فیلر پیشانی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد

90 / 100

مقدمه

تزریق فیلر پیشانی (Forehead filler) یک روش عالی برای از بین بردن چین و چروک و خطوط روی پیشانی است. پرکننده با استفاده از اسید هیارولونیک روی خطوط ناحیه پیشانی اعمال می شود. بعد از تزریق ممکن است قرمزی جزئی روی صورت ایجاد شود، این قرمزی ها یا جوش‌ها روز بعد کاملا از بین می روند. این روش خیلی زود اثر می کند و انتظار می رود یک تا یک و نیم سال دوام داشته باشد، یک روش بسیار ارجح در بین کاربردهای زیبایی پزشکی غیرجراحی است.

از چه موادی برای پر کردن استفاده می شود؟

اسید هیالورونیک اغلب برای پر کردن پیشانی استفاده می شود و گاهی اوقات از چربی خود بیمار استفاده می شود. چربی برداشته شده از شکم یا باسن بیمار به صورت تزریق مستقیم چربی یا تزریق چربی به کمک سلول های بنیادی مطابق با برنامه ریزی انجام شده توسط بیمار و پزشک انجام می شود.

شایع ترین بدشکلی هایی که در پیشانی دیده می شود کدامند؟

شایع ترین بدشکلی هایی که در پیشانی مشاهده می شود، فرورفتگی ها و چین و چروک های ناشی از تقلید و افزایش سن است.

کاربرد فیلینگ در رفع کاهش چین و چروک صورت و بهبود ظاهر پیری ناشی از چنین ریزشی مفید است. همچنین در برنامه های کاربردی ضد پیری مرتبط با سن مفید است.

پرکردن پیشانی چگونه انجام می شود؟

پر کردن فیلر پیشانی به دو روش انجام می گیرد.

روش اول استفاده از اسید هیالورونیک که ، این روش به دلیل آسان بود در مطلب جراح متخصص انجام می گیرد.

استفاده از تزریق چربی مبتنی بر سلول های بنیادی

در شرایط بیمارستانی برداشتن چربی از بیمار توسط لیپوساکشن انجام می شود.

چربی از بیمار با لیپوساکشن خارج می شود و برای جداسازی و تکثیر سلول های بنیادی به آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت فرستاده می شود. سلول های بنیادی تکثیر شده سپس توسط پزشک تجویز می شوند.

چه کسانی باید از پرکننده های پیشانی استفاده کنند؟

اگر تزریق فیلر پیشانی با استفاده از اسید هیالورونیک انجام شود، توسط جراح پلاستیک، یا متخصص پوست یا یک متخصص زیبایی پزشکی انجام می شود.

اگر با تزریق چربی انجام شود، فقط توسط جراح پلاستیک قابل انجام است.

تزریق فیلر پیشانی چقدر زمان می برد؟

استفاده از پرکننده های هیالورونیک اسید بین 30 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد.اما تزریق چربی به مراتب سخت تر و زمانبر است، چندین ساعت طول می کشد تا تزریق چربی انجام شود.

از مهم ترین مزایای تزریق فیلر پیشانی این است که چهره جوان و شادبی به بیمار می دهد.

اثر تزریق فیلر پیشانی چقدر باقی می ماند؟

اگر پرکردن پیشانی با اسید هیالورونیک انجام شود اثرات آن 6 ماه تا یک سال و اگر با پرکردن چربی انجام شود اثرات آن تا چندین سال باقی می ماند.

عوارض تزریق فیلر پیشانی

تزریق فیلر پیشانی به طور کلی امن است، اما همانند هر روش دیگری ممکن است عوارض و مشکلاتی نظیر تورم، خارش، درد، کبودی‌ها، ناراحتی و یا عفونت را در بر داشته باشد. در برخی موارد نادر، ممکن است علائمی مانند تخمیر، تورم شدید و یا ضعف عضلانی در ناحیه پیشانی نیز رخ دهد.

همچنین، اگر فیلر در نزدیکی عروق چشم یا در داخل عروق تزریق شود، می‌تواند باعث ایجاد عوارض جدی مانند نابینایی و یا آسیب به بافت‌های پوستی شود.بنابراین، برای انجام هرگونه روش زیبایی‌سازی مانند تزریق فیلر پیشانی، بهتر است به یک پزشک تخصصی مراجعه کرده و ریسک‌ها و مزایای آن را با او بررسی کنید. همچنین، پس از انجام این روش، نکات مراقبتی پس از عمل را رعایت کنید تا خطر عوارض کاهش یابد. در صورت بروز هرگونه علائم ناخواسته، به پزشک خود مراجعه کنید.

پیشنهاد ما به شما عزیزان دکتر لیلا دیلمی درخشان در کلینیک ویستان است که سابقه چندین ساله در این زمینه دارد. مطب این متخصص در مرزدارن است. چهت مشاوره و رزرو می توانید همه روزه با شماره 2146291345 تماس بگیرید.

روند بهبودی پرکننده های پیشانی چگونه است؟

تزریق اسید هیالورونیک نیازی به زمان بهبودی ندارد. در مورد تزریق چربی، بهبودی ناحیه ای که لیپوساکشن انجام شده است و رفع تورم و کبودی ناحیه پیشانی که در آن تزریق انجام شده است، یک تا دو هفته طول می کشد.

بیمارانی که پزشکانشان به دلیل بیماری های موجود اجازه انجام این روش را نمی دهند، به هیچ عنوان نباید از فیلر پیشانی استفاده کنند..

آیا بعد از تزریق فیلر پیشانی تورم ایجاد می شود؟

پر کننده با استفاده از اسید هیالورونیک معمولاً باعث تورم و کبودی نمی شود. هر تورم و کبودی که ممکن است رخ دهد را می توان به راحتی با استفاده کمپرس آب سرد و با استفاده کرم ها برطرف کرد.

در مورد استفاده از پرکننده های چربی، حدود یک تا دو هفته طول می کشد تا کبودی کاملا برطرف شود.

آیا فیلر پیشانی یک روش بی خطر است؟

تزریق فیلر پیشانی تا زمانی که توسط متخصصان انجام شود یک روش کاملا بی خطر است.

همچنین باید گفت که پرکننده پیشانی با اسید هیالورونیک بین 6 ماه تا 1 سال و پرکردن با چربی 1 تا 2 سال دوام خواهد داشت.

پرکننده های پیشانی چقدر خطرناک هستند؟

تزریق فیلر پیشانی (Forehead filler) به ویژه در قسمت میانی پایین پیشانی، جایی که ممکن است خطوط اخم را مشاهده کنید – پرخطر در نظر گرفته می شود. ما در این ناحیه شریان های زیادی در زیر پوست داریم و اگر به طور تصادفی فیلر به یکی از این سرخرگ ها تزریق شود، می تواند منجر به نکروز (مرگ بافت پوست ناشی از انسداد جریان خون) شود. اگرچه نادر است، اما نابینایی نتیجه تزریق داخل عروقی است، بنابراین انتخاب فردی با سابقه پزشکی که در این روش به درستی آموزش دیده و بسیار با تجربه است، ضروری است.

در نهایت فیلر انجام شده در دستان مناسب و استفاده در کنار تزریق‌های آرامش‌بخش عضلانی می‌تواند واقعاً جوانی را تقویت کند، اما مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام می‌دهید، سوالات زیادی می‌پرسید و مطمئن می‌شوید که پزشک انتخابی شما از نظر پزشکی واجد شرایط و با تجربه در درمان این ناحیه است.

پرکننده ها چگونه کار می کنند؟

پرکننده های پوستی محلول‌هایی بر پایه ژل هستند که برای کانتور کردن صورت، بازگرداندن حجم از دست رفته، پرکردن خطوط استاتیک و چین‌وچروک‌های عمیق به پوست تزریق می‌شوند. آنها همچنین می توانند به لب های نازک پری، حجم و حجم گونه ها اضافه کنند و ظاهر اسکارهای آکنه افسرده را بهبود بخشند.

در حالی که برخی از پرکننده ها از بین رفته اند، برخی دیگر هستند که در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده اند. اینها از مواد زیست تخریب پذیری استفاده می کنند که به طور طبیعی و ایمن با گذشت زمان توسط بدن جذب می شوند، موثر بوده و دارای مشخصات ایمنی خوبی هستند:

   – اسید هیالورونیک (HA)

  -هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA)

مدت ماندگاری فیلر پیشانی چقدر است؟

مدت تاثیرگذاری پرکننده های پوستی بستگی به ناحیه درمان و بیمار دارد. در کل می توان گفت هرچه محصول تزریقی متراکم تر باشد و عمیق تر تزریق شود.بیشترین تاثیر را خواهد داشت.برای نتیجه بهتر پزشک متخصص شما ممکن است تزریق را تکرار کند

گزینه موقت برای تزریق فیلر پیشانی (Forehead filler) اسید هیالورونیک است . برای همین از این اسید برای بیمارانی که اولین بار قصد استفاده از فیلرها را دارند استفاده می شود. و ماندگاری این پرکننده بین 6 ماه تا 18 ماه است. البته برخی از فیلرها مانند HA برای ماندگاری بالاتر فوموله شده اند ولی فقط برای نواحی گونه انجام میشود.

پرکننده های مصنوعی عمر بیشتری دارند.زیرا توسط بدن جذب نمی شوند. و جزء بهترین گزینه ها برای بیماران است.باید ارائه دهنده با تجربه را انتخاب کنید که در این زمینه فعالیت داشته باشد تا با خیال راحت بتوانید از فیلرهای مصنوعی استفاده کنید که چندین سال دوام دارند.

تزریق چربی ماندگاری عالی و نامحدود دارد. البته بعد از تزریق چربی ممکن است برخی از چربی ها زنده نمایند.در ابتدا متخصص زیبایی ناحیه مورد نظر را بیش از حد پر میکند .برای همین در ابتدا ظاهری پرتر ایجاد می شود که کم کم ظاهری طبیعی تر به خود می گیرد.

چه مدت طول می‌کشد تا نتیجه‌ی تزریق فیلر پیشانی مشخص شود؟

پس از تزریق فیلر پیشانی، نتایج اولیه به طور نسبی سریع و در عرض چند روز به طور محسوس قابل مشاهده هستند. با این حال، برای دیدن نتایج نهایی و کامل، ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

در اغلب موارد، نتایج تزریق فیلر پیشانی تا 6 تا 12 ماه می‌تواند مشاهده شود، اما این مدت زمان ممکن است بسته به نوع فیلر استفاده شده، محل تزریق و واکنش شخص به فیلر متفاوت باشد. پس از گذشت این مدت زمان، برای حفظ نتایج بهتر است نیاز به تزریق مجدد فیلر پیشانی خواهید داشت.

به هر حال، مهم است که پس از انجام هرگونه روش زیبایی‌سازی، به نکات مراقبتی پس از عمل دقت کنید تا نتایج بهتری بدست آورید. همچنین، برای داشتن نتایج بهتر و پایدارتر، بهتر است از محصولات مراقبتی پوست مانند کرم‌های ضدآفتاب و مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم به بررسی تزریق فیلر پیشانی(Forehead filler) پرداخته و مزایا و معایب ان را شرح دهیم تا یک شناخت کلی از این موضوع داشته باشید و در صورتی که قصد استفاده از این پرکننده ها را دارید بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

2 دیدگاه دربارهٔ «فیلر پیشانی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد»

  1. سلام
    مقاله عالی بود، یه سوال داشتم فیلر با ژل فرق میکنه؟؟
    اگه فرق میکنه کدومش بهتره؟

    1. پری محمدی

      سلام بله فیلر با ژل فرق داره.فیلرها عمدتاً برای پرکردن شیارهای نیمه عمیق مانند تزریق فیلر در اطراف چشم و از بین بردن جای زخم برجای مانده در اثر تصادف استفاده می‌شوند، اما ژل ماده‌ای است که معمولاً برای حفره‌های عمیق صورت و عمل‌های زیبایی استفاده می‌شود.
      نمیشه گفت کدوم بهتره، ژل و فیلر هر کدوم مزایا و معایب خودشه داره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084