مزوتراپی یا راز جوانی در عصر جدید

مزوتراپی
83 / 100

مزوتراپی روش جدیدی است برای درمان مشکلات پوستی و رفع مشکل ریزش مو. کلینیک‌های زیبایی امروزه پر از افرادی است که برای رفع مشکلات پوستی و همچنین جوان‌سازی و زیبایی مراجعه کرده و پزشکان متخصص فراخور نوع پوست و مشکل پوستی آنها از یکی از روش‌های متداول برای درمان استفاده می‌کنند، یکی از این روش‌های رایج و مؤثر «مزوتراپی» است.

متخصصان باتجربه ما در کلینیک زیبایی ویستان هم‌اکنون تخصصی‌ترین مزوتراپی‌های پوست و مو را با تجهیزات بسیار مدرن در فضایی دل‌نشین و ایمن انجام می‌دهند. برای دریافت مشاوره و راهنمایی هرچه سریع‌تر با کلینیک ویستان تماس بگیرید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی که از روش‌های موردتوجه و محبوب زیبایی به‌ویژه بین میان‌سالان است، به درمان لایه میانی پوست صورت یا سر به‌منظور جوان‌سازی و رفع مشکل ریزش مو، می‌پردازد.

برای دانستن اینکه مزوتراپی چیست و چگونه عمل می‌کند شاید بهتر باشد اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم به لایه‌ای از پوست یعنی لایه میانی که با انجام مزوتراپی درگیر شده و درمان صورت می‌گیرد.

مزوتراپی و درمان لایه میانی پوست

لایه میانی پوست یا «درم» درواقع بستر و محل تغذیه لایه خارجی و نازک پوست یعنی «اپیدرم» است. اپیدرم به‌طور دائم با ریزش سلول‌های مرده، خود را ترمیم و نوسازی کرده و سلول‌های جدید را جایگزین می‌کند روندی که منجر به جوان‌سازی پوست می‌شود. لایه خارجی پوست یا اپیدرم با افزایش سن نازک شده و نگهداری رطوبت برایش سخت می‌شود که همان عامل بروز چین‌وچروک و پیری پوست است.

لایه میانی یا درم، لایه خارجی پوست را توسط مویرگ‌های ریز و ظریف تغذیه کرده و آب‌رسانی می‌کند و همچنین با کمک شبکه محکمی از «کلاژن» و «الاستین» پوست را محکم و ارتجاعی می‌کند.

https://dermatologyclinic.ir/wp-content/uploads/2023/06/480.mp4

کلاژن و الاستین

 خوب است که بدانیم کلاژن و الاستین رشته‌های پروتئینی مهم و اصلی بدن هستند و از سلول‌های سازنده مهم لایه میانی محسوب شده و باعث استحکام و جوان ماندن پوست می‌شوند، با بالا رفتن سن تولید این پروتئین‌ها کاهش‌یافته و به‌تدریج پوست رو به چروکی می‌رود.

مزوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

در مزوتراپی با تزریق محلول‌های مخصوص حاوی پروتئین‌های موردنیاز پوست، توسط سوزن‌های ظریف و نازک به لایه میانی پوست، کمک می‌شود کلاژن سازی صورت گرفته و الاستین تحریک و پوست خارجی یا همان اپیدرم، محکم، سفت و ارتجاعی شده درنتیجه طراوت و شادابی خودش را بازیابی کند که همان پروسه جوان‌سازی پوست است.

درواقع می‌توان گفت مزوتراپی یک روش درمانی ایمن و مؤثر است برای رفع مشکلات پوستی ازجمله چین‌وچروک، لکه‌های پوستی ناشی از اشعه آفتاب یا افزایش سن، چاق شدن ناحیه‌ای یا سلولیت، درمان ریزش مو به‌ویژه درمان آلوپسی که به‌عنوان یکی از مشکلات ریزش مو در میان مردم شناخته می‌شود.

چنانچه نیاز به توضیحات بیشتری در این زمینه دارید با کارشناسان متخصص در کلینیک ویستان تماس بگیرید و  تمام اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنید.

مزوتراپی چه مزایایی دارد؟

درمان از طریق مزوتراپی برای انواع پوست مؤثر است و برخلاف جراحی‌های تهاجمی که با استفاده از بیهوشی انجام می‌شود و دوران نقاهت طولانی دارد، مزوتراپی زمان زیادی طول نمی‌کشد و بیمار می‌تواند بلافاصله بعد از انجام آن به فعالیت‌های روزانه خود ادامه بدهد.

همان‌طور که گفته شد ازآنجایی‌که تزریق با سوزن‌های ریز و ظریف انجام می‌شود عوارض جانبی آن ازجمله خطر ایجاد زخم یا عفونت، بسیار کم و یا موقتی بوده و ممکن است در حد کبودی و تورم خفیف ناحیه تزریق باشد که در صورت نیاز قابل‌درمان است.

چنانچه در این زمینه نیاز به توضیحات بیشتری دارید متخصصان باتجربه ما در کلینیک ویستان آماده ارائه مشاوره و راهنمایی‌های کاربردی هستند، کافی است با یک تماس اطلاعات موردنیاز خود را به‌راحتی به دست بیاورید!

انواع مزوتراپی

بسته به روش تزریق، سه نوع مزوتراپی متفاوت وجود دارد که عبارت‌اند از: مزوتراپی نقطه‌به‌نقطه، مزوتراپی پوست فوقانی و مزوتراپی جامع.

مزوتراپی با توجه به حوزه کاربردش به انواع مختلفی مانند مزوتراپی مو، صورت، مزولیفتینگ و مزوتراپی بدن تقسیم می‌شود. مزوتراپی پوست و صورت برای کشیدن پوست صورت، از بین بردن پف‌های دور چشم، از بین بردن تیرگی اطراف چشم، درمان افتادگی پوست یا سلولی، از بین بردن لک‌های ناشی از حاملگی و رفع غبغب استفاده می‌شود.

نوع دیگر مزوتراپی، مزوتراپی مو است و بهترین گزینه برای جایگزینی کاشت مو و جلوگیری از کچلی و یا ریزیش مو است. در مزوتراپی مو مواد موردنیاز رشد و سلامت مو مانند پروتئین‌ها و ویتامین‌ها به پوست سر تزریق می‌شود.

شروع مزوتراپی

خب اگر به این نتیجه رسیدید که مزوتراپی بهترین درمان برای پوست شماست دست‌به‌کار شوید و زمان را از دست ندهید. ما در کلینیک ویستان با بهره‌مندی از دانش، تخصص و تجهیزات روز جهان مشاوره‌های ارزنده‌ای در اختیارتان می‌گذاریم و با معاینه ابتدایی هر آنچه برای شادابی و جوان‌سازی پوست و موی شما نیاز باشد اعلام می‌کنیم.

 توصیه‌های لازم برای انجام مزوتراپی

قبل از اینکه مزوتراپی توسط پزشک انجام شود شما بایست تا یک هفته قبل، از مصرف داروهایی نظیر آسپیرین و سایر داروهای ضدالتهاب استروئیدی خودداری کنید. این داروها ممکن است خطر ابتلا به خونریزی و کبودی در طول مزوتراپی را افزایش دهند.

چه کسانی می‌توانند مزوتراپی کنند؟

مزوتراپی را می‌توان برای افراد بالای 18 سال، بسته به بخش مورد درمان و وضعیت سلامتی افراد، اعمال کرد. مناسب بودن فرد با غربالگری سلامت مشخص می‌شود.

مزوتراپی و عوارض آن

استفاده از مزوتراپی هم مانند هر عمل جراحی ممکن است دارای عوارض جانبی باشد اما این عوارض معمولاً طولانی و ماندگار نیست و در مورد افراد هم متفاوت است.

در این میان برخی از بیماران هیچ عارضه جانبی را هم تجربه نمی‌کنند. برخی از داروهایی که در حین مزوتراپی استفاده می‌شوند می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک شوند. برای جلوگیری از این اختلال باید با استفاده از دارو در قسمت کوچکی از سطح پوست دقیقاً 24 ساعت قبل از مزوتراپی کنترل شود.

برخی از عوارضی مزوتراپی عبارت‌اند از:

  • حالت تهوع
  • درد
  • اسهال
  • ورم
  • تورم و سوزش پوست همراه با خارش
  • حساسیت پوست
  • عفونت و زخم
  • کبودی روی سطح پوست

 نکاتی که بعد از مزوتراپی باید به آن توجه کرد!

پس از انجام مزوتراپی مواردی وجود دارد که باید به آنها بسیار توجه کرد:

  • فردی که تحت مزوتراپی قرار می‌گیرد، الزما نباید از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین چه قبل و چه بعد از انجام مزوتراپی، استفاده کند.
  • طی 10 تا 15 ساعت نخست پس از انجام مزوتراپی، نباید محل موردنظر را شستشو داد.
  • پس از انجام مزوتراپی نباید از لباس‌های تنگ مانند شلوار جین استفاده شود زیرا می‌تواند بر گردش خون تأثیر بگذارد.
  • در دو روز اول پس از مزوتراپی، فرد نباید ازلحاظ فیزیکی به خود فشار بیاورد.
  • در 10 تا 15 ساعت اول پس از مزوتراپی نباید روی پوست صورت آرایش کرد.
  • قبل و بعد از مزوتراپی نباید از داروهای ضدالتهابی استفاده کرد.
  • حتماً باید قبل و بعد از مزوتراپی مواد غذایی سالم مصرف کنید.
  • از مصرف کافئین، سیگار و غذاهای پروتئین دار خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از تورم، کبودی و قرمزی در ناحیه مزوتراپی شده؛ کمپرس چای بابونه سرد یا ژل سرد روی ناحیه موردنظر و اطراف آن انجام شود.
  • دقت کنید بخشی که مزوتراپی در آن انجام‌شده نباید خراشیده شود.
  • هیچ فشاری نباید به ناحیه مربوطه وارد شود.
  • برای جلوگیری از عفونت تا حد امکان نباید محل مزوتراپی شده را لمس کرد.
  • قبل از دست زدن به محل موردنظر، دست‌ها باید شسته شوند.
  • تمام توصیه‌های پزشک باید در نظر گرفته شود و بدون از قلم انداختن رعایت شود.

چنانچه نیاز به توضیحات بیشتری در این زمینه‌ دارید با کارشناسان متخصص ما در کلینیک ویستان تماس بگیرید و تمام اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنید.

مزوتراپی در کجا و توسط چه کسانی باید انجام شود؟

بهترین کلینیک مزوتراپی

یکی از پرسش‌های متداول همه آن‌هایی که تصمیم به مزوتراپی دارند این است که مزوتراپی را در کجا و توسط چه کسانی باید انجام دهند؟ اگر در تهران یا شهرهای اطراف آن زندگی می‌کنید کارشناسان متخصص کلینیک ویستان می‌توانند بهترین پزشکان متخصص مزوترابی را به شما پیشنهاد دهند.

بهترین کلینیک تخصصی مزوتراپی

توصیه تیم کارشناسان متخصص کلینیک ویستان این است که مزوتراپی حتماً باید توسط پزشک متخصص انجام شود. در این زمینه مشاوره با یک کلینیک معتبر، باسابقه و باتجربه مانند کلینیک ویستا بسیار مهم است.

دقت کنید مزوتراپی فقط باید در کلینیکی انجام شود که هم تخصص و دانش لازم را داشته و هم مجاز به استفاده از داروهای مزوتراپی باشد.

هزینه مزوتراپی در سال 1402 (2023)

پس از آشنا شدن با مزوتراپی و جزییات روش آن، یکی از مسائلی که بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد، قیمت مزوتراپی است.

قیمت مزوتراپی با توجه به بسیاری از عوامل مانند کلینیک محل انجام عمل، پزشک، مواد مورداستفاده، نوع درمان، جلسه و مدت‌زمان درمان، محلی که کلینیک در آن انجام می‌شود متفاوت است. جهت تعیین قیمت، دریافت مشاوره و معاینه توسط پزشک با کارشناسان کلینیک ویستان تماس حاصل فرمایید.

بدیهی است کلینیک‌ها و پزشکانی که دارای گواهی، مجوز و مجاز برای تجویز داروهای مزوتراپی هستند باید در اولویت قرار گیرند.

هرگز نباید با انتخاب کلینیکی که مجاز به انجام مزوتراپی نیست، سلامت خود را به خطر بیندازند.

مزوتراپی در چه شرایطی نباید انجام شود؟

مزوتراپی در شرایط خاصی توصیه نمی‌شود، این شرایط عبارت‌اند از:

  • زنان باردار
  • مادران شیرده
  • افرادی که سابقه معلولیت دارند
  • بیماران دیابتی که مجبور به استفاده از انسولین هستند
  • بیماران سرطانی
  • بیماران مبتلابه اختلالات انعقادی خون
  • افرادی که به هر ماده‌ای که در فرآیند میکرواینجکشن استفاده می‌شود، حساسیت دارند
  • افرادی که مشکل کهیر دارند
  • افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی که با استفاده از چندین دارو درمان می‌شوند

فواید مزوتراپی صورت و پوست

  • داشتن ظاهری شاداب، سالم و بانشاط و پوستی روشن.
  • برطرف کردن مشکلات پوستی مانند تورم، کبودی و قرمزی زیر چشم، پاک کردن چربی‌های ذخیره‌شده.
  • از بین بردن چین‌وچروک‌های ناشی از پیری پوست
  • درمان جای زخم، ترک و تمام لکه‌های روی سطح پوست
  • پوست را با رطوبت اشباع می‌کند و آن را سالم، روشن، پرتر و سفت‌تر می‌کند.
  • باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.
  • از بین بردن کک‌ومک صورت

بهترین کلینیک تخصصی مزوتراپی در تهران

مزوتراپی و همه‌ی آنچه درباره آن گفته شد روشی است برای جوان‌سازی، تجربه دوباره شور و شوق جوانی، داشتن ظاهری شاداب، سالم و بانشاط و از هم مهم‌تر پوستی روشن و سالم است. چنانچه در این زمینه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی دارید همین‌الان با کلینیک ویستان و تیم متخصصین ما تماس بگیرید.

ما دوباره لبخند را به شما بازمی‌گردانیم!

بیشتر بخوانید:

بهترین کلینیک تزریق ژل و بوتاکس

مزوتراپی صورت برای لک

بهترین و موثرترین روش های جوان سازی پوست

مزوتراپی مو

3 دیدگاه دربارهٔ «مزوتراپی یا راز جوانی در عصر جدید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084