بهترین و موثرترین روش های جوان سازی پوست

بهترین و موثرترین روش های جوان سازی پوست
77 / 100

امروزه روش ها و درمان های پزشکی گوناگونی برای مراقبت از پوست و رفع نگرانی های پوستی وجود دارد که روز به روز پیچیده تر و گسترده تر نیز می شوند. در حال حاضر مجموعه‌ای از روش‌های پیشگیرانه برای مقابله با طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی وجود دارد، از آسیب‌های ناشی از آفتاب و چین و چروک گرفته تا اختلال در افزایش رنگدانه، جای جوش و موارد دیگر. در این مقاله سعی داریم بهترین و موثرترین روش های جوان سازی پوست را به شما عزیزان ارائه دهیم.

توسعه تکنیک‌های پیشرفته جوان‌سازی پوست توسط تعداد زیادی از پزشکان و افراد فعال در این حوزه، انجام شده است که هدف آنها این است که درون افراد مسن و یا بیمار، حس جوانی را زنده کنند. آخرین تکنیک های جوانسازی پوست، با رویکرد پیشگیرانه هستند که زمان بهبودی بسیار کوتاه تری دارند و می توانند به پیشرفت های ظریفی دست یابند و بسیار طبیعی به نظر برسند. در ادامه قصد داریم بهترین و موثرترین روش های جوان سازی پوست و رایج ترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک های ریز، جای جوش، رنگدانه های ناهموار و سایر نواقص پوستی را معرفی نماییم.

  1. بوتاکس

در حال حاضر بوتاکس یکی از روش های جوانسازی پوست می باشد و جزء محبوب ترین درمان های چین و چروک و ضد پیری موجود است. روش بوتاکس از لحاظ هزینه، نسبتاً مقرون به صرفه است، خطرات کمی دارد و نیازی به زمان بهبودی ندارد. بوتاکس ترکیبی از سم بوتولینوم است که به صورت هدفمند برای صاف کردن چین و چروک های صورت، ناحیه چشم و گردن که در اثر حرکات تکراری مانند لبخند زدن، اخم کردن یا بالا بردن ابرو ایجاد می شود، تزریق می شود. همچنین بوتاکس برای کاهش درجه حرکت ماهیچه ها استفاده می شود، در نتیجه چین و چروک های موجود را نرم می کند و از تشکیل خطوط عمیق در آینده جلوگیری می کند.

بهترین و موثرترین روش های جوان سازی پوست
  1. فیلرهای پوستی

یکی دیگر از بهترین و موثرترین روش های جوان سازی پوست، فیلرهای پوستی است. در حدود 20 سال گذشته، فیلرها یا پرکننده های پوستی انقلابی در درمان چین و چروک های پوستی ایجاد کردند. اسید هیالورونیک (HA) یک ابزار بسیار ایمن و انعطاف پذیر برای درمان پیری صورت است. فیلرهای پوستی مبتنی بر HA معمولا توسط یک پزشک ماهر تزریق می شوند. از فیلرهای پوستی اغلب برای موارد زیر استفاده می شود.

  • پر کردن گونه
  • رفع گودی دور چشم
  • رفع خطوط لبخند از کنار بینی تا دهان
  • پر کردن چین های روی فک
  • رفع خطوط اخم بین دو ابرو
  • بازسازی لب ها

اثر فیلرهای پوستی موقتی است و برای نتایج بهینه، تزریق باید به صورت دوره ای تکرار شود. به طوری که هر 4 تا 6 ماه یکبار برای ترمیم حجم لب، تقریبا هر 12 ماه یکبار برای خطوط بینی، گونه ها و لب ها باید تزریق شوند. ورزش، استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، دمای محیط، لیزر و درمان‌های RF می‌تواند بر مدت زمان و سرعت تجزیه پرکننده‌ها یا فیلترهای HA تأثیر بگذارد و شارژ مکرر را ضروری کند.

  1. پیلینگ شیمیایی

پیلینگ شیمیایی یک روش جوانسازی پوست می باشد که با لایه برداری شیمیایی برای درمان چین و چروک، زخم های سطحی، لکه ها و یا آکنه که در اثر افزایش سن و تغییر رنگ، استفاده می شود.  پیلینگ شیمیایی یک محلول اسیدی است که برای حل کردن سلول های پوست و برداشتن لایه های بالایی اپیدرم استفاده می شود. نوع و قدرت محلول اسیدی تعیین می کند که تا چه عمقی از پوست نفوذ کند و تأثیرات حاصل از آن را تعیین می کند. معمولا از اسید تری کلراستیک (TCA) برای درمان آکنه و جای زخم استفاده می شود و لایه های بیرونی پوست با یک فرآیند شیمیایی کنترل شده از بین می رود. به این ترتیب، سطح پوست به بازسازی و رشد مجدد تشویق می‌شود، در حالی که کلاژن سازی در لایه‌های بالایی پوست تقویت می‌شود. یک درمان بسیار فشرده‌تر، لایه‌برداری با لیزر Sciton HALO/Micropeel است که برای صاف کردن و تجدید سطح پوست طراحی شده است. عنصر لیزر HALO کلاژن جدیدی در قسمت حساس و میانی پوست ایجاد می کند و قرمزی و رنگدانه ها را برطرف می کند. فواید آن بسیار بیشتر از لایه‌برداری‌های شیمیایی خفیف تا متوسط مانند لایه‌برداری گلیکولیک و TCA است.

  1. میکرونیدلینگ

تاکنون محبوب ترین درمان برای جای زخم آکنه، میکرونیدلینگ است. این روش برای درمان آسیب های ریز روی پوست طراحی شده است که تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند. دستگاه‌های مورد استفاده برای میکرونیدلینگ عبارتند از درماپن، یک دستگاه الکترونیکی مهر زنی سوزن. کرم بی حس کننده موضعی که می توان آن را قبل از میکرونیدلینگ برای کاهش هر گونه درد و ناراحتی استفاده کرد، همچنین می توان از مواد درمانی مانند اسید هیالورونیک یا اسید اسکوربیک به منظور نفوذ عمیق در پوست استفاده کرد. میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی روش دیگری برای تحریک کلاژن است، انرژی حرارتی ایجاد شده توسط فرکانس رادیویی، اثر سوزن زدن را تقویت می کند.

روش میکرونیدلینگ نسبتاً بدون خطر و ارزان است. یکی از مزایای اصلی این روش، بهبودی سریع آن است و قرمزی معمولاً پس از یک روز فروکش می‌کند. بنابراین میکرونیدلینگ یک روش سریع و مناسب برای درمان جای زخم و آکنه می باشد که نیاز به مرخصی از کار نخواهید داشت.

  1. بازسازی پوست با لیزر

بدون شک، لایه برداری پوست با لیزر یکی از بهترین راه ها برای جوانسازی پوست و مقابله با شایع ترین نگرانی های پوستی از جمله چین و چروک، لکه های پیری، لکه های خورشیدی، قرمزی و التهاب، جای زخم آکنه و موارد دیگر است. لیزر درمانی برای خطوط و چین و چروک های متوسط و عمیق بسیار موثر است و می تواند رنگ، بافت و سفت شدن پوست را بهبود بخشد. روش بازسازی پوست با لیزر، توانایی هدف‌گیری انواع خاصی از سلول‌ها در لایه‌های متمایز پوست را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084