرکز در تزریق فیلر لب و فرم دهی متقارن لب توصیه می شود.

-تزریق فیلر تعیین شده لب، با استفاده از سوزن های ظریف با زاویه مناسب در داخل لب و نواحی اطراف لب (خط لب)

بهترین روش تزریق فیلر لب

تزریق فیلر لب (Lip filler injection) با توجه به محل و روش تزریق و همچنین فرم اولیه لب های هر فرد قبل از تزریق، فرم و نتیجه منحصر به فردی را برای هر فرد ایجاد می کند. البته سلایق و علایق افراد متفاوت است و شما به عنوان مشتری باید فرم لب متناسب با سلیقه شخصی خود را به پزشک زیبایی نشان دهید و پس از آن با او مشورت کنید تا بهترین تکنیک و مدل تزریق را بیابید که می تواند به شما کمک کند.

فراموش نکنید که نوع پرکننده های لبی که انتخاب می کنید نیز بسته به مدل لب های مورد نظر شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر فرم لب مورد نظر شما لب روسی است، تزریق با تکنیک پرکننده لب روسی انجام می شود و فیلر مورد استفاده در این روش باید ضخیم تر باشد و با فیلر تزریقی در روش های دیگر متفاوت باشد.

اشکال مختلف تزریق فیلر لب

اکثر متقاضیان پرکننده لب با عکس بازیگران خارجی یا ایرانی هالیوود در موبایل خود به پزشکان زیبایی مراجعه می کنند و می خواهند دقیقاً فرم لبی با این افراد داشته باشند. توجه داشته باشید که تصمیم گیری در مورد فرم لب ها همانطور که قبلا ذکر شد باید بر اساس فرم فعلی لب و ظاهر صورت شما باشد ضمن اینکه سلیقه شخصی شما تا حد امکان در نظر گرفته خواهد شد. اما لب‌های افراد با یکدیگر متفاوت است، بنابراین نمی‌توان تصور دقیقی از شکل لب‌ها در همه افراد داشت. برخی از تکنیک ها و مدل های مختلف پرکننده لب عبارتند از:

پرکننده لب روسی

در تکنیک تزریق فیلر لب روسی که این روزها بسیار رایج است، تزریق فیلر از داخل به بیرون و لبه لب انجام می شود و به صورت عمودی باعث لیفت لب می شود. این روش برای افرادی که لب های نازک و کوچکی دارند نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

فیلر لب فانتزی

در فیلر لب فانتزی مقدار بیشتری فیلر در لب پایین تزریق می شود تا حجم لب پایین بیشتر از لب بالا باشد و لب ها حالت عروسکی یا باربی پیدا کنند. خانم هایی که به لب های پهن با حجم و برجستگی زیاد علاقه دارند بهتر است تزریق فیلر لب مدل فانتزی را انتخاب کنند.

فیلر لب طبیعی یا کلاسیک

برای آن دسته از افرادی که پس از تزریق می خواهند لب های طبیعی تری داشته باشند در صورت وجود افزایش حجم به صورت نامحسوس و کاملا طبیعی انجام می شود و فقط فرم زیباتر و برجسته تر به لب ها داده می شود.

پرکننده لب قلب

تزریق فیلر لب قلب برای افرادی که صورت بیضی دارند مناسب است. در این روش بین قسمت بالایی لب بالا فضایی ایجاد می شود و لب ها به اصطلاح ظاهری قلبی شکل پیدا می کنند.

حجم دهنده لب

لب ها کمی با ظاهر طبیعی متفاوت هستند و ظاهر حجیم تری دارند. در این روش، هدف پزشک برجسته کردن لب ها است. این مدل بر خلاف لبه روسی که دور لب بالا زاویه دارد کوچکتر است و تمام لبه های تیز دور لب با فیلر اصلاح می شود و فرم لب ها از حالت کشش خارج می شود.

پرکننده لب مدل هالیوود

به این ترتیب که شبیه به بازیگران هالیوود است، لب پایین نسبت به لب بالا حجیم تر است و معتقدند محبوبیت و جذابیت را افزایش می دهد.مدل لب هالیوردی برای کسانی که صورت گرد و کوچک دارند گزینه مناسبی نیست.

پرکننده لب مدل اردک

برای تزریق فیلر لب مدل اردک فقط از برخی برندهای خاص استفاده می شود تا برآمدگی لب غیر طبیعی تر از حد معمول نباشد. در این مدل از تزریق فیلر لب ابتدا فیلر به مرکز بافت لب تزریق می شود و سپس نواحی اطراف آن ترمیم می شود.در این مدل لب پایین کوچک تر از لب بالاست.

تزریق فیلر لب مدل سه دکمه

مدل سه دکمه برای برجسته کردن سه نقطه لب مانند قسمت میانه لب بالا و لب پایین قسمت چپ و راست انجام می گیرد حالتی خاص و زیبا به لب ها داده می شود. .

پرکننده لب مدل پاپیون

در این مدل بیشترین تمرکز روی لب بالایی که به شکل پاپیون است خواهد بود. این مدل تزریق ژل لب کاملا طبیعی و زیبا است. و اعتماد به نفس و شادابی را به فرد برمی گرداند.

کاندیدای مناسب برای تزریق فیلر لب

تزریق فیلر لب (Lip filler injection) به طور کلی به سه روش انجام می شود:

دسته اول

در افرادی که به دلیل افزایش سن و کاهش کلاژن سازی لب هایشان حجم و برجستگی خود را از دست داده و به اصطلاح لب ها خالی است.

دسته دوم

جوانانی که از فرم و حجم طبیعی لب خود راضی نیستند و تمایل به بزرگتر کردن و تغییر فرم آن برای زیباتر شدن چهره خود دارند.

دسته سوم

افرادی هستند که از بدو تولد لب های نامتقارن دارند یا بر اثر تصادف تعادل خود را از دست داده اند.

عامل مهمی که همه افراد در هر سه دسته فوق باید در نظر داشته باشند، داشتن انتظارات منطقی و واقع بینانه از نتایج تزریق است. در صورتی که موارد زیر را دارند باید از تزریق ژل لب خودداری کنید.

   – وجود هر گونه عفونت فعال دهان مانند تبخال

-دیابت

     – ابتلا به بیماری های خاصی مانند لوپوس

   – وجود مشکلات مربوط به انعقاد خون

-افرادی که کرونا گرفته اند یا سرما خوردگی دارند و یا کسانی که حساسیت به فیلر و لیدوکائین دارند. باید قبل از تزریق با جراح متخصص مشورت کنند.

فواید تزریق فیلر لب چیست؟

چیزی گه بر محبوبیت تزریق فیلر لب (Lip filler) افزوده و باعث شده افراد جوان و میانسال فیلر لب را انتخاب کنند مزایای بی نظیر آن است. از مهمترین مزایای تزریق فیلر لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. حجم دهی و فرم دهی لب ها در کمترین زمان ممکن و بر اساس سلیقه فردی

2. لب های متقارن در صورت نیاز

3. بدون عوارض جانبی

4. دوام بالا

5. کنترل حجم لب آسان است

6. سازگاری بالا با بدن و احتمال کم عوارض بعد از تزریق

7. هزینه کمتر نسبت به روش های دیگر.

8. مشاهده فوری نتایج

عوارض تزریق فیلر لب

عوارض جانبی ناشی از تزریق فیلر لب حاوی اسید هیالورونیک موقتی است و فقط چند روز طول می کشد.این عوارض عبارتند از

1. خونریزی از محل های تزریق

2. تورم و کبودی

3. قرمزی و حساسیت

4. فعال شدن مجدد تبخال یا تاول های تبخال روی لب ها یا اطراف لب ها

عوارض شدیدی که ممکن است پیش آید شامل موارد زیر باشد:

1. تورم یا کبودی شدید و طولانی مدت از یک هفته تا 10 روز 

2. طبیعی نبودن و ایجاد حالت نامتقارن در لب ها

3. ایجاد برآمدگی و بی نظمی در لب ها

4. عفونت در صورت استفاده از پرکننده های غیر استاندارد

5. کبودی و التهاب شدید

6. تزریق در رگ خونی و واکنش آلرژیک

 

البته در صورت انتخاب پزشک مجرب و کلینیک شناخته شده، احتمال بروز هر یک از عوارض ذکر شده به حداقل می رسد.

بهترین برندهای پرکننده لب

فیلرهای اسید هیالورونیک ساختار مشابهی با یکدیگر دارند، اما از نظر غلظت متفاوت هستند. به عنوان مثال، پرکننده های نازک تر را می توان به صورت سطحی تر تزریق کرد تا لب ها کمی حجیم تر به نظر برسند، اما پرکننده های ضخیم تر باید عمیق تر تزریق شوند. به طور کلی عوامل موثر در انتخاب برند پرکننده لب برای تزریق به موارد زیر بستگی دارد:

• سن متقاضی تزریق فیلر لب

• شکل فعلی لب ها

• هدف نهایی تزریق فیلر

• شکل هندسی و انحنای لب ها

در ادامه به بررسی بهترین برندهای پرکننده لب می پردازیم:

پرکننده لب Teosyal

ساخت سوئیس و بر پایه اسید هیالورونیک و منشا غیر حیوانی است. عمر این پرکننده یک سال است و به عواملی مانند نوع پوست و شیوه زندگی بستگی دارد.

 فیلر لب استایلاژ

برند فرانسوی فیلر لب حاوی اسید هیالورونیک و لیدوکائین بی حس کننده است که در لب ها حجم طبیعی ایجاد می کند و ماندگاری آن حدود 6 تا 24 ماه خواهد بود. این برند پرکننده لب هیچ عارضه ای ندارد اما توصیه می شود تا 24 ساعت از اعمال فشار به لب ها خودداری شود.

 پرکننده لب پرفکتا

فرنچ است که به عنوان یک حجم دهنده موثر برای لب ها استفاده می شود و بلافاصله بعد از تزریق نتایج آن مشاهده می شود. این برند لب پرکننده هیچ عارضه ای ایجاد نخواهد کرد.

 فیلر لب رووفیل

Revofil یک کرم پرکننده لب حاوی اسید هیالورونیک است که ماندگاری و ماندگاری بالایی دارد و اثرات آن تا دوازده ماه باقی می ماند، البته میزان جذب بستگی به نوع پوست، نوع و حجم تزریق دارد. فیلر رووفیل حجم لب ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و در لب های نازک باعث کشیده شدن لب ها به سمت بالا می شود.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر لب

مراقبت قبل از تزریق فیلر لب (Lip filler injection) بسیار مهم است و در پیشگیری از عوارض احتمالی تاثیر بسزایی دارد. در زیر برخی از مهم ترین مراقبت های قبل از تزریق آورده شده است:

    -دو هفته قبل از تزریق فیلر لب از رقیق کننده های خون خودداری کنید.

    -از یک هفته قبل از نوشیدن الکل و سیگار خودداری کنید.

    -از درمان های دندانپزشکی دو هفته قبل خودداری کنید.

    -قبل از تزریق صورت خود را کاملا با آب و صابون بشویید

   – قبل از تزریق، هرگونه سابقه پزشکی خود را با پزشک خود در میان بگذارید

    -اگر سابقه تبخال دارید به پزشک خود اطلاع دهید تا داروی ضد تبخال تجویز کند.

مراقبت های پس از تزریق فیلر لب

در بسیاری از موارد نیاز به مراقبت بعد از تزریق فیلر لب بسیار بیشتر از مراقبت قبل از تزریق فیلر لب است. تورم و کبودی لب ها پس از تزریق فیلر کاملا طبیعی است و این علائم معمولا در عرض چند روز از بین می روند. رعایت یک سری نکات و اقدامات احتیاطی می تواند به تسریع روند بهبودی کمک کند، از جمله موارد زیر:

   -تا رفع بی حسی ناحیه اعمال شده از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

    -برای عدم مشاهده کبودی و خونریزی در نواحی تزریق توصیه می شود تا چند روز پس از تزریق فیلر لب از ورزش و

– از فعالیت بدنی خودداری کنید.

   – تا یک هفته پس از تزریق از مصرف الکل یا سیگار خودداری کنید.

   – پس از تزریق فیلر لب در روزهای گرم تابستان از بیرون نمانید

    -از دستکاری و ماساژ لب های خود پس از تزریق خودداری کنید. این می تواند باعث عدم تقارن در لب های شما شود.

    -استفاده از کمپرس به بهبود کبودی و تورم کمک می کند.

    -تا 48 ساعت پس از تزریق فیلر، تا جایی که می توانید آب بنوشید تا بدن هیدراته بماند و روند بهبودی تسریع شود.

   – به مدت 48 ساعت از سونا، جکوزی یا محیط های گرم خودداری کنید.  

   -تا 24 ساعت پس از تزریق فیلر از رژ لب استفاده نکنید

ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

تزریق فیلر لب (Lip filler injection) نتایج دائمی ندارد و با گذشت زمان حجم خود را از دست می دهد به همین دلیل بسیاری از افراد هر چند ماه یک بار فیلر لب خود را تعمیر یا شارژ می کنند تا شکل و حجم دلخواه خود را حفظ کنند. در واقع ماندگاری فیلر لب برای هر فردی متفاوت است و به عوامل زیر بستگی دارد. شامل:

   – نوع پرکننده ای که استفاده می کنید. به عنوان مثال، پرکننده های اسید هیالورونیک بین 6 تا 9 ماه دوام دارند. پرکننده های نیمه دائمی حدود یک تا دو سال عمر می کنند. پرکننده های دائمی عمر طولانی تری دارند.

   – مارک پرکننده استفاده شده شرکت های مختلف فیلرهایی با فرمولاسیون های متفاوت تولید می کنند. برخی از این فیلرها برای تزریق لب و برخی برای سایر نواحی صورت مناسب تر هستند. دکتر زیبایی این موارد را به طور کامل برای

شما توضیح می دهد.

   – متابولیسم بدن شما و شرایط فیزیولوژیکی پوست نیز تعیین کننده است. برخی از آنها متابولیسم سریع تری دارند و اسید هیالورونیک تزریقی خیلی سریع جذب می شود.

در طول تاریخ، مردم از تکنیک ها و محصولات بسیاری (برخی موفق تر از دیگران…) برای دستیابی به وضوح و حجم بیشتر لب استفاده کرده اند. خوشبختانه، ما در حال حاضر طیف وسیعی از محصولات پرکننده پوستی را که به طور دقیق آزمایش شده اند در اختیار داریم.

تزریق فیلر لب حدود سی دقیقه زمان می برد.و نتایج آن را فورا می توانید مشاهده کنید.

در طول درمان می توان از کرم بی حس کننده برای کاهش ناراحتی استفاده کرد. پس از تکمیل، پرکننده لب تا 6 ماه دوام دارد.

آیا تزریق فیلر لب برای هر کسی مناسب است؟

تزریق فیلر لب برای بسیاری از افراد مناسب است، اما برای برخی از افراد به دلایل مختلف ممکن است مناسب نباشد. برای مثال، اگر شما دارای عفونت در ناحیه تزریق هستید، باید قبل از تزریق فیلر لب، برای درمان عفونت مراجعه کنید. همچنین، اگر شما دارای حساسیت شدید به فیلرها و یا هیالورونیک اسید هستید، نباید تزریق فیلر لب را انجام دهید.

همچنین، برخی از افراد ممکن است به دلیل ویژگی‌های بدنی خود، از جمله شکل و اندازه لب‌هایشان، نمی‌توانند از تزریق فیلر لب بهره ببرند. در این موارد، پزشک شما می‌تواند راهنمایی کننده باشد و روش‌های دیگری مانند بوتاکس و یا اصلاح شکل لب با روش‌های جراحی پلاستیکی را برای شما پیشنهاد دهد.

بنابراین، قبل از تصمیم گیری برای تزریق فیلر لب، می توانید با دکتر لیلا دیلمی درخشان مشورت کنید و یا چهت تزریق فیلر لب به کلینیک ویستان مراجعه کنید. تماس تماس: 2146291345

بهتر است با پزشک تخصصی مشورت کنید و ریسک‌ها و مزایای روش را با او بررسی کنید. پزشک با توجه به شرایط شما و نیاز‌های شما، به شما راهنمایی خواهد کرد که آیا تزریق فیلر لب مناسب برای شماست یا خیر.

نتیجه گیری:

در این مقاله به بررسی کامل تزریق فیلر لب پرداختیم و انواع مختلف آن را شرح دادیم . و گتیم که پرکننده های لب عوارض خاصی ندارند.امید است مورد پسند شما عزیزان باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084