اسکین کر

اسکین کر
87 / 100

اسکین کر به ما می‌آموزد چگونه می‌توان اقدام به بازسازی و ترمیم پوست کرد

با افزایش سن، پوست انسان نیز مانند سایر اندام‌ها شروع به تغییرات قابل‌توجهی می‌کند، از نیمه دهه بیست‌سالگی، تولید الستین و کلاژن که رشته‌های پروتئینی مهم، کلیدی و اصلی بدن بوده و سلول‌های میانی پوست را می‌سازد و موجب استحکام و سفت شدن پوست و خاصیت انعطاف‌پذیری آن می‌شود، کاهش‌یافته و به‌مرور پوست رطوبت خود را ازدست‌داده خشک و افتاده می‌گردد، اما آنچه که به‌عنوان خبر خوب می‌توان یادآور شد این است که با مراقبت‌های مختلف می‌توان روند پیری را کند کرده و شادابی آن را حفظ کرد به‌شرط آن‌که با شروع نشانه‌ها و علائم پیری اقدامات لازم انجام گیرد.

کلینیک زیبایی ویستان تلاش می‌کند با گروه مجرب اسکین کر تراپیست‌های متخصص خود پس از شناسایی علائم پیری پوست، درمان مناسب و ضروری را آغاز کند.

علائم پیری پوست

علائم پیری پوست می‌تواند به یکی از اشکال زیر و یا ترکیبی از آنها در افراد پدیدار شود:

  • افتادگی و شل شدن پوستی
  • پیدا شدن خطوط چین‌وچروک
  • پدیدار شدن لکه‌های تیره پیری
  • کدر شدن پوست
  • کاهش حجم صورت

جالب است که بدانیم برای درمان این علائم هیچ‌گاه دیر نیست و در هر شرایط سنی می‌توان با استفاده از روش‌های «اسکین کر» اقدام به بازسازی و ترمیم پوست کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره پیری پوست و جوان‌سازی صورت یا هر آنچه در این زمینه نیاز دارید با کلینیک زیبایی ویستان تماس بگیرید. ما توصیه‌های ارزنده‌ای برای شما داریم!

https://dermatologyclinic.ir/wp-content/uploads/2023/06/1-2.mp4

اسکین کر چیست؟

اسکین کر (skin care) به کلیه مراقبت‌ها و اقداماتی گفته می‌شود که برای شادابی، سالم نگه‌داشتن و جوان‌سازی پوست، اعم از خانگی و تخصصی، انجام می‌گیرد. در وهله اول یک رژیم غذایی سالم به ما کمک می‌کند پوستی سالم داشته باشیم، نوشیدن آب کافی، خوردن میوه و سبزیجات به‌ویژه موادی که حاوی ویتامین‌های دی، ای، ث و ک هستند، اجتناب از تابش مستقیم نور خورشید بیش‌ازاندازه، بدیهی‌ترین روش‌های محافظت از پوست است.

با بالا رفتن سن و شروع میان‌سالی، پوست رطوبت خود را به‌مرور ازدست‌داده، کشسانی رشته‌های کلاژنی از بین رفته و نیاز به مراقبت‌های ویژه غیر از روش‌های معمول خواهد داشت، علاوه بر آسیب‌های پوستی دوران میان‌سالی، عوامل دیگری مانند ابتلا به بیماری، تغییرات هورمونی، آب‌وهوا باعث بروز مشکلات پوستی در سنین نوجوانی و جوانی نیز می‌شود که نیاز به مراقبت‌های بیشتر و درمان ویژه پیدا می‌کند.

شناخت نوع پوست اعم از چرب، خشک، نرمال و یا ترکیبی از این انواع که عموماً ژنتیک بوده، مؤثرترین راه برای مقابله با انواع بیماری‌ها و مشکلات پوستی بوده و به درمان و بهبود آن کمک شایانی می‌کند زیرا هر نوع پوست نیاز به مراقبت‌های خاص دارد. تشخیص نوع پوست توسط خود افراد با روش‌های گوناگون حتی خانگی امکان‌پذیر است اما بدیهی است درمان آن نیاز به پزشک متخصص و مجرب در این رشته داشته تا با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مخصوص خدمات لازم را توسط افراد دوره‌دیده در این حوزه که اسکین کر تراپیست نام دارند برای مراجعه‌کنندگان ارائه دهند.

داشتن پوستی شفاف جوان و سالم تنها با مشاوره، درمان و با استفاده از محصولات مورد تائید کلینیک‌های زیبایی میسر است، کلینیک زیبایی ویستان در تمامی موارد و مراحل درمان با مراجعین خود همراه خواهد بود تا بهترین راهکارهای مراقبت از پوست را برای مراجعه‌کنندگان به کار بگیرند.

 کلینیک زیبایی ویستان با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی فراخور پوست افراد، از تزریق چربی و ژل گرفته تا تکنیک‌های مختلف جوان‌سازی و سفت کردن پوست برای درمان چین‌وچروک، افتادگی و کاهش حجم رنگ‌دانه‌های پوست گامی مؤثر در جهت سلامت و زیبایی ظاهر شما برمی‌دارد.

درمانگرهای مراقبت از پوست یا اسکین کر تراپیست‌ها چه کسانی هستند؟

اسکین کر تراپیست‌ها یا همان درمانگران مراقبت از پوست، پزشکان عمومی هستند که با گذراندن دوره‌های آموزشی جامع تکنولوژی پوست و زیبایی با آشنایی و استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات تخصصی روز این حوزه، پس از دریافت مدرک رسمی یکی از مراکز معتبر آموزشی، مبادرت به درمان مشکلات پوستی و زیبایی مراجعین در مطب خود یا کلینیک‌های پوست و زیبایی می‌کنند.

این متخصصین با تکیه‌بر آموخته‌ها و دانش خود قادر به تشخیص اختلالات پوستی مراجعین بوده و با مشاوره قبل از درمان راهکار متناسب با پوست فرد را معرفی می‌کنند. این درمانگرها با روش‌ها و اصول علم زیبایی یا استتیک آشنایی کامل دارند. حوزه عمل درمانگران پوست شامل درمان‌های مبتنی بر لیزر و نور، روش‌های بازسازی اپیدرم یا لایه سطحی پوست و میکرونیدلینگ است.

هر موسسه یا مرکز آموزشی سرفصل‌های مخصوص به خود را در رابطه با دوره‌های آموزشی اسکین کر دارد اما سرفصل‌های آموزشی که در مراکز آموزشی معتبر تدریس می‌شود بدین قرار است:

  • فیزیک و کلیات لیزر
  • مروری بر پروسه پیری پوست و چگونگی انتخاب مراجع مناسب جهت امور زیبایی و لیزر
  • لیزر و منابع نوری کاهش موهای زائد
  • لیزر رفع خال‌کوبی و ضایعات پیگمنته پوست
  • لیزر جوان‌سازی غیرتهاجمی پوست
  • لیزر ضایعات عروقی
  • لیزرهای لایه‌بردار پوست
  • ایمنی لیزر
  • مروری بر دستگاه‌ها و روش‌های نوین مؤثر بر جوان‌سازی صورت اعم از هایفو، آر اف، اندولیفت، فوتونا و …

روش‌های مراقبت از پوست چیست؟

شاید در سال‌های ابتدایی زندگی، پوستی ایده آل داشته باشیم اما باگذشت زمان پوست نیز مانند سایر اندام‌های بدن فرسوده شده و نیاز به محافظت و نگه‌داری خواهد داشت، شستشو و پاک‌سازی پوست، لایه‌برداری سلول‌های مرده یا پیلینگ، در کلیه مراحل زندگی مهم و برای مرد و زن، پیر و جوان ضروری است، آب‌رسانی و کلاژن سازی برای پوست‌های خشک و افرادی که به دوران میان‌سالی رسیده‌اند راهی مؤثر است تا طراوت پوست خود را بازیابی کنند، متخصصین کلینیک زیبایی ویستان مصمم هستند تا با مشاوره و تجهیزات لازم با ارائه خدمات زیبایی به مراجعین خود این اطمینان را بدهند که پس از درمان رضایت کامل خود را از ظاهر خود به دست بیاورند.

پاک‌سازی پوست

 منظور از پاک‌سازی پوست همان برداشتن سلول‌های مرده از لایه خارجی و سطحی پوست است و پاک کردن آلودگی‌های آن به روش‌های مختلف، با پاک‌سازی پوست جوش‌های سرسیاه، جوش‌های متورم و لک‌های پوست از بین رفته و طراوت و شادابی خود را بازمی‌یابد.

برای پاک‌سازی می‌توان از شستن منظم پوست با آب و پاک‌کننده‌های مناسب پوست، بخور دادن و مرطوب کننده‌های مخصوص استفاده کرد، غیر از روش‌های خانگی، کلینیک‌های زیبایی معتبر با تجهیزات و وسایل مختلف برای پاک‌سازی زیر نظر پزشک متخصص و مجرب خدمات گوناگونی را ارائه می‌دهند.

کلاژن سازی

با بالا رفتن سن تولید کلاژن کند می‌شود خوب است که بدانیم کلاژن و الاستین رشته‌های پروتئینی مهم و اصلی بدن هستند و از سلول‌های سازنده مهم لایه میانی محسوب شده و باعث استحکام و جوان ماندن پوست می‌شوند، با بالا رفتن سن تولید این پروتئین‌ها کاهش‌یافته و به‌تدریج پوست رو به چروکی می‌رود، کرم‌های حاوی کلاژن به بازسازی پوست کمک می‌کند، همچنین تغذیه مناسب سرشار از ویتامین‌های مختلف کلاژن سازی را افزایش می‌دهد، کلینیک‌های تخصصی زیبایی تکنیک‌های متفاوتی را جهت کلاژن سازی پوست مانند مزوتراپی یا هایفو تراپی، برای مراجعین معرفی می‌کنند.

لایه‌برداری پوست یا پیلینگ

فرایند جدا کردن سلول‌های مرده پوست از لایه خارجی آن‌که ظاهر پوست را کدر و تیره نشان می‌دهد به‌منظور رشد سلول‌های جدید، برای شادابی و جوان شدن آن را لایه‌برداری می‌گویند، پس از روش‌های خانگی مانند ماسک‌های لایه‌بردار و اسکراپ‌های پاک‌کننده، کلینیک‌های زیبایی روش‌های متعددی ازجمله میکرودرم که یک لایه‌بردار عمیق است را پیشنهاد می‌دهند. و با استفاده از دستگاه، کریستال‌های ریز را روی سطح پوست می‌ریزد عمل لایه‌برداری را انجام داده و سلول‌های مرده را از پوست جدا می‌کند.

آب‌رسانی پوست

حفظ رطوبت پوست با روش‌های متفاوت خانگی و کلینیکی را آب‌رسانی می‌گویند، بدیهی است که نوشیدن آب ساده‌ترین راه آب‌رسانی بوده و می‌توان با نوشیدن روزانه آن به میزان کافی آب لازم به بافت و سلول‌های بدن را تأمین کرد، اما با افزایش سن که رطوبت پوست به دلایل مختلف کاهش پیدا می‌کند باید از روش‌های گوناگون متناسب با شرایط افراد برای افزایش رطوبت پوست کمک گرفت ازجمله این روش‌ها استفاده از مرطوب‌کننده یا آب‌رسان‌های مورد تائید متخصصین این حوزه است.

اسکین کر تراپیست‌ها یا همان درمانگران مراقبت از پوست، پزشکان عمومی هستند که با گذراندن دوره‌های آموزشی جامع تکنولوژی پوست و زیبایی با آشنایی و استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات تخصصی روز این حوزه، پس از دریافت مدرک رسمی یکی از مراکز معتبر آموزشی، مبادرت به درمان مشکلات پوستی و زیبایی مراجعین در مطب خود یا کلینیک‌های پوست و زیبایی می‌کنند.

اما با بالا رفتن سن حفظ و آب‌رسانی پوست با روش‌های خانگی کافی نبوده و روش‌های کلینیک‌های زیبایی می‌تواند راه مؤثرتری برای درمان این مشکل پوستی باشد. یکی از این روش‌هایی که در کلینیک زیبایی ویستان به این منظور برای مراجعین ارائه می‌شود مزوتراپی است، در این تکنیک با تزریق محلول‌های مخصوص حاوی پروتئین کلاژن سازی صورت گرفته و پوست هیدارته می‌شود و به عبارتی رطوبت لازم خود را بازیابی می‌کند.

بخشی از تکنیک‌های درمان و جوان‌سازی پوست که در کلینیک زیبایی ویستان توسط اسکین کر تراپیست‌های مجرب و حرفه‌ای انجام می‌شود عبارت‌اند از: تزریق چربی، تزریق مزوژل، دستگاه اولتراپی، دستگاه یولیزر، دستگاه فوتونا، کربوکسی تراپی، سابسیژن، آر اف اسکارلت، مزوبوتاکس، تزریق پروفایلو، تزریق فیلر، لیزر اربیوم، پلاسما سل تراپی، هایفوتراپی، کیوپلاس اولتراسل، تزریق بوتاکس، لیفت با نخ، آر اف ونوس ویوا، لیزر جوان‌سازی آیکون، دستگاه پلاسمای سرد، دستگاه پلاسماجت، میکرونیدلینگ، درمااکسی، میکرودرم ابریژن، آنالیز پوست صورت، دستگاه اندولیفت، لیزر کیوسوئیچ مدلایت، مزوتراپی پوست، لیزر Co2 فرکشنال، هایفوتراپی دابلو، هایفوتراپی دست.

چنانچه نیاز به توضیحات بیشتری در این زمینه‌ دارید با کارشناسان متخصص ما در کلینیک زیبایی ویستان تماس بگیرید و تمام اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین کلینیک تزریق ژل و بوتاکس

هایفوتراپی روشی نوین در جوان‌سازی صورت

مزوتراپی یا راز جوانی در عصر جدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084