هایفو تراپی چیست؟

هایفوتراپی چیست ؟
90 / 100

  هایفو تراپی چیست؟

هایفو تراپی یک روش پیشرفته در جوانسازی و لیفت پوست است که بیشتر برای صورت و گردن استفاده می شود. اما شاید بپرسید هایفو تراپی چیست و چکار می کند؟

هایفو (HIFU) در واقع همان امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا هستند که به صورت غیر تهاجمی و شبیه به سونوگرافی استفاده می شوند.

می توان گفت هایفو تراپی قسمتی از پیشرفت علم است که باعث می شود تا درمان ضد پیری پوست به صورت غیر تهاجمی و بدون نیاز به حتی یک برش کوچک انجام شود.  این روش مناسب سنین ۳۰ سال به بالاست که بتوان از پیری زودرس پوست جلوگیری کرد. زیرا این سن برای اکثر ما همان نقطه ای از زندگی است که خط و خطوط نازک را روی پوست خود مشاهده می کنیم و از آن آزرده خاطر می شویم. پس هر چه سریعتر دست به کار شویم نتیجه بهتری می گیریم. چرا که عمق فاجعه کمتر است و تاثیر پذیری پوست بیشتر می باشد.

دستگاه هایفو تراپی در سال ۲۰۰۹ با کاربرد لیفت ابرو توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده یا همان FDA تایید شد و در ادامه در سال ۲۰۱۴ نیز این روش را برای رفع چین و چروک و خطوط گردن و بالای سینه نیز تایید کرد.

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در این زمینه را با شما به اشتراک بگذاریم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای هایفو تراپی چیست؟

همانطور که گفتیم هایفو تراپی به جوانسازی و بالا کشیدن و لیفت پوست کمک کند که این یعنی شل بودن و چین و چروک پوست رفع شده و سطحی صاف و یکدست را برای متقاضی به ارمغان می آورد که باعث شادابی شما می شود و این یعنی همان جوانی و انرژی که شما برای ادامه فعالیت هایتان به آن نیاز دارید. چرا که امروز ظاهر جامعه و مردمش بسیار مهم شده و در برخی از انتخابهای اصلی اهمیت دارد. اما آیا هایفو تراپی می تواند برای همه نقاط مورد استفاده قرار گیرد؟ بیایید با هم جواب این سوال مهم را مرور کنیم.

از جمله نواحی که از هایفو تراپی تاثیر میگیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • لیفت شدن پوست های شل و افتاده مانند،غبغب، خط فک، گونه ها، ابروها و پلکها، گردن و مچ پا، بازو و رانها

    • رفع چروک های پنجه کلاغی کناره های چشم، چروک پیشانی و وسط ابرو

    • رفع خط خنده و اصلاح طرح لبخند

    • زاویه سازی خط فک

    • سفت کردن پوست بعد از لاغری

شما می توانید تاثیر هایفو را در اولین ثانیه ها روند درمان خود مشاهده کنید اما تاثیر اصلی با گذشت چند ماه نشان داده می شود و نیاز به صبوری شما دارد و باید بدانید که با گذشت زمان بهبودی حاصل می شود نتیجه اصلی مشخص خواهد شد. با توجه به شدت مسئله ممکن است برخی افراد برای درمان نیاز به یک جلسه هایفو تراپی داشته باشند، ولی برخی دیگر چندین جلسه لازم داشته باشند تا بهتر نتیجه بگیرند پس در این مورد نظر پزشک مورد نظر خود را حتما جویا شوید. 

بسته به ناحیه تحت درمان و نوع دستگاهی که مورد استفاده قرار گرفته، نتایج هایفو می تواند از 18 ماه تا 3 سال باقی بماند که این فوق العاده هست. پس در واقع شما می توانید از این جادوی قرن استفاده بهینه کنید و جوانی خود را بازیابی کرده و پیری را به تعویق بیندازید. دستگاه هایفو بسته به کارایی و قدرت خود انواع مختلفی دارد که در ادامه مطلب آنها را به شما معرفی می کنیم.

بهترین دستگاه هایفو تراپی چیست؟

درست است که نمی‌توان تاثیرات شگفت هایفو تراپی را نادیده گرفت، اما اینکه شما در چه ناحیه نیاز به هایفو دارید، عمق مسئله در آن ناحیه چقدر است و از همه مهمتر از چه دستگاهی باید برای شما استفاده شود بسیار اهمیت دارد. چرا که انتخاب دستگاه اشتباه ممکن است تاثیر مورد نیاز را برای شما نداشته باشد و یا بالعکس تاثیر مخرب داشته باشد. 

با این حساب خوب نیست که هیچ اطلاعاتی درباره انواع دستگاه هایفو نداشته باشید، هر چند که یادتان نرود تشخیص و انتخاب اصلی و تخصصی با پزشک معتمد شماست و بس. ولی بهتر است که با هم انواع دستگاه های هایفو تراپی را مرور کنیم و با مشخصات آنها آشنا شویم.

دستگاه هایفو اولتراپی

این دستگاه جز اولین دسته از دستگاه های هایفو تراپی است که در سال 2009 در شرکت مرز(MERZ) تولید شد. هایفو اولتراپی اولین دستگاه ساخته شده با تکنولوژی امواج اولترا سوند است و هزینه بسیار بالایی دارد.این دستگاه به دلیل وجود تحریم ها در ایران نمایندگی نداشته و پشتیبانی نمی شود.

این دستگاه جوانساز بخاطر اینکه خدمات خود را بدون درد و خونریزی انجام می دهد و تاثیر گذاری بالایی دارد، دارای محبوبیت زیادی هست به همین دلیل از سال 2009 شرکت های مختلف از هر کشوری شروع به ساخت یک نمونه کپی از این دستگاه فوق العاده نمودند و با نام های تجاری مختلف به بازار عرضه کردند.

در تمام دنیا این تکنولوژی با نام هایفو شناخته می شود اما عرضه نمونه های کپی از هایفو اولتراپی باعث شد تا نمونه این دستگاه با قیمت مناسب تری در اختیار همه قرار بگیرد. انواع دستگاه هایفو به شرح زیر است:

دستگاه هایفو دابلو

هایفو دابلو که در ایران بسیار پرطرفدار است، در کشور کره جنوبی توسط شرکت هایرونیک ساخته شده که دارای سه نسل است که عبارتند از:

  1. هایفو دابل
  2. هایفو دابلو اس
  3. هایفو دابلو گلد 

این دستگاه ها به واسطه سری ها و هندپیس های مختلفی که دارند علاوه بر صورت در نقاط مختلف بدن مثل زانو ، ران، پهلو، شکم، سینه، گردن و بازو مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دستگاه هایفو اولترا فورمر

این دستگاه که توسط شرکت کلاسیس و در کره جنوبی تولید شده سه بار به روزرسانی داشته که هایفو اولترافورمر 1 و 2 به دلیل کاربرد پایین و کمبودهایی که داشتند دیگر تولید نمی شوند.

اما هایفو اولترا فورمر3 که نسل جدید این دستگاه است بخاطر داشتن 5 سری متفاوت در زمینه هایفو صورت و بدن مورد استفاده قرار می گیرد. به ویژه این دستگاه در زمینه لاغری جزو بهترین هاست و بخاطر درد کمتری که برای بیمار ایجاد می کند و همچنین دارا بودن تاییدیه FDA (سازمان غذا و دارو) طرفداران خاص خودش را دارد.

دستگاه هایفو اولترا(هایفو سه بعدی)

هایفو اولترا سه بعدی همان نمونه کپی شده از هایفو اولتراپی آمریکایی توسط کشور چین است، که بخاطر هزینه اقتصادی پایین مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و جز بهترین دستگاه های هایفو تراپی محسوب می شود که در بازار موجود است.

این دستگاه با چند کارتریج(سری) با عمق های ۱.۵، ۳، ۴.۵، ۸ و ۱۳ میلیمتر  تولید شده که برای لیفت افتادگی صورت و رفع غبغب از  عمق های ۱.۵، ۳ و ۴.۵ استفاده می شود و عمق های ۸ و ۱۳ را برای لیفتینگ و جوانسازی بدن به کار می برند.

دستگاه هایفو دلتا (هایفو دو بعدی)

این دستگاه یکی دیگر از کپی های چین می باشد و دو هندپیس جنرال و واژینال دارد، که شامل سه تا هشت کارتریج است که هر کدام توانایی اعمال ده هزار شات را دارند.

هایفو دلتا مانند هایفو اولترا نسبت به کارکرد خودشان قیمت مناسب و اقتصادی دارند .

دستگاه هایفو هایفونیک

هایفو هایفونیک دستگاهی است که توسط شرکت لیزرنیک به روش مهندسی معکوس دستگاه کره ای اولترا فورمر در ایران ساخته شده.  این دستگاه بخاطر اطمینان از اصل بودن در بازار ایران مورد استقبال قرار گرفته و جز بهترین هاست.

دستگاه مینی هایفو

مینی هایفو در واقع یک دستگاه جوانساز خانگی با طول موج پایین تر از دستگاه های اصلی است که به عمق کمتری از پوست نفوذ می کند و تاثیرات سطحی دارد. اما شما نباید انتظار داشته باشید که این نمونه کوچک به قدرت دستگاه های هایفو اصلی کار کند و آن تاثیرات فوق العاده را به شما نشان دهد. به این دلیل که چین و چروک و خطوط عمقی به لایه های زیرین پوست شما رسیده و نیاز به امواج قوی تری برای از بین رفتن دارد. پس اگر شما می‌خواهید تاثیر بهتری بگیرید حتما به کلینیک های تخصصی در این مورد مراجعه کنید.

هزینه هایفو تراپی

هزینه هایفو تراپی چقدر است؟ این یکی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در این زمینه می باشد. اما متاسفانه محدوده هزینه های هایفو تراپی در ایران مشخص نیست زیرا نرخ معینی برای آن مشخص نشده و این به عوامل مختلفی از جمله تعداد مراجعین، تعداد جلسات درمانی، ناحیه تحت درمان، نوع دستگاه و طول عمر آن، شهر، استان و پزشک منتخب شما بستگی دارد. اما در تهران میتوان گفت رنج حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان دارد که این مبلغ ممکن است باز هم تغییر کند. برای پیدا کردن بهترین هزینه بهتر است به چند کلینیک معتبر مراجعه کنید و یا با آنها تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

عوارض هایفو تراپی

پیشتر گفتیم که هایفو تراپی یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی و لیفت پوست است. اما نباید از عوارض کوچک و سطحی آن غافل شد. این عوارض مواردی هستند که قابل تحمل و درمان هستند و نسبت به جراحی و روش های خشن دیگر بیشتر ترجیح داده می شوند. به عنوان مثال برخی تنها به حس سوزن سوزن شدن روی پوست به همراه احساس گرمی خفیف اشاره کرده اند. 

در هایفو تراپی هیچ دردی حس نمی شود، اما اگر حتی یک درصد احتمال درد در افراد حساس وجود داشته باشد از کرم بی حسی یا داروهای خوراکی برای کنترل آن استفاده می شود. همچنین ممکن است در برخی افراد در ناحیه درمان قرمزی یا لک ایجاد شود که در بیشتر موارد چند ساعت پس از درمان از بین می رود. همچنین پزشک برای کنترل و رفع این عوارض در پایان جلسه از کرم های درمانی استفاده می کند. ورم پوستی هم از جمله عوارض نادر این درمان هست که بعد از چند روز برطرف می شود. 

در صورت به وجود آمدن احساس گزگز یا بی حسی این مسئله پس از دو هفته به مرور از بین می‌رود. تیرگی پوست یکی دیگر از عوارض این درمان است که به ندرت اتفاق می افتد اما در صورت بروز ممکن است دائمی باشد. و این می تواند بخاطر استفاده از حرارت ۴۵ تا ۶۵ درجه سلسیوس استفاده از ابزار هایفوتراپی باشد. برای اطلاع از این منظور میتوانید قبل از درمان از تست پوستی پچ (patch) استفاده کنید.

باز هم تاکید می کنیم که این عوارض بسیار نادر است و معمولا خیلی زود برطرف می شوند پس جتی هیچ نگرانی نیست چون روش هایفوتراپی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده و در کشورهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین دکتر هایفو تراپی در تهران 

حتما شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که برای زیبایی و جوانی خود اهمیت زیادی قائل هستید. به شما تبریک می گوییم چرا که شما ارزش وجود خود را درک کرده اید‌. حالا که سلامتی و شادابی خود را در اولویت قرار داده اید قطعا تصمیم دارید از بهترین خدمات برای خود استفاده کنید تا از کیفیت و بهداشت خدمات خود مطمئن باشد.

 اینکه کدام کلینیک یا پزشک بهترین هست و کدامیک بهداشت بهتری دارند و از دستگاه های به روزترین استفاده می کنند برایتان بسیار مهم است و شاید حتی نحوه برخورد پرسنل و ظاهر کلینیک هم برای شما اهمیت داشته باشد. برای اطمینان از این همه دغدغه فکری نسبت به خدمات مورد نیاز ، بهتر است که کلینیک ها و پزشکان فعال و به روز در این زمینه را بشناسید و آنها را بررسی کنید. ما در اینجا لیستی از بهترین کلینیک‌ها و پزشکان هایفو تراپی را آماده کرده ایم و شما میتوانید با بررسی هر کدام بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. در ادامه این مطلب میتوانید لیست را مشاهده کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «هایفو تراپی چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084