لیزر درمانی صورت
94 / 100

فهرست مطالب

لیزر درمانی، فناوری جدید در خدمت جوان و زیباسازی پوست

لیزر درمانی پوست یک نیاز و یک روش درمانی جدید برای تجربه دوباره جوانی و شور و اشتیاق زندگی شاد و بانشاط است.

امروزه رشد و گسترش فناوری و تکنولوژی‌های نوین به ما کمک کرده تا زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشیم. این مهم همه‌ی زمینه‌ها را در برگرفته و در عرصه بهداشت و سلامتی، به‌ویژه درمان مشکلات پوستی، زیباسازی و جوان‌سازی پوست، رفع چین‌وچروک صورت نتایج خیره‌کننده هم به دنبال داشته است.

همه‌ی ما دوست داریم پوستی سالم، شفاف و درخشان داشته باشیم اما متأسفانه این واقعیت وجود دارد که بسیاری از توصیه‌های مراقبت از پوست کارکردی ندارند و باید از روش‌های مختلف برای حفظ طراوت و شادابی پوستمان استفاده کنیم.

مراقبت از پوست به معنی مراقبت و نگهداری اساسی بزرگ‌ترین اندام ما، یعنی پوست است. پوست نقش مهمی در محافظت از ما در برابر عوامل بیماری‌زای بیرونی ایفا می‌کند و تمام‌اندام‌های داخلی را سر جای خودش نگه می‌دارد. همان‌طور که مرتب دندان‌های خود را مسواک می‌زنیم، پوست هم به همین شکل نیاز دارد تا عملکرد صحیح خود را حفظ کند. 

مراقبت و رسیدگی به پوست برای ما فواید پزشکی و زیبایی بسیاری دارد. درست است که نمی‌توان جلوی گذر عمر را گرفت، اما با یک برنامه منظم و توجه و رسیدگی به پوست، می‌توانیم خطوط ریز، چین‌وچروک، لکه‌های تیره و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را کاهش دهیم.  

گروهی از مجرب‌ترین متخصصان پوست در کلینیک زیبایی ویستان گرد هم آمده‌اند تا با آخرین یافته‌های دانش پزشکی، تجهیزات مدرن و بهره گرفتن از تخصص و تجربه‌های ارزشمند، شما را در رسیدن به پوستی سالم و درخشان یاری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید.

لیزر درمانی پوست

امروزه روش‌های گوناگونی برای درمان مشکلات پوستی وجود دارد که به فراخور افراد هرکدام علاقه‌مندان و طرفداران خود را دارد. گروهی به درمان‌های گیاهی، سنتی یا استفاده از انواع کرم و پودر و دارو علاقه‌مندند و گروهی روش‌های علمی جدید را دنبال می‌کنند که طبیعی است هرکدام از این روش‌ها مزایا و عملکرد خاص خود را دارند.

در کنار همه این‌ها امروزه جوان‌سازی پوست و رفع مشکلات آن با روش‌هایی مانند تزریق ژل و بوتاکس (که چند سالی است به‌شدت محبوبیت پیداکرده)، هایفوتراپی (یک روش مکمل درمانی است که پس از عمل جراحی زیبایی مانند لیفت صورت یا لیپوساکشن نیز استفاده می‌شود) و مزوتراپی (یک روش درمانی ایمن و مؤثر است برای رفع مشکلات پوستی ازجمله رفع چین‌وچروک، لکه‌های پوستی ناشی از اشعه آفتاب یا افزایش سن، چاق شدن ناحیه‌ای و درمان ریزش مو) انجام می‌شود.

چنانچه در این زمینه‌ها نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید کارشناسان متخصص کلینیک زیبایی ویستان آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌های شما و معرفی بهترین کلینیک‌های زیبایی در تهران همراه با بهترین متخصصان پوست و زیبایی در تهران و بهترین و ایمن‌ترین کلینیک‌های زیبایی پوست هستند. همین‌الان با ما تماس بگیرید.

https://dermatologyclinic.ir/wp-content/uploads/2023/06/1.mp4

لیزر درمانی پوست صورت

یکی از بهترین روش‌هایی که امروزه برای جوان‌سازی پوست، زیباسازی و ترمیم پوست، از بین بردن آکنه و لک‌های پوستی، همچنین از بین بردن جای زخم‌های سطحی و عمیق به‌طور فراگیر و گسترده استفاده می‌شود لیزر درمانی پوست است. این روش با ایجاد بافت جدیدی از پوست، جوانی و شادابی دوباره را به پوست شما بازمی‌گرداند.

 لیزر درمانی پوست چیست؟

لیزر درمانی پوست یک روش درمانی ایمن و غیرتهاجمی برای بازگرداندن پوست شما به بافت اولیه آن است تا نرم‌تر، شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. به کمک لیزر می‌توان لکه‌ها، آکنه و زخم‌های ناشی از جوش یا عمل جراحی را از بین برد، چین‌وچروک صورت را بهبود بخشید و منافذ بزرگ و تغییر رنگ پوست را کاهش داد.

لیزر درمانی را می‌توان در هر قسمت از بدن انجام داد و محدود به‌صورت نیست. پوست‌های ظریفی که به دلیل قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید روی گردن یا قفسه سینه آسیب می‌بینند و ترک‌های پوستی به‌راحتی قابل‌درمان هستند. این نوع درمان باعث می‌شود کلاژن بازسازی شود درحالی‌که بر بقیه سطح پوست تأثیر نمی‌گذارد.

در لیزر درمانی پوست با استفاده از فناوری لیزر فرکشنال لایه‌های ناسالم پوست از بین می‌رود و با تحریک و شتاب بخشیدن به رشد کلاژن باعث جوان‌تر و شفاف‌تر شدن پوست می‌شود.  این روش درمانی به دلیل غیرتهاجمی بودن نیاز به بستری شدن ندارد و اغلب به‌صورت سرپایی در کلینیک‌های معتبر تخصصی یا فوق تخصص زیبایی انجام می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره لیزر درمانی پوست و جوان‌سازی صورت یا هر آنچه در این زمینه نیاز دارید با کلینیک زیبایی ویستان تماس بگیرید. ما توصیه‌های ارزنده‌ای برای شما داریم!

انواع لیزرهای پوست و جوان‌سازی

لیزر درمانی و جوان‌سازی پوست انواع مختلفی دارد و بسته به کاربردهای گوناگون آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. از جوان‌سازی پوست گرفته تا از بین بردن جای لک، جوش، چین‌وچروک، زگیل، برجستگی‌های چربی، موهای زائد و غیره.

لیزر دی‌اکسید کربن یا CO2

یکی از پرکاربردترین لیزرهای درمانی، لیزر دی‌اکسید کربن است که به‌وسیله آن لایه‌برداری‌های عمقی پوست انجام می‌شود. همچنین جوان‌سازی پوست، برطرف کردن عارضه‌های پوستی، بهبود جای زخم و آکنه، از بین بردن جای جوش، چین‌وچروک، زگیل و برجستگی‌های چربی هم با این روش قابل‌درمان است.

لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال، یکی از جدیدترین روش‌های جوان‌سازی و ترمیم پوست است که از انرژی نور استفاده می‌کند و آسیب و تهاجم آن هم اندک است. این روش برای از بین بردن لک‌های چین‌وچروک به‌ویژه در میان‌سالی به بالا بسیار عالی است.

لیزر اربیوم(Erbium)

لیزر اربیوم گزینه بسیار مناسبی است برای افرادی که پوست تیره دارند و به دنبال جوان‌سازی با لیزر هستند. با این روش جای زخم و خطوط سطحی روی پوست به‌خوبی از بین می‌رود و چون بافت پوست، آسیبی نمی‌بیند و تنها به‌وسیله تحریک کلاژن سازی، جوان‌سازی اعمال می‌شود، محبوبیت بسیاری بین همه مراجعان پیداکرده است. مزیت دیگر این روش درمانی کاهش دوران بهبودی کامل است که گاه کم‌تر از یک هفته است.

لیزر تولیوم (Thulium)

لیزر تولیوم یک روش درمانی و جوان‌سازی است که بازیابی پوست شما را از داخل به بیرون تضمین می‌کند و دارای سیستم لیزری پیشرفته است.

لیزر فوتونا (Fotona)

یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های درمان و جوان‌سازی پوست استفاده از لیزر فوتونا است. در این روش درمانی غیرتهاجمی مراحل جوان‌سازی از داخل دهان و از روی پوست انجام می‌شود و همین موضوع باعث می‌گردد بدون نیاز به مواد تزریقی، شکل و فرم استحکام و سفت بودن در پوست ایجاد شود. شگفت‌انگیز است که جوان‌سازی با دستگاه چهاربعدی فوتونا با دو طول‌موج و 4 مرحله درمان اقدامات کامل، جوان‌سازی پوست لایه­‌های عمیق، میانی و سطحی، ساختار پوست را بهبود می‌­بخشد.

چنانچه نیاز به توضیحات بیشتری در زمینه‌ لیزر درمانی پوست دارید با کارشناسان متخصص ما در کلینیک زیبایی ویستان تماس بگیرید و تمام اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنید.

لیزر درمانی چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام لیزر درمانی بعد از مشاوره با پزشک متخصص و مشخص شدن بخش‌هایی از صورت یا بدن که نیاز به ترمیم، جوان‌سازی و یا… دارند از داروی بی‌حسی موضعی به‌صورت تزریق یا کرم موضعی، استفاده می‌شود. با توجه به نوع درمان، اندازه و ابعاد قسمت موردنظر، یک جلسه لیزر بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه زمان پیش‌بینی می‌شود. اگر یک جلسه کفایت نکرد چند جلسه دیگر هم تکرار می‌شود تا درنهایت به شکل ایده آل خود دست‌یابید. توجه داشته باشید هرچه قسمت موردنظر بزرگ‌تر باشد و یا عمق عارضه پوستی بیشتر باشد، به جلسات بیشتری نیاز خواهد بود.

لیزر درمانی پوست یک روش درمانی ایمن و غیرتهاجمی و ملایم است به همین دلیل شما هیچ درد و ناراحتی را تجربه نخواهید کرد. تنها شاید گرمای ملایمی را روی پوست خود حس کنید.

مراقبت‌های پس از لیزر درمانی و جوان‌سازی پوست

مدت‌زمان استفاده از مراقبت از پوست صورت ممکن است بسته به روشی که به‌طور خاص برای فرد اعمال می‌شود متفاوت باشد. مدت‌زمان یک جلسه برنامه‌های عمومی می‌تواند بین 30 دقیقه تا 60 دقیقه متغیر باشد. برای این کار لازم است پس از هر بار لیزر، نواحی تحت درمان به‌وسیله پانسمان، به مدت ۲۴ ساعت پوشانده ‌شوند. توصیه می‌شود در این مدت حدود ۴ یا ۵ نوبت پانسمان را بازکرده و با دست استریل، پماد مخصوصی که توسط پزشک تجویزشده را روی قسمت لیزر شده بمالید. این پماد، از عفونت نواحی تحت درمان پیشگیری می‌کند.

توجه داشته باشید التهاب در نواحی که زیباسازی و ترمیم پوست به‌وسیله لیزر انجام‌شده، طبیعی است. در صورت نیاز، پزشک جهت از بین بردن این التهابات، دارو یا اسپری آستروئیدی تجویز می‌کند. معمولاً طول درمان، بین یک تا دو هفته ادامه خواهد داشت و ضروری است در این مدت مراقبت‌های لازم را رعایت کنید.

کلینیک زیبایی ویستان توصیه‌های ارزنده‌ای در این زمینه دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

لیزر درمانی چه کاربردهایی دارد؟

لیزر درمانی کاربردهایی متعددی دارد و اغلب برای جوان‌سازی پوست و درمان زخم‌های پوستی مورداستفاده بسیار قرار می‌گیرد. در یک نگاه کلی می‌توان گفت لیزرها در رفع چین‌وچروک، از بین بردن ترک‌های پوستی، جوان‌سازی، لایه‌برداری سطحی و عمقی، لیفتینگ و جوان‌سازی پوست، رفع موهای زائد صورت و بدن، رفع لک‌های پوستی، رفع کک‌ومک، رفع بعضی خال‌ها، رفع جای زخم، رفع جای آکنه و جوش، پاک کردن تاتو، رفع ترک‌های پوستی ناشی از حاملگی یا کاهش و افزایش وزن، درمان ضایعات عروقی، ماه گرفتی، واریس‌ها و… به کار می‌رود.

متداول‌ترین کاربردهای لیزر درمانی پوست عبارت است از:

  • لایه‌برداری عمقی پوست
  • شادابی و نشاط دوباره پوست
  • جوان‌سازی پوست‌
  • بازسازی کلاژن
  • از بین بردن ترک‌های پوستی
  • رفع لک‌های پوستی و کبدی
  • کاهش چین‌وچروک‌های پوست
  • از بین بردن جای زخم یا اسکار پوستی و آکنه
  • بهبود وضعیت پوست‌های آفتاب‌سوخته

مزایای لیزر درمانی پوست

درباره اهمیت و کیفیت لیزر درمانی پوست و کارایی آن توضیح دادیم، اکنون توجه شما را به چند نمونه از مزایای این روش درمانی جدید و مدرن جلب می‌کنیم:

  • ایمن برای انواع پوست
  • می‌توان از آن در تمام نواحی بدن استفاده کرد و نتایج مؤثری هم به دست آورد.
  • ازآنجایی‌که این روش غیر جراحی و تزریقی است، برای بیمار یک روش بدون درد، راحت و کوتاه است.
  • این روش درمانی ماندگاری طولانی دارد.
  • در هر نوع پوست و هر نوع رنگ پوستی نتایج مؤثر و زیبایی دارد.

آیا برای لیزر درمانی پوست محدودیت سنی وجود دارد؟

مراقبت از پوست صورت باید با توجه به نوع پوست فرد و مطابق با نیازهای آن انجام شود. این کار باید به‌صورت مداوم باشد تا نتایج آن مؤثر و ماندگار باشد. عمده مشکلات پوستی معمولاً برای افراد میان‌سال به بالاست اما اگر شما هم دچار عارضه‌های پوستی هستید و بیش از 20 سال سن دارید در این زمینه دچار محدودیت نخواهید بود. اگر از چین‌وچروک‌ و خطوط سطحی در قسمت‌هایی از صورتتان یا اطراف چشم، دهان و پیشانی، رنج می‌برید درنگ نکنید و از زیباسازی و ترمیم پوست با لیزر استفاده کنید.

اگر جای زخم یا آکنه در صورتتان وجود دارد یا لکه در صورت آزارتان می‌دهد، لیزر پوست بهترین روش برای بهبود وضعیت پوست‌تان است.

توصیه ما به شما این است برای هر تصمیمی در زمینه لیزر درمانی حتماً با یک پزشک باتجربه و متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید. در کلینیک زیبایی ویستان شما می‌توانید به‌طور کامل هر اطلاعاتی که در زمینه لیزر درمانی و روش‌های مناسب درمان زیبایی پوست و جوان‌سازی نیاز دارید دریافت کنید و در بهترین کلینیک لیزر در تهران درمان خود را با ایمنی و آرامش کامل انجام دهید.

لیزر درمانی پوست یک روش درمانی ایمن و غیرتهاجمی و ملایم است به همین دلیل شما هیچ درد و ناراحتی را تجربه نخواهید کرد. تنها شاید گرمای ملایمی را روی پوست خود حس کنید.

آیا لیزر درمانیبرای مردان هم مناسب است؟

خوشبختانه فناوری جدید لیزر درمانی جنسیت زده نیست و برای آقایان هم مناسب است! در این زمینه هیچ تبعیضی هم بین زن و مرد وجود ندارد، حتی به‌ویژه برای مردانی که دچار مشکلات افتادگی پوست صورت هستند یا چین‌وچروک و لکه در گونه خود دارند، توصیه می‌شود.

آیا لیزر درمانی با درد همراه است؟

پرسش اغلب آن‌هایی که پیرامون لیزر درمانی جست‌وجو می‌کنند همین است و باید در پاسخ این دسته از افراد گفت: خیر! اساساً لیزر درمانی یک روش دردناک نیست. ازآنجایی‌که این روش باانرژی لیزر انجام می‌شود، دردی احساس نمی‌شود. بنابراین در طول عمل هم به‌طور اندک و موردی از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌شود.

فواصل زمانی درمان عارضه‌های پوستبا لیزر چگونه است؟

برای این کار لازم است بین جلسات حداقل یک ماه فاصله باشد. فواصل جلسات با توجه به مشکل بیمار توسط پزشک تعیین می‌شود. ممکن است فواصل مکرر برای برخی از درمان‌های کاربردی وجود داشته باشد.

عوارض لیزر درمانی پوست چیست؟

همواره برای هر عمل جراحی این نگرانی وجود دارد که عوارض ناشی از انجام آن چقدر می‌تواند خطرناک باشد. در مورد لیزر درمانی پوست هم می‌توان گفت این نگرانی وجود دارد. پیش‌ازاین گفته می‌شد ممکن است لیزرها باعث نازایی، سرطان و مسائلی از این نوع شوند اما ازآنجاکه امواج نورانی لیزر فقط در لایه‌های سطحی پوست ساطع می‌شود و هرگز به عمق پوست نفوذ پیدا نمی‌کند، این نگرانی اساساً بی‌مورد است.

با توجه به حساسیت‌های پوستی افراد ممکن است لیزر درمانی در برخی واکنش‌های مختلفی ایجاد کند؛ مثلاً احساس آفتاب‌سوختگی خفیف در پوست یا تورم و قرمزی همراه با خارش و سوزش در نواحی لیزر شده که معمولاً تا چند روز بعد از درمان ادامه خواهد پیدا می‌کند اما هرگز جای نگرانی ندارد.

چه اقداماتی باید بعد از لیزر درمانی پوست انجام داد؟

بعد از لیزر درمانی محافظت از پوست، مهم‌ترین کاری است که از عهده شما برمی‌آید به همین دلیل لازم است مراقبت‌هایی انجام دهید که این موضوع معمولاً دو یا سه هفته پس از جلسات لیزر، پایان می‌یابد؛ اما آنچه بسیار اهمیت دارد، رعایت کلیه نکاتی است که توسط پزشک برای نگهداری و محافظت از محل‌های تحت درمان، توصیه می‌شود. در یک نگاه کلی رعایت این موارد مهم است: متخصصان باتجربه کلینیک زیبایی ویستان توصیه می‌کنند کارهای زیر را پس از انجام جوان‌سازی پوست با لیزر انجام دهید:

  • نواحی تحت درمان را طبق دستور پزشک خود، روزی دو تا پنج بار تمیز کنید.
  • پس از بهبودی پوست، هرروز (حتی داخل منزل) از کرم‌های ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های حساس و جوان‌سازی ‌شده توصیه می‌شود. با مشورت پزشک می‌توانید بهترین کرم ضد آفتاب را برای محافظت از ناحیه‌های درمان شده انتخاب کنید.
  • هرروز مقدار کمی کرم مرطوب‌کننده روی پوست خود بمالید.
  • هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن خود قرار دهید.
  • در روزهای اول و دوم برای تسکین درد، تورم و ناراحتی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از مصرف سیگار پرهیز کنید.
  • مصرف آسپرین و داروهای رقیق‌کننده خون را قطع کنید.
  • مصرف آب و مایعات به مقدار زیاد (از خوردن کمپوت یا آب‌میوه غیرطبیعی خودداری کنید)
  • مصرف میوه و سبزی تازه، تخم‌مرغ و غذاهای دریایی
  • کاهش مصرف نمک و ادویه
  • خودداری از خوردن غذاهایی که ممکن است حساسیت پوستی برایتان ایجاد کند
  • استراحت و خواب کافی
  • عدم حضور در مکان‌هایی مانند استخر، سونا، باشگاه و محیط‌های آلوده، به‌منظور پیشگیری از عفونت و اختلال درروند درمان

برای راهنمایی بیشتر و دریافت اطلاعات کامل درباره لیزر درمانی پوست در تهران و معرفی بهترین مرکز لیزر پوست تهران با کلینیک زیبایی ویستان تماس بگیرید.

مشاهده نخستین نتایج لیزر درمانی پوست

ازآنجاکه جوان‌سازی و لیزر درمانی پوست به میزان پیری پوست، میزان چین‌وچروک‌های صورت یا عمق جای زخم و آکنه و تعداد درمان‌ها بستگی دارد، معمولاً افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب به 4 تا 6 جلسه لیزر درمانی نیاز دارند. در این میان می‌توان بعد از هر بار لیزر درمانی، نتیجه سفت شدن پوست را دید. توجه داشته باشید بازسازی بیشتر کلاژن، لایه‌برداری و سفت شدن پوست همچنان طی 3 تا 6 ماه آینده پس از آخرین درمان انجام می‌شود، این‌زمانی است که بهترین نتایج را می‌توان مشاهده کرد.

توصیه‌های مهم کلینیک زیبایی ویستان برای لیزر درمانی

لیزر درمانی روشی نوین، کارآمد و مؤثر در جوان‌سازی و برطرف کردن مشکلات پوستی است، اما باید توجه داشت استفاده از این تکنولوژی زمانی نتیجه مثبت و ارزنده خواهد داشت که پروسه این کار به‌درستی از سوی شما انجام‌شده باشد.

کلینیک زیبایی ویستان برای آسودگی و اطمینان خاطر شما توصیه‌های مهم و ارزشمندی جهت انجام انواع لیزر پوست دارد که عمل به آنها می‌تواند نتایج رضایت بخشی به همراه داشته باشد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید انتخاب یک پزشک متخصص است که دانش و مهارت کافی برای درمان با لیزرها را داشته باشد. همچنین متناسب با نیازتان بهترین و مناسب‌ترین روش لیزر را برای درمان مشکلات پوستی پیشنهاد کند. اطمینان پیدا کنید پزشک متخصصتان حتماً از تکنولوژی، دستگاه مناسب و استاندارد برای درمان استفاده می‌کند. رعایت این موارد سلامت و درستی درمان را تضمین می‌کند و مانع ایجاد عارضه در افراد خواهد شد.

هزینه لیزر درمانی پوست چقدر است؟

برآورد هزینه لیزر درمانی پوست و جوان‌سازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به تعداد جلسات، تشخیص پزشک و مشکل پوستی بیمار متفاوت است زیرا هرچقدر پوست عارضه بیشتری داشته باشد، وقت، انرژی و جلسات درمانی متعدد نیاز است. همچنین نواحی تحت درمان و میزان حساسیت آنها هم در افزایش هزینه جوان‌سازی پوست با لیزر تأثیر دارد. کلینیک موردنظر برای لیزر درمانی و میزان دستمزد پزشک از دیگر مسائل مهمی است که علاوه بر هزینه، معمولاً روی کیفیت درمان هم تأثیر چشمگیری دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه لیزر درمانی و جوان‌سازی پوست می‌توانید با کلینیک زیبایی ویستان تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین کلینیک تزریق ژل و بوتاکس

مزوتراپی یا راز جوانی در عصر جدید

هایفوتراپی روشی نوین در جوان‌سازی صورت

اسکین کر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084