عوارض هایفوتراپی صورت

70 / 100

با وجود تعداد زیادی از فیشال های موجود در بازار،انتخاب گزینه مناسب برای شما دشوار است.

سونوگرافی متمرکز صورت با شدت بالا(HIFU) نوید یک روش غیر تهاجمی برای سفت کردن پوست و کاهش ظاهر چین و چروک را می دهد.

این روش که به عنوان “لیفت صورت در زمان ناهار” نیز شناخته میشود؛بسیار سریع است و نواحی خاصی از صورت و گردن را هدف قرار می دهد که نیاز ب جوانسازی دارند.

هایفوتراپی چیست؟ 

هایفو،سونوگرافی متمرکز با شدت بالا،یک درمان غیر جراحی عالی برای لیفت و سفت کردن پوست است.

این فناوری بسیار محبوب است،زیرا هیچ فناوری دیگری نمیتواند هر لایه پوست از جمله لایه ی SMAS را تحریک کند و عملا هیچ از کار افتادگی ندارد. 

حداقل خطر عوارض جانبی یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است.در مقایسه با سایر درمان های سفت کردن یا جراحی، هزینه آن نیز مقرون به صرفه است.

هایفو یک لیفت صورت غیر جراحی با استفاده از سونوگرافی متمرکز است.در طول درمان هایفو،کارتریج های مختلفی برای تمرکز سونوگرافی در عمق های مختلف پوست استفاده می شود.

انرژی متمرکز،گرما تولید می کند که لایه ی SMAS را سفت می کند و باعث تولید کلاژن در لایه ی درم می شود تا ظاهری طبیعی برای لیفت ایجاد کند.

درمورد هایفوتراپی بیشتر بدانید

هایفو تراپی صودت عوارض هایفوتراپی صورت

اگر قصد انجام هایفو صورت را دارید یا درحال انجام این درمان هستید،مهم است که در مورد خطرات و عوارض جانبی هایفو بدانید.

برخی ترسها و نگرانی ها در مورد هر نوع درمان وجود دارد.اگر توسط یک پزشک آموزش دیده به درستی درمان شوید،خطرات عوارض جانبی شدید حداقل است.

همیشه مطمئن شوید که پزشک شما بطور حرفه ای آموزش دیده است.اگر درمان ها به درستی انجام نشود، عوارض جانبی غیر منتظره ای ممکن است اتفاق بیفتد.

قبل از انجام هایفو صورت باید به عوارض جانبی خاصی که در زیر بیان می کنیم توجه کرد:

  • درد

هایفوتراپی به لحاظ غیر تهاجمی بودنش روشی  بدون درد است اما برخی از مراجعین احساس گرما روی پوست و یا گزگز و درد خفیف را گزارش می کنند.

اگرچه این احساس فقط در طول درمان وجود دارد  و بعد از تمام شدن درمان خاتمه می یابد و شما نتایج شگفت انگیز جوان شدن پوست خود را در پایان درمان مشاهده می کنید.

اگر درد خیلی شدید شود،یک متخصص زیبایی با تجربه کرم بی حس کننده یا داروی خوراکی تجویز میکند. لیکن این احساس بسیار نادر است و بسیاری از مراجعین به دارو نیازی ندارند.

هایفو سنتی می تواند بسیار دردناک باشد و بیشتر افراد برای مدیریت درد به کرم بی حس کننده یا تزریق نیاز دارند.

  • لکه دار شدن پوست

این شایع ترین عارضه جانبی گزارش شده توسط بیماران در طی مطالعه ای بود که در مورد اثربخشی HIFU تحقیق می کرد.

نواحی تحت درمان ممکن است قرمز و لکه دار شوند، بخصوص اگر پوست شما حساس و مستعد قرمزی باشد.این عارضه جانبی دائمی نیست،معمولا چند ساعت پس از درمان از بین می رود.

پزشک متخصص یا اپراتور،کرم هایی را برای رفع این مشکل در پایان درمان ارائه می دهد.

  • تورم

پوست متورم از عوارض جانبی نادر هایفو صورت است.از آنجایی که پوست هر فرد متفاوت است،ممکن است تورم ایجاد شود.تورم معمولا پس از چند روز ناپدید میشود،سپس می توانید از مزایای سونوگرافی صورت خود برا کاهش سن قدردانی کنید.

  • بی حسی

هایفو با استفاده از پرتو فراصوت لایه های زیرین پوست،از جمله SMAS،را مورد هدف قرار میدهد در نتیجه این بافت سریعا گرم میشود؛

گرما باعث ایجاد آسیب در سلول های ناحیه ی مورد نظر میشود.آسیب وارد شده باعث افزایش کلاژن سازی سلول ها می شود.گاهی اوقات این آسیب سلولی  می تواند منجر به احساس بی حسی شود.

احساس سوزن سوزن شدن بیشتر در نواحی ظریف مانند چشم ها ولب ها اتفاق می افتد.کسانی گزارش احساس بی حسی کردند که این علامت در عرض دو هفته بدون نیاز به دارو یا مداخله پزشکی برطرف شد.

توجه داشته باشید که این عوارض نادر است و درطول مشاوره بطور کامل برای شما توضیح داده خواهد شد.

  • هایپرپیگمانتاسیون

این عارضه در حالی که نادر است،به معنی تغییر رنگ پوست و تیره شدن دائمی آن است. این یک عارضه جانبی است که میتواند توسط دستگاه اولتراسوند ساطع کننده گرما ایجاد شود که می تواند به دمای 45_65 درجه سانتیگراد برسد.

ما اطمینان می دهیم که هر مشتری یک تست پچ داشته باشد و اطمینان حاصل کنیم که همه چیز بطور کامل در طول مشاوره توضیح داده شده و درک شده است.

  • عدم وجود اثر

گاها برخی از کسانی که هایفو انجام داده اند،پس از درمان هیچ تغییری اعم از خوب یا بد از درمان اولتراسوند احساس نکردند.

با اینکه بسیار خوب است که پوست آنها آسیب نبیند،اما برای کسانی که امیدوار بودند پوستی بدون چین و چروک و سفت تر داشته باشند،خوشایند نیست.در 10درصد موارد، کاربران هیچ تفاوتی در ظاهر پوست و گردن خود نمی بینند،زیرا نتایج از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است،گاهی اوقات کلاژن سازی داخل که به مقابله با اثرات جاذبه کمک می کند همیشه تاثیر قابل مشاهده ای در بیرون ندارد.هر درمان صورت با برخی عوارض جانبی بالقوه مضر همراه است.

با این حال،درمان صورت HIFU یک روش تایید شده توسط FDA برای سفت کردن صورت است.عوارض دائمی بسیار نادر هستند و عوارض جانبی جزئی نسبتا نادر هستند و در عرض یک یا دو هفته ناپدید می شوند.

اگر مایل هستید که عوارض جانبی احتمالی درمان را تحمل کنید،هایفو ممکن است بهترین آرایش صورت شما باشد.

هایفو

از جمله سوالات رایجی که در مورد هایفو پرسیده میشود:

  • آیا هایفو خطر فلج  صورت را دارد؟

اگر آناتومی و فیزیولوژی صورت را درک نکنید و از قدرت غیر ضروری استفاده کنید ممکن است فلج موقت صورت رخ دهد.

اگر اپراتور شما آموزش مناسبی دیده باشد،ضربه زدن ب این اعصاب بسیار نادر است.

  • آیا هایفو خطر از دست دادن حجم گونه ها را به همراه دارد؟

هایفو یک فناوری غیر تهاجمی برای جوانسازی،لیفت صورت و کاهش چربی است.

سه کارتریج را میتوان برای هایفو صورت استفاده کرد.اینها عمق پوست ⅕، 3 و ⅘ میلی متر را هدف قرار میدهند.

اگر درمان در عمق و اهداف چربی اشتباه انجام شود، ممکن است کاهش حجم رخ دهد.آموزش صحیح بطور چشمگیری این خطر را کاهش میدهد.

  • هایفو می تواند لکه های حاصل از افزایش سن را بدتر کند؟

هایفو از اولتراسوند متمرکز استفاده میکند و یک درمان مبتنی بر نور نیست.ملانین،امواج مافوق صوت را جذب نمیکند،بنابراین هیچ رنگی در پوست مانند لکه های پیری،تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

  • اگر HIFU منظم را متوقف کنیم، افتادگی صورت بدتر میشود؟

توقف درمان هایفو باعث بدتر شدن پوست شما نسبت به قبل از شروع درمان نمیشود.

می توانید در هرزمان درمان را متوقف کنید البته،هر دستاوردی که از درمان های خود بدست می آورید بطور طبیعی در طول زمان کاهش می یابد.

  • درطول درمان، بیمار چه احساسی دارد؟

ابتدا پوست شما را تمیز میکنیم،سپس از ژل اولتراسوند برای خنک کردن پوست و افزایش هدابت انرژی استفاده میکنیم.

هندپیس هایفو روی پوست قرار میگیرد و هربار در یک ناحیه نگه داشته میشود. درحالیکه انرژی به پوست نفوذ میکند،احساس سوزن سوزن شدن و گرما خواهید کرد.اما قابل تحمل است. اپرانور احساس شما را در طول عمل بررسی میکند تا مطمئن شود تا حد امکان راحت هستید.

رساند؟

  • هایفو چه آسیبی به پوست میزند؟

اولتراسوند دقیقا به لایه های زیرین پوست از جمله SMAS  نفوذ می کند،لذا آسیبی به لایه‌های بالایی (ناحیه اپیدرم)پوست وارد نمی‌شود.

  • آیا داشتن هایفو در ۲۰ سالگی پیشگیری است یا یک ایده ی بد؟

این بستگی به شلی پوست شما دارد.برخی از افراد جوان میتوانند شلی پوست را زودتر از افراد دیگر تجربه کنند.

میتوان هایفو با قدرت کم را برای پیشگیری در این افراد اعمال کرد.اما شخصا فکر نمیکنم در این سن لازم باشد بخصوص در اوایل ۲۰ سالگی.

  • کدام بهتر است؟هایفو یا تزریق فیلر پوست؟

 خلاصه

هایفو و تزریق فیلر پوستی اهداف متفاوتی دارند. هایفو پوست شل را سفت میکند و تولید کلاژن را تحریک میکند،در حالیکه فیلر پوستی حجم از دست رفته را جایگزین میکند تا پوست را حجیم کند.

برای دستیابی به بهترین نتیجه،استفاده از پرکننده های هایفو و پوستی خوب است.

هایفو روشی موثر در جوانسازی و رفع چین و چروک است و جایگزینی ایمن و غیر تهاجمی برای جراحی است.که میتوان به عنوان لیفت صورت از آن استفاده کرد.

همچنین می توان از آن برای از بین بردن چربی بدن و سفت کردن پوست آن کمک گرفت.

هایفو روی لایه های عمیق زیر پوست اثر می گذارد، درست همان لایه ای که طی جراحی، ترمیم میشود،و باعث آسیب های ریز در اعماق سطح پوست و در نتیجه افزایش تولید کلاژن می شود .

برای بدن از درجه عمیق تری از هایفو استفاده می شود که بطور موثر سلول های چربی را می شکند و نهایتا پوست را سفت و سفت تر میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02126722084